logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta.pl wśród finalistów konkursu dziennikarskiego dotyczącego zmian klimatu

  PR 22.04.2022, przeczytano 399 razy

Gazeta.pl razem z Koalicją Klimatyczną została nominowana w konkursie dziennikarskim Covering Climate Now – globalnej koalicji mediów piszących nt. zmian klimatu. Portal znalazł się w gronie finalistów w kategorii Innowacje za akcję „Alarm dla klimatu".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta.pl-wsrod-finalistow-konkursu-dziennikarskiego-dotyczacego-zmian-klimatu,395593,artykul.html

Covering Climate Now Journalism Award to druga edycja światowych nagród, które są przyznawane mediom i dziennikarzom za wyróżniającą się pracę w informowaniu i edukowaniu na temat zmian klimatu.

Gazeta.pl razem z Koalicją Klimatyczną znalazła się w gronie 68 finalistów w kilkunastu kategoriach, wybranych z około 900 zgłoszeń z całego świata, otrzymując nominację za akcję „Alarm dla klimatu". 29 października 2021 r., dwa dni przed rozpoczęciem szczytu klimatycznego COP26 w Glasgow, w sześciu polskich miastach uchroniono syreny alarmowe. W ten sposób - z inicjatywy Gazety.pl i Koalicji Klimatycznej - w Warszawie, Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy i Poznaniu mieszkańcy usłyszeli symboliczny sygnał, który przypominał o zagrożeniu, jakim są zmiany klimatu. Alarm był połączony z akcją informacyjna na łamach portalu Gazeta.pl.

- Lepsze informowanie w mediach jest niezbędnym elementem działania dla klimatu. To katalizator, który sprawia, że postęp w każdej sferze tego problemu - od polityki po biznes, zmiany w stylu życia i zmiany systemowe - jest bardziej prawdopodobny - powiedział Mark Hertsgaard, dyrektor wykonawczy Covering Climate Now i korespondent „The Nation". – Błyskawiczna zmiana na polach energetyki, rolnictwa i gospodarki, która jest konieczna, by zażegnać kryzys klimatyczny, po prostu nie nastąpi bez świadomych i zaangażowanych obywateli, których wspiera silne dziennikarstwo – podkreślił.

Covering Climate Now to globalna inicjatywa, mająca na celu poprawę jakości informowania o kryzysie klimatycznym w mediach na całym świecie. Obecnie należy do niego kilkaset gazet, stacji telewizyjnych i radiowych, serwisów internetowych oraz instytucji naukowych. Gazeta.pl dołączyła do sieci w 2021 r. i jest jedną z trzech polskich redakcji, które zostały partnerami Covering Climate Now.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764