logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta.pl z akcją „Karta pamięci o uchodźcach”

  PR 06.10.2021, przeczytano 419 razy

W reakcji na nieprzestrzeganie praw uchodźców na granicy polsko-białoruskiej redakcja portalu Gazeta.pl stworzyła „Kartę pamięci o uchodźcach”. W ramach interwencji dziennikarze i dziennikarki zebrali materiały dotyczące ochrony praw człowieka, a następnie przekazali je do MSWiA na karcie pamięci przygotowanej specjalnie w tym celu. Akcji towarzyszy zbiórka pieniędzy na Fundację Ocalenie oraz działania redakcyjne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta.pl-z-akcja-_karta-pamieci-o-uchodzcach_,393269,artykul.html

Na konferencji prasowej, która odbyła się 27 września br., szefowie MSWiA, MON i Straży Granicznej przedstawili materiały pochodzące rzekomo z kart pamięci telefonów należących do osób szukających pomocy w Polsce, nazywanych przez ministrów „nielegalnymi imigrantami" oraz osobami „szturmującymi granice". Przebieg tej prezentacji spotkał się powszechną krytyką obrońców i obrończyń praw człowieka oraz mediów. Dziennikarze portalu Gazeta.pl postanowili również interweniować w tej sprawie. W poniedziałek, 4 października br., przedstawiciele redakcji dostarczyli do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji kartę pamięci, na której  zamieszczone zostały m.in. teksty Konstytucji RP i najważniejszych ratyfikowanych przez Polskę umów międzynarodowych dotyczących praw uchodźców oraz jedno z ostatnich wystąpień Rzecznika Praw Obywatelskich przypominające, że odmowa przyjęcia wniosku i pomocy międzynarodowej jest niezgodna z polskim prawem.

Akcji towarzyszą działania redakcyjne - na stronie głównej Gazeta.pl pojawiły się materiały dotyczące sytuacji uchodźców, a także link do zbiórki na rzecz Fundacji Ocalenie działającej na polsko-białoruskiej granicy.

– Akcja „Karta pamięci o uchodźcach” stanowi działanie w duchu Deklaracji Redakcyjnej Gazeta.pl, w której obiecywaliśmy, że będziemy stawać w obronie mniejszości i tych, którzy nie mogą bronić się sami – tłumaczy Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl. – Wiemy, że polscy ministrowie bardzo ufają zawartości kart pamięci, więc użyliśmy właśnie tego nośnika, żeby do nich dotrzeć. Wolelibyśmy zrobić to przez nasze materiały z granicy, ale legalnie żadna redakcja nie ma takiej możliwości – dodaje.

Redakcja Gazeta.pl po raz kolejny staje w obronie mniejszości i tych, którzy nie mogą bronić się sami, nagłaśniając kwestie łamania praw człowieka. Portal od początku swojego istnienia angażuje się w walkę o demokrację, prawa mniejszości, równouprawnienie oraz wspieranie potrzebujących.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764