logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta.pl rozpoczyna cykl redakcyjny #ekośledztwa

  PR 19.11.2021, przeczytano 596 razy
ilustracjastrzałka

Gazeta.pl ma ambicję, aby być najbardziej zielonym medium w Polsce. Na jej łamach regularnie publikowane są eksperckie materiały oraz wypowiedzi naukowców zajmujących się klimatem. Już w najbliższy poniedziałek, 22 listopada br. redakcja portalu rozpocznie publikację cyklu tekstów pod hasłem #ekośledztwa, który ma za zadanie obnażenie kłamstw i nadużyć związanych z szeroko pojętą ekologią.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta.pl-rozpoczyna-cykl-redakcyjny-ekosledztwa,393824,artykul.html

W ramach nowego cyklu redakcyjnego dziennikarze Gazeta.pl będą publikować treści obnażające nieprawdziwe informacje na temat ekologii i klimatu. Materiały pod hasłem #ekośledztwa ujawnią niewygodne fakty, kłamstwa i nieczyste interesy m.in. polityków i korporacji.  

Pierwszy z tekstów nowego cyklu będzie poświęcony brudnej grze wokół ekogroszku. Świat odchodzi od węgla. Najpóźniej do 2049 r. przestanie się go w Polsce wydobywać. Mimo że rządzący zawarli z górnikami porozumienie społeczne, jest ono zagrożone. W Gazeta.pl ujawnione zostaną kulisy sporu, który od tygodni angażuje ministrów, branżę węglową i ekologów. W portalu będzie można przeczytać m.in. rozmowę z naukowcem, który przeprowadził bezprecedensowe badanie, z którego wynika, że w warunkach domowych emisja szkodliwych substancji może być kilkudziesięciokrotnie większa niż zapewniają producenci węgla i kotłów.

– Chcemy, aby cykl #ekośledztwa był naszym wkładem w walkę z kryzysem klimatycznym – mówi Patryk Strzałkowski, redaktor naczelny Zielona.Gazeta.pl. – Wierzymy, że ta walka nie jest jeszcze przegrana, ale kluczowa jest edukacja i rzetelne informowanie o problemie. Publikowane przez nas materiały będą obnażać kłamstwa związane z ekologią.

Tematyka ekologiczna jest od dawna bliska redakcji Gazeta.pl. Jako jedyny portal horyzontalny w Polsce wyodrębniła ona dział dedykowany środowisku, dzięki czemu jej czytelnicy i czytelniczki zyskują jeszcze więcej opartych na wiedzy naukowej treści z zakresu klimatu i środowiska. Dodatkowo, wiosną 2021 roku Gazeta.pl nawiązała partnerstwo z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow), zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in.:  AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, ‘Libération’, ‘Die Tageszeitung’. Celem tej organizacji jest edukacja oraz tworzenie „bardziej świadomych historii o klimacie”.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764