logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta.pl rozpoczyna cykl redakcyjny #ekośledztwa

  PR 19.11.2021, przeczytano 226 razy
ilustracjastrzałka

Gazeta.pl ma ambicję, aby być najbardziej zielonym medium w Polsce. Na jej łamach regularnie publikowane są eksperckie materiały oraz wypowiedzi naukowców zajmujących się klimatem. Już w najbliższy poniedziałek, 22 listopada br. redakcja portalu rozpocznie publikację cyklu tekstów pod hasłem #ekośledztwa, który ma za zadanie obnażenie kłamstw i nadużyć związanych z szeroko pojętą ekologią.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta.pl-rozpoczyna-cykl-redakcyjny-ekosledztwa,393824,artykul.html

W ramach nowego cyklu redakcyjnego dziennikarze Gazeta.pl będą publikować treści obnażające nieprawdziwe informacje na temat ekologii i klimatu. Materiały pod hasłem #ekośledztwa ujawnią niewygodne fakty, kłamstwa i nieczyste interesy m.in. polityków i korporacji.  

Pierwszy z tekstów nowego cyklu będzie poświęcony brudnej grze wokół ekogroszku. Świat odchodzi od węgla. Najpóźniej do 2049 r. przestanie się go w Polsce wydobywać. Mimo że rządzący zawarli z górnikami porozumienie społeczne, jest ono zagrożone. W Gazeta.pl ujawnione zostaną kulisy sporu, który od tygodni angażuje ministrów, branżę węglową i ekologów. W portalu będzie można przeczytać m.in. rozmowę z naukowcem, który przeprowadził bezprecedensowe badanie, z którego wynika, że w warunkach domowych emisja szkodliwych substancji może być kilkudziesięciokrotnie większa niż zapewniają producenci węgla i kotłów.

– Chcemy, aby cykl #ekośledztwa był naszym wkładem w walkę z kryzysem klimatycznym – mówi Patryk Strzałkowski, redaktor naczelny Zielona.Gazeta.pl. – Wierzymy, że ta walka nie jest jeszcze przegrana, ale kluczowa jest edukacja i rzetelne informowanie o problemie. Publikowane przez nas materiały będą obnażać kłamstwa związane z ekologią.

Tematyka ekologiczna jest od dawna bliska redakcji Gazeta.pl. Jako jedyny portal horyzontalny w Polsce wyodrębniła ona dział dedykowany środowisku, dzięki czemu jej czytelnicy i czytelniczki zyskują jeszcze więcej opartych na wiedzy naukowej treści z zakresu klimatu i środowiska. Dodatkowo, wiosną 2021 roku Gazeta.pl nawiązała partnerstwo z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow), zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in.:  AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, ‘Libération’, ‘Die Tageszeitung’. Celem tej organizacji jest edukacja oraz tworzenie „bardziej świadomych historii o klimacie”.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

AMS wygrywa przetarg na obsługę wiat przystankowych w Tychach
W wiatach przystankowych kolejnego śląskiego miasta pojawią się citylighty AMS. To efekt wygranego przetargu.
Gazeta.pl od dawna wyznacza trendy w rozwoju form wideo na polskim rynku online. Od 18 stycznia 2022 r. na stronie głównej portalu oraz w serwisie Kobieta.Gazeta.pl prezentowany będzie nowy program „GwiazDom”, w którym znane osoby zaproszą widzów do swoich domów. Program poprowadzi dziennikarka Kobieta.Gazeta.pl Agnieszka Matracka.
Wyniki badania Mediapanel za grudzień 2021
Poniżej prezentujemy szczegółowe zagregowane miesięczne dane pochodzące z badania internetu, realizowanego od października 2020 według nowej, ulepszonej metodologii: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz aplikacji.
National Geographic dołączył do Programu Partnerskiego Onetu. W ramach współpracy, Onet udostępni swoim użytkownikom angażujące treści wideo wybrane z programów oferowanych na  trzech kanałach National Geographic. Wśród nich znajdą się fragmenty popularnych dokumentów, takich jak „Katastrofa w Przestworzach” czy „Przedziwna...
31 grudnia 2021 r. IAB Polska przekazał do KPRM wstępne stanowisko do projektu unijnego „rozporządzenia w sprawie przejrzystości i targetowania reklamy politycznej” (COM(2021)731)
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764