logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta.pl wspiera akcję Greenpeace Polska „Adoptuj pszczołę”

  PR 19.10.2021, przeczytano 668 razy
ilustracja

Greenpeace Polska i Gazeta.pl po raz siódmy łączą siły w ramach inicjatywy „Adoptuj pszczołę”. Tegoroczna edycja ma na celu zadbanie o przyjazny ekosystem dla leśnych zapylaczy. Już jutro, 19 października br. odbędzie się finał projektu, a na stronie głównej Gazeta.pl będzie można znaleźć dedykowane materiały redakcyjne oraz relacje na żywo ze zbiórek na rzecz ochrony leśnych owadów zapylających.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta.pl-wspiera-akcje-greenpeace-polska-_adoptuj-pszczole_,393434,artykul.html

– W Gazeta.pl wierzymy, że tylko działając wspólnie jesteśmy w stanie przeciwdziałać zachodzącym zmianom klimatycznym – mówi Patryk Strzałkowski, redaktor naczelny serwisu Zielona.gazeta.pl. – Mamy też ambicję, aby być najbardziej zielonym medium w Polsce, dlatego nie tylko oddajemy nasze łamy ekspertom, ale także angażujemy się w akcje mające na celu dbanie o środowisko. W tym roku, już po raz kolejny, włączyliśmy się do projektu Greenpeace Polska „Adoptuj pszczołę”, który pomaga leśnym zapylaczom – dodaje.

Akcja „Adoptuj pszczołę” została zapoczątkowana przez Greenpeace w 2012 r. Projekt pomaga pszczołom i innym dzikim zapylaczom roślin wspierając tworzenie dla nich przyjaznych warunków do życia w Polsce.  W poprzednich latach w ramach projektu stworzono m.in. hotele dla dzikich zapylaczy, odbudowano pszczelą populację w Przyczynie Dolnej, przeprowadzono badania nad sytuacją owadów zapylających oraz wpływem, jaki mają na nie pestycydy, a we współpracy z samorządem miasta Łodzi powstaje modelowe miejsce przyjazne owadom i ludziom. Dodatkowo, tworzona jest Sieć Życia, czyli zbiór miejsc przyjaznych zapylaczom. Innym kluczowym efektem akcji „Adoptuj Pszczołę” jest opracowana przez naukowców i naukowczynie Narodowa Strategia Ochrony Owadów Zapylających, która jeszcze w tym roku zostanie uzupełniona o rekomendacje związane z obszarami leśnymi.

Podobnie jak w poprzednich latach punktem kulminacyjnym projektu jest wielki finał, który odbędzie się 19 października, m.in. na stronie głównej serwisu Gazeta.pl. Tego dnia w portalu ukażą się dedykowane materiały redakcyjne, a także relacje na żywo ze zbiórek na rzecz ochrony leśnych owadów zapylających. Każdy może dołączyć do akcji i przekazać pieniądze na ochronę pszczół na stronie adoptujpszczole.pl.

Akcja „Adoptuj pszczołę” to kolejny projekt Gazeta.pl, który ma przeciwdziałać skutkom kryzysu klimatycznego. Zespół portalu od lat stara się bowiem działać na rzecz ochrony środowiska, angażując się i inicjując proekologiczne projekty. Jako pierwszy portal horyzontalny w Polsce Gazeta.pl wyodrębniła dział dedykowany środowisku (Zielona.gazeta.pl), dzięki czemu czytelnicy i czytelniczki zyskują jeszcze więcej opartych na wiedzy naukowej treści z zakresu klimatu i środowiska. Dodatkowo, wiosną br. Gazeta.pl nawiązała partnerstwo z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow), zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in.: AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, ‘Libération’ i ‘Die Tageszeitung’. Celem tej organizacji jest edukacja oraz tworzenie „bardziej świadomych historii o klimacie”. Prócz tego jednym z kluczowych elementów „Deklaracji Gazeta.pl na nowe czasy” jest obietnica alarmowania opinii publicznej, że stan środowiska i kryzys klimatyczny są tykającą bombą dla naszego życia i zdrowia.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premierowy weekend w TVN Style
W nadchodzący weekend widzki TVN Style nie będą mogły narzekać na nudę! Stacja przygotowała dla nich trzy zupełnie nowe programy. Już w niedzielę 1 października z premierowymi odcinkami zadebiutują: „Ślub last minute”, „Stylowe taxi Agaty” oraz „Rogalska Show”.
Na platformie Pilot WP pojawił się nowy kanał „Patronite Podróże”.  To kanał FAST (Free Ad-Supported Television), czyli telewizji wspieranej reklamami, który oferuje oryginalne treści podróżnicze w zupełnie nowej formie.
Rosyjskie społeczeństwo bardzo podatne na manipulacje Kremla
Większość rosyjskiego społeczeństwa popiera lub milcząco akceptuje rządy Władimira Putina i wojnę prowadzoną w Ukrainie. Co więcej, po inwazji na ten kraj poparcie dla działań Kremla w sondażach opinii publicznej znacząco wzrosło – pokazała ubiegłoroczna analiza Ośrodka Studiów Wschodnich. Ten wzrost poparcia jest jednak efektem prowadzonej na ogromną skalę...
„Się Dzieje” - program, w którym Dejman integruje internet z telewizją
W drugim sezonie nowością jest muzyczny przegląd New Music Week oraz odcinki specjalne z gośćmi. W ostatnim prowadzący Damian Biedrzycki "Dejman" na antenie rozmawiał z Martą Rodzik, która w przeszłości była dziennikarką, a obecnie zajmuje się branżą PR.  
Serwis Adamed Expert także dla pielęgniarek i położnych
W ramach serwisu Adamed Expert od września dostępna jest podstrona dedykowana pielęgniarkom, pielęgniarzom i położnym. To obiektywne i rzetelne treści merytoryczne –pogłębiające możliwość edukacji, rozwoju zawodowego, ale także porady z zakresu prawa, czy wsparcia psychologicznego dla tej grupy zawodów medycznych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764