logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazetki wciąż popularne. To nie dyskonty i hipermarkety wydają ich najwięcej

  PR 23.11.2015, przeczytano 988 razy
ilustracja
fot. Łukasz Kowalski, serwis agencyjny MondayNews

Z analizy strategii promocyjnej, przeprowadzonej w 170 sieciach handlowych przez instytut badawczy ABR SESTA wynika, że w I i II kwartale 2015 roku opublikowały one 3840 gazetek, z czego 2664 to gazetki do benchmarku. Najczęściej wydają je sieci Cash&Carry tj. średnio 9 gazetek w miesiącu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazetki-wciaz-popularne.-to-nie-dyskonty-i-hipermarkety-wydaja-ich-najwiecej,26619,artykul.html

Sieci z kanału Cash&Carry – m.in. Makro Cash&Carry oraz Selgros mają kilka segmentów klientów tj. właścicieli sklepów i HoReCa (hotele, restauracje, kafeterie), klientów biurowych oraz zwykłych konsumentów, co ma znaczenie, biorąc pod uwagę częstotliwość wydawania gazetek. Dla każdego z nich przygotowywana jest komunikacja, która jest dopasowana do ich zapotrzebowania. Najrzadziej gazetki wydają sieci budowlane oraz Elektro-AGD (średnio 1,5 gazetki w miesiącu).

Liczba gazetek promocyjnych prawdopodobnie będzie powoli rosnąć, ale ich czas obowiązywania ulegnie skróceniu. Sieci handlowe chcą, aby klient miał jak najczęstszy kontakt z ich marką. Liczy się nie tylko produkt i cena, ale również wizerunek sieci. Dlatego można się spodziewać, że będą one niejako zmuszone propagować zmianę nawyków żywieniowych oraz promować kategorie ze zdrowymi produktami, mówi Marcin Dobek z instytutu badawczego ABR SESTA.

Największą liczbą stron w gazetkach promocyjnych mogą się pochwalić sieci drogerii. Nie jest to jednak zaskakujące, ponieważ magazyn „Skarb Rossmana”,zawierający bogatą ofertę produktów, ma aż 124 strony, „hebe” – 100 stron, natomiast„Natura” – 68 stron. Z kolei w hipermarketach nastąpiła tendencja ich zmniejszania tj. gazetki posiadają nawet mniej stron niż publikacje dyskontów. Rzadziej wydawane są publikacje 32 stronicowe, częściej 16 stronicowe. Gazetki sklepów convenience posiadają najmniejszą liczbę stron (średnio 6). Najdłuższy czas obowiązywania mają gazetki sklepów budowlanych (średnio18 dni), a najkrótszy dyskonty (średnio 7 dni).

Dyskonty częściej promują kategorie non-food, chcąc przyciągnąć klientów do sklepów również ofertą sezonową (tekstylia, sport, ogród). Przy okazji zakupów spożywczych wydają oni często pieniądze np. na nowy strój sportowy.

Tym kategoriom nadaje się rolę „docelową”. Charakteryzują się one wysoką rentownością, są chętnie kupowane oraz mają duży potencjał wzrostu w przeciwieństwie do wielu kategorii FMCG. Oznacza to, że promując kategorie docelowe można wyróżnić się ofertą. I to jest właśnie jedna z przyczyn sukcesów Lidla, który przeznacza aż 56% powierzchni gazetki na non-food, wyjaśnia Marcin Dobek.

Swoje udziały w gazetkach powiększają systematycznie marki własne. W przypadku dyskontów aż 39% powierzchni gazetki w kategoriach FMCG zajmuje marka własna. W przypadku sieci Lidl stanowiona 2/3 oferty, w gazetce Aldi jest na nią przeznaczone28% powierzchni, natomiast Biedronka i Netto zwiększyły liczbę promocji marki własnej do odpowiednio 22% i 10%.

Sieci handlowe promują chętnie zdrową żywność. W pierwszej połowie bieżącego roku najczęściej eksponowanym tego typu produktem były pomidory 1 kg luz (318 wystąpień w gazetkach) oraz pomarańcze 1kg luz (238 wystąpień). Wśród najchętniej reklamowanych produktów mięsnych znajdują się łopatka wieprzowa 1 kg luz (315 wystąpień) oraz ćwiartka z kurczaka 1 kg luz (291 wystąpień). W kategorii FMCG najwyższą pozycję zajmują słodycze, czyli Ptasie Mleczko 380g (261 wystąpień) oraz kawa rozpuszczalna Jacobs Cronat Gold 200g – słoik (223 wystąpienia).

Źródło: ABR SESTA, MondayNews

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Serwis Urządzamy.pl z nowym layoutem i odświeżonym logo
Serwis wnętrzarski Urzadzamy.pl, należący do Grupy ZPR Media, wystartował w nowej odsłonie — odświeżony został layout, a w logo pojawiło się słowo „Murator”. To kolejny etap transformacji, której celem jest ujednolicenie wizualne i technologiczne serwisów Grupy ZPR Media.
Jacek Prusinowski z SE i Radia PLUS gospodarzem debaty prezydenckiej
Jedynym moderatorem debaty, która odbędzie się przed 2. turą prezydencką, będzie Jacek Prusinowski, dziennikarz polityczny dziennika „Super Express” i Radia Plus.
Dezinformacja o ESG w mediach
Tematyka ESG zdobywa coraz większą popularność w mediach. W ostatnim kwartale liczba publikacji o tym zagadnieniu wzrosła aż o 58% rok do roku. Jednocześnie zwiększa się skala dezinformacji związanej z ESG – szczególnie w kontekście greenwashingu – co stanowi istotne zagrożenie wizerunkowe dla firm angażujących się w działania proekologiczne i prospołeczne.
Cartoon Network: świat Gumballa powraca
Cartoon Network International zaprezentował zwiastun i logo serialu Cudownie dziwny świat Gumballa (The Wonderfully Weird World of Gumball). To kontynuacja wielokrotnie nagradzanego Niesamowitego świata Gumballa, laureata m.in. nagrody BAFTA Children’s, Międzynarodowej Nagrody Emmy oraz nagrody Annie. Premiera kreskówki zaplanowana jest jeszcze na ten rok –...
Mamy to! – kampania wizerunkowa grupy Agora
Grupa Agora jest najbardziej zasięgową grupą mediową w Polsce – wynika z badania Mediapanel*. Dzięki zdywersyfikowanemu portfolio marek w internecie, radiu i na nośnikach reklamy zewnętrznej codzienne dociera średnio do ponad 18 mln odbiorców, co sprawia, że zajmuje pierwszą pozycję wśród grup mediowych. Dodatkowo, zasięg Grupy Agora zwiększają marki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764