logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta.pl z nową strukturą redakcyjną

  PR 22.09.2022, przeczytano 174 razy
ilustracja

Gazeta.pl zmienia strukturę redakcyjną – od 1 października 2022 r. będą w niej funkcjonować cztery piony kierowane przez czworo zastępców redaktora naczelnego, którym od lipca br. jest Rafał Madajczak. Na nowo powołanych stanowiskach pracować będą Marzena Tabor, Sylwia Olczak oraz Krzysztof Kardas. Ich zadaniem jest dbanie o jeszcze lepsze dopasowanie oferty Gazeta.pl do oczekiwań czytelników i czytelniczek oraz wspólne tworzenie innowacyjnego i społecznie zaangażowanego medium na nowe czasy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta.pl-z-nowa-struktura-redakcyjna,397313,artykul.html

Gazeta.pl to jedyne medium w Polsce z deklaracją redakcyjną opisującą podejście i zasady działania jego dziennikarzy. Portal mocno angażuje się w ważne społecznie akcje, w tym w przeciwdziała zmianom klimatycznym czy prowadzi walkę o prawa kobiet oraz mniejszości. Aby jeszcze lepiej realizować tę misję, redakcja Gazeta.pl będzie teraz podzielona na cztery piony, na czele których staną zastępcy redaktora naczelnego Rafała Madajczaka.  

– Tworzenie ciekawych i kreatywnych treści, przekazywanie najważniejszych informacji – rzetelnie i szybko, z uwzględnieniem konieczności wielokanałowego dotarcia do czytelników oraz przy systematycznym zwiększaniu zasięgu – to cztery filary, na których chcemy budować strategię contentową Gazeta.pl – mówi Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl. – Zmieniamy strukturę redakcji portalu tak, aby jeszcze efektywniej działać w tych obszarach i móc codziennie rywalizować o uwagę odbiorców nie tylko z innymi tradycyjnymi mediami, ale także – a być może przede wszystkim – z twórcami treści. Nowa, prosta struktura Gazeta.pl pozwoli nam uporządkować kwestie decyzyjne i zoptymalizować nasze działania – dodaje.

1 października br. stanowisko zastępczyni redaktora naczelnego ds. wertykali obejmie Marzena Tabor, zastępczynią redaktora naczelnego ds. wielokanałowości zostanie Sylwia Olczak, natomiast zastępcą redaktora naczelnego ds. zasięgu będzie Krzysztof Kardas. Trwa również rekrutacja na stanowisko szefa czwartego pionu podlegającego redaktorowi naczelnemu – Nowych Treści.  

Marzena Tabor będzie odpowiadać za przygotowanie koncepcji organizacji pracy redakcji i jej wdrożenie w zespołach Gazeta.pl, a także za kontrolę efektywności działania serwisów wertykalnych. Będzie czuwać nad pracą zespołów Wiadomosci.Gazeta.pl, Next.Gazeta.pl, Sport.pl, Moto.pl, Weekend.Gazeta.pl oraz działu wideo. Marzena Tabor pracuje w Gazeta.pl od marca br. Dotychczas pełniła rolę dyrektorki projektów contentowych. Przed rozpoczęciem współpracy z Gazeta.pl była m.in. związana z Onet.pl.

Sylwia Olczak na nowym stanowisku będzie odpowiadała za współtworzenie koncepcji wzrostu dotarcia do użytkowników oraz prowadzenie efektywnych działań wydawniczych opartych o platformy promocji treści. Będzie mieć bezpośredni wpływ na politykę wydawniczą portalu oraz treści publikowane na stronie głównej Gazeta.pl i w mediach społecznościowych. Wcześniej Sylwia Olczak pełniła funkcję szefowej działu wzrostu, odpowiadając za zwiększanie zasięgów na Facebooku oraz w SEO.

Krzysztof Kardas w nowej roli będzie odpowiadał za szerokie dotarcie do użytkowników poprzez zwiększenie liczby angażujących ich treści oraz wdrożenie i kontrolę efektywnych działań wydawniczych podążających za obecnymi trendami oraz opartych o model wydawniczy short content. Krzysztof Kardas związany jest z portalem od 2018 r. i do tej pory odpowiadał za content SEO.

Dodatkowo, powołany zostanie również dział Nowych Treści. Osoba stojąca na jego czele będzie nadzorować tworzenie treści wykraczających poza standardowe formy dziennikarskie, eksperymentowanie z nowym językiem i współpracę z twórcami treści (content creators). Jej zadaniem będzie również kreowanie wizerunku Gazeta.pl oraz współtworzenie i realizacja superprodukcji dziennikarskich.

Zmiany objęły też serwisy informacyjne Gazeta.pl. Od 1 października br. rolę ich redaktorki naczelnej pełnić będzie Karolina Deling-Jóźwik, związana z Gazeta.pl od 2017 r. Do tej pory była szefową wydawców strony głównej portalu oraz dyrektorką programową. W nowej roli m.in. pokieruje zespołami Wiadomosci.Gazeta.pl oraz Next.Gazeta.pl, a także będzie wspierać redaktora naczelnego w zakresie kreowania treści, realizacji strategii contentowej oraz rozwoju dziennikarzy i dziennikarek redakcji informacyjnych portalu.

Jednocześnie Łukasz Kijek w nowej roli – Partnerships Director będzie odpowiadał za zewnętrzne partnerstwa Gazeta.pl. Nadal będzie także nadzorował projekt Ukrayina.pl oraz kreatywny aspekt wideo w swojej dotychczasowej roli dyrektora ds. rozwoju treści wideo.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Wewnętrzna konkurencja nie służy Agorze.

avatar użytkownika
,

Konkurencja na zdrowych zasadach, nawet wewnętrzna, zazwyczaj służy wszystkim, a zasady takie pomagają utrzymać się w pewnych ryzach i unikać kompromitujących sytuacji. Problem zaczyna się, gdy tych zasad brakuje.  

avatar użytkownika
,

Posiadanie w portfolio dwóch podmiotów mających zbliżony charakter kończy się kanibalizmem i kolosalną redukcją zespołu.
  

avatar użytkownika
,

W czasach gdy powstawała gazeta.pl obowiązek posiadania internetowego wydania przez dzienniki drukowane nie był tak oczywisty jak obecnie. Wówczas mogło się wydawać, że stworzenie osobnego, niezależnego portalu, nieobciążonego zadaniem bycia "internetowym lustrem" dziennika, będzie wygodniejsze i bardziej rozwojowe. I tak pewnie by było gdyby nie okazało się z czasem, że dziennik musi znaleźć sobie miejsce na tym samym internetowym poletku...  

Najnowsze w tym dziale

Ewa Walas i Natalia Kurczak awansują w dziale Lifestyle Gazeta.pl
Od 1 października br. Ewa Walas jest redaktorką naczelną działu Lifestyle Gazeta.pl, a Natalia Kurczak, która do tej pory nadzorowała pracę serwisów Kobieta.Gazeta.pl i Podroze.Gazeta.pl, odpowiada także za redakcję Zdrowie.Gazeta.pl.
W sobotę zakończył się sezon Speedway Grand Prix po raz pierwszy transmitowany w całości na platformach i kanałach TVN Warner Bros. Discovery. Walka o mistrzostwo świata na żużlu w cyklach SGP, SGP2 oraz SGP3 – organizowana po raz pierwszy przez Discovery Sports Events – przyciągnęła ponad 4 miliony widzów.
Wystartowała usługa Empik Ads
Empik powiększa ofertę reklamową i zestaw narzędzi promocyjnych dla Partnerów w swoim środowisku online. Empik Ads umożliwia Sprzedawcom, Dostawcom, Producentom i Agencjom prowadzenie samodzielnych kampanii reklamowych na Empik.com w dwóch opcjach: Produkt sponsorowany oraz Marka sponsorowana. Opłata jest pobierana w modelu CPC (cost per click) a reklamodawca może...
Do agencji WE!RE FANTASY specjalizującej się w gaming influencer marketingu na stanowisko Head of Agency dołącza Radosław Kwiatkowski.
Platforma radiowa RMF Classic+ udostępniła subskrybentom i subskrybentkom Stacje+, czyli siedem tematycznych kanałów internetowych. Poświęcone są one soundtrackom z najbardziej znanych cykli filmowych, takich jak „Władca Pierścieni”, „Harry Potter” czy „Piraci z Karaibów”, są też stacje z muzyką kojącą oraz z wyborem utworów...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764