logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gdynia - Design for All: Oznakowanie kierunkowe Muzeum Emigracji w Gdyni

   26.02.2014, przeczytano 2288 razy
ilustracjastrzałka

Muzeum Emigracji w Gdyni kontynuuje projekt stworzenia unikatowych drogowskazów kierujących do jego przyszłej siedziby w Dworcu Morskim. W ramach II edycji warsztatów „Gdynia - Design for All”, studenci trójmiejskich kierunków projektowych, pod okiem Peta Kerchera – wybitnego doradcy strategicznego ds. designu, stworzyli trzy koncepcje oznakowania trasy wiodącej do placówki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gdynia---design-for-all%3A-oznakowanie-kierunkowe-muzeum-emigracji-w-gdyni,20987,artykul.html

Po konsultacjach w gronie reprezentantów różnych instytucji: Muzeum Emigracji w Gdyni, Centrum Designu Gdynia, Politechniki Gdańskiej oraz Urzędu Miasta Gdyni wybrano najciekawszą pracę, w której mieszkańców do historycznego Dworca, pod adres Gdynia, Polska 1, poprowadzą historie i postacie emigrantów. Koncepcja stworzenia rozwiązań projektowych powstała dzięki formule warsztatów opracowanej przez Centrum Design Gdynia.

Zadanie studentów polegało na zaproponowaniu projektów koncepcyjnych, które wejdą w artystyczny dialog z portowym otoczeniem Dworca, jak i historycznym kontekstem miejsca. Dzięki uatrakcyjnieniu przestrzeni przedłużony zostanie naturalny szlak spacerowy od centrum miasta aż po Dworzec Morski. Takie działania pozwolą zachować wyjątkowy charakter terenów industrialnych, a jednocześnie uczynią ten portowy fragment miasta bardziej przyjaznym dla mieszkańców i turystów. Całkowity budżet na realizację projektu to 100 tysięcy złotych, w związku z czym rozwiązania muszą mieć charakter trwały, ale niskobudżetowy.

Wyróżniona koncepcja uczestników warsztatów zakładała rozstawienie na szlaku ażurowych, metalowych figur postaci z bagażami w rękach. Odwiedzający Muzeum „szedłby” wspólnie z nimi do Dworca Morskiego  – miejsca w którym razem zaczną podróż. W drodze do muzeum towarzyszylibyśmy ludziom opuszczającym miasto, moglibyśmy nawet posłuchać ich historii wypisanych na figurach lub pojawiających się na telefonach z użyciem kodu QR. Dla dzieci natomiast przygotowano serię mini-gier, polegających na rozwiązywaniu bardzo prostych zagadek, umieszczonych w pobliżu metalowych sylwetek.

Pomysły studentów posłużą za inspirację i punkt wyjścia dla docelowego projektu muzealnych drogowskazów. Zawiązał się zespół projektowy, w ramach którego dr Piotr Czyż z Politechniki Gdańskiej, wspólnie z zaproszonymi do prac studentami oraz przy konsultacji z Muzeum Emigracji oraz Centrum Designu Gdynia rozwinie wstępną koncepcję w projekt wykonawczy. W opublikowanym na stronie Muzeum raporcie z warsztatów „Gdynia - Design for All” zapoznać się można z opisem i oceną ekspercką wszystkich trzech wizji powstałych na warsztatach. Warto dodać, że znaczący wpływ na ich kształt mieli sami mieszkańcy miasta, którzy aktywnie i chętnie dzieli się swoimi uwagami, opiniami i pomysłami podczas specjalnych, moderowanych spacerów po terenie portu zorganizowanych w październiku 2013 r.

Źródło: Centrum Designu Gdynia

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764