logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta.pl wspiera akcję Greenpeace Polska „Adoptuj pszczołę”

  PR 19.10.2021, przeczytano 709 razy
ilustracja

Greenpeace Polska i Gazeta.pl po raz siódmy łączą siły w ramach inicjatywy „Adoptuj pszczołę”. Tegoroczna edycja ma na celu zadbanie o przyjazny ekosystem dla leśnych zapylaczy. Już jutro, 19 października br. odbędzie się finał projektu, a na stronie głównej Gazeta.pl będzie można znaleźć dedykowane materiały redakcyjne oraz relacje na żywo ze zbiórek na rzecz ochrony leśnych owadów zapylających.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta.pl-wspiera-akcje-greenpeace-polska-_adoptuj-pszczole_,393434,artykul.html

– W Gazeta.pl wierzymy, że tylko działając wspólnie jesteśmy w stanie przeciwdziałać zachodzącym zmianom klimatycznym – mówi Patryk Strzałkowski, redaktor naczelny serwisu Zielona.gazeta.pl. – Mamy też ambicję, aby być najbardziej zielonym medium w Polsce, dlatego nie tylko oddajemy nasze łamy ekspertom, ale także angażujemy się w akcje mające na celu dbanie o środowisko. W tym roku, już po raz kolejny, włączyliśmy się do projektu Greenpeace Polska „Adoptuj pszczołę”, który pomaga leśnym zapylaczom – dodaje.

Akcja „Adoptuj pszczołę” została zapoczątkowana przez Greenpeace w 2012 r. Projekt pomaga pszczołom i innym dzikim zapylaczom roślin wspierając tworzenie dla nich przyjaznych warunków do życia w Polsce.  W poprzednich latach w ramach projektu stworzono m.in. hotele dla dzikich zapylaczy, odbudowano pszczelą populację w Przyczynie Dolnej, przeprowadzono badania nad sytuacją owadów zapylających oraz wpływem, jaki mają na nie pestycydy, a we współpracy z samorządem miasta Łodzi powstaje modelowe miejsce przyjazne owadom i ludziom. Dodatkowo, tworzona jest Sieć Życia, czyli zbiór miejsc przyjaznych zapylaczom. Innym kluczowym efektem akcji „Adoptuj Pszczołę” jest opracowana przez naukowców i naukowczynie Narodowa Strategia Ochrony Owadów Zapylających, która jeszcze w tym roku zostanie uzupełniona o rekomendacje związane z obszarami leśnymi.

Podobnie jak w poprzednich latach punktem kulminacyjnym projektu jest wielki finał, który odbędzie się 19 października, m.in. na stronie głównej serwisu Gazeta.pl. Tego dnia w portalu ukażą się dedykowane materiały redakcyjne, a także relacje na żywo ze zbiórek na rzecz ochrony leśnych owadów zapylających. Każdy może dołączyć do akcji i przekazać pieniądze na ochronę pszczół na stronie adoptujpszczole.pl.

Akcja „Adoptuj pszczołę” to kolejny projekt Gazeta.pl, który ma przeciwdziałać skutkom kryzysu klimatycznego. Zespół portalu od lat stara się bowiem działać na rzecz ochrony środowiska, angażując się i inicjując proekologiczne projekty. Jako pierwszy portal horyzontalny w Polsce Gazeta.pl wyodrębniła dział dedykowany środowisku (Zielona.gazeta.pl), dzięki czemu czytelnicy i czytelniczki zyskują jeszcze więcej opartych na wiedzy naukowej treści z zakresu klimatu i środowiska. Dodatkowo, wiosną br. Gazeta.pl nawiązała partnerstwo z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow), zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in.: AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, ‘Libération’ i ‘Die Tageszeitung’. Celem tej organizacji jest edukacja oraz tworzenie „bardziej świadomych historii o klimacie”. Prócz tego jednym z kluczowych elementów „Deklaracji Gazeta.pl na nowe czasy” jest obietnica alarmowania opinii publicznej, że stan środowiska i kryzys klimatyczny są tykającą bombą dla naszego życia i zdrowia.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764