logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta.pl z nową strukturą redakcyjną

  PR 22.09.2022, przeczytano 1137 razy
ilustracja

Gazeta.pl zmienia strukturę redakcyjną – od 1 października 2022 r. będą w niej funkcjonować cztery piony kierowane przez czworo zastępców redaktora naczelnego, którym od lipca br. jest Rafał Madajczak. Na nowo powołanych stanowiskach pracować będą Marzena Tabor, Sylwia Olczak oraz Krzysztof Kardas. Ich zadaniem jest dbanie o jeszcze lepsze dopasowanie oferty Gazeta.pl do oczekiwań czytelników i czytelniczek oraz wspólne tworzenie innowacyjnego i społecznie zaangażowanego medium na nowe czasy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta.pl-z-nowa-struktura-redakcyjna,397313,artykul.html

Gazeta.pl to jedyne medium w Polsce z deklaracją redakcyjną opisującą podejście i zasady działania jego dziennikarzy. Portal mocno angażuje się w ważne społecznie akcje, w tym w przeciwdziała zmianom klimatycznym czy prowadzi walkę o prawa kobiet oraz mniejszości. Aby jeszcze lepiej realizować tę misję, redakcja Gazeta.pl będzie teraz podzielona na cztery piony, na czele których staną zastępcy redaktora naczelnego Rafała Madajczaka.  

– Tworzenie ciekawych i kreatywnych treści, przekazywanie najważniejszych informacji – rzetelnie i szybko, z uwzględnieniem konieczności wielokanałowego dotarcia do czytelników oraz przy systematycznym zwiększaniu zasięgu – to cztery filary, na których chcemy budować strategię contentową Gazeta.pl – mówi Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl. – Zmieniamy strukturę redakcji portalu tak, aby jeszcze efektywniej działać w tych obszarach i móc codziennie rywalizować o uwagę odbiorców nie tylko z innymi tradycyjnymi mediami, ale także – a być może przede wszystkim – z twórcami treści. Nowa, prosta struktura Gazeta.pl pozwoli nam uporządkować kwestie decyzyjne i zoptymalizować nasze działania – dodaje.

1 października br. stanowisko zastępczyni redaktora naczelnego ds. wertykali obejmie Marzena Tabor, zastępczynią redaktora naczelnego ds. wielokanałowości zostanie Sylwia Olczak, natomiast zastępcą redaktora naczelnego ds. zasięgu będzie Krzysztof Kardas. Trwa również rekrutacja na stanowisko szefa czwartego pionu podlegającego redaktorowi naczelnemu – Nowych Treści.  

Marzena Tabor będzie odpowiadać za przygotowanie koncepcji organizacji pracy redakcji i jej wdrożenie w zespołach Gazeta.pl, a także za kontrolę efektywności działania serwisów wertykalnych. Będzie czuwać nad pracą zespołów Wiadomosci.Gazeta.pl, Next.Gazeta.pl, Sport.pl, Moto.pl, Weekend.Gazeta.pl oraz działu wideo. Marzena Tabor pracuje w Gazeta.pl od marca br. Dotychczas pełniła rolę dyrektorki projektów contentowych. Przed rozpoczęciem współpracy z Gazeta.pl była m.in. związana z Onet.pl.

Sylwia Olczak na nowym stanowisku będzie odpowiadała za współtworzenie koncepcji wzrostu dotarcia do użytkowników oraz prowadzenie efektywnych działań wydawniczych opartych o platformy promocji treści. Będzie mieć bezpośredni wpływ na politykę wydawniczą portalu oraz treści publikowane na stronie głównej Gazeta.pl i w mediach społecznościowych. Wcześniej Sylwia Olczak pełniła funkcję szefowej działu wzrostu, odpowiadając za zwiększanie zasięgów na Facebooku oraz w SEO.

Krzysztof Kardas w nowej roli będzie odpowiadał za szerokie dotarcie do użytkowników poprzez zwiększenie liczby angażujących ich treści oraz wdrożenie i kontrolę efektywnych działań wydawniczych podążających za obecnymi trendami oraz opartych o model wydawniczy short content. Krzysztof Kardas związany jest z portalem od 2018 r. i do tej pory odpowiadał za content SEO.

Dodatkowo, powołany zostanie również dział Nowych Treści. Osoba stojąca na jego czele będzie nadzorować tworzenie treści wykraczających poza standardowe formy dziennikarskie, eksperymentowanie z nowym językiem i współpracę z twórcami treści (content creators). Jej zadaniem będzie również kreowanie wizerunku Gazeta.pl oraz współtworzenie i realizacja superprodukcji dziennikarskich.

Zmiany objęły też serwisy informacyjne Gazeta.pl. Od 1 października br. rolę ich redaktorki naczelnej pełnić będzie Karolina Deling-Jóźwik, związana z Gazeta.pl od 2017 r. Do tej pory była szefową wydawców strony głównej portalu oraz dyrektorką programową. W nowej roli m.in. pokieruje zespołami Wiadomosci.Gazeta.pl oraz Next.Gazeta.pl, a także będzie wspierać redaktora naczelnego w zakresie kreowania treści, realizacji strategii contentowej oraz rozwoju dziennikarzy i dziennikarek redakcji informacyjnych portalu.

Jednocześnie Łukasz Kijek w nowej roli – Partnerships Director będzie odpowiadał za zewnętrzne partnerstwa Gazeta.pl. Nadal będzie także nadzorował projekt Ukrayina.pl oraz kreatywny aspekt wideo w swojej dotychczasowej roli dyrektora ds. rozwoju treści wideo.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764