logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gdynia Design Days: Jutro premiera przewodnika

  PR 03.07.2020, przeczytano 851 razy
ilustracjastrzałka

Gdynia Design Days 2020 to wyjątkowa edycja festiwalu na wyjątkowe czasy. GDD jako pierwsze wydarzenie poświęcone projektowaniu odbywa się w całości online. Tegorocznej edycji towarzyszy interaktywny przewodnik po wystawach, które odpowiadają na hasło przewodnie festiwalu - Uwaga. Już jutro premiera przewodnika GDD w formie elektronicznej. Zapraszamy na www.guide.gdyniadesigndays.eu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gdynia-design-days%3A-jutro-premiera-przewodnika,387662,artykul.html

Przewodnik GDD to cenne kompendium wiedzy, które powstało w ścisłej kooperacji ze wszystkimi kuratorami, których w tym roku zaproszono do współpracy. Znajdziemy w nim informacje, zdjęcia oraz filmy dotyczące 8 wystaw i 8 globalnych wyzwań, które są rozwinięciem hasła festiwalu.

Wyjątkowa forma na wyjątkowe czasy

Silnym punktem programu każdego festiwalu są wystawy, które poruszają tematy związane z otaczającym nas światem w kontekście projektowym. Wyjątkowa formuła tegorocznej edycji sprawiła, że wszystkie elementy programu, również wystawy, będą dostępne jedynie w internecie. Potraktowaliśmy to jako wyzwanie, a przede wszystkim możliwość dzięki której tematy, które poruszamy na wystawach, dotrą do większej ilości odbiorców oraz pozostaną z nimi na dłużej. To rozwiązanie niesie za sobą również korzyści w wymiarze ekologicznym. Dzięki prezentacji online nie generujemy dodatkowych odpadów. Strona została zaprojektowana w taki sposób, aby przy wysokiej funkcjonalności zajmować jak najmniej miejsca w sieci, a co za tym idzie pobierać jak najmniej energii. Strona bardzo szybko się ładuje, nie zawiera zbędnych dekoracji, posiada ograniczoną liczbę zasobów multimedialnych, a zdjęcia i filmy zostały mocno skompresowane.

Co znajdzie się w przewodniku?

Przewodnik GDD prezentuje blisko 150 produktów, usług projektów i prototypów. Hasło przewodnie Uwaga zostało podzielone na 8 tematów, poruszających zagadnienia, z którymi mierzy się w obecnych czasach.

Mamy problem z wodą

kuratorzy: Michał Bachowski, Agata Nowak

Swobodny dostęp do bieżącej wody oraz kanalizacji jest nadal luksusem. W wielu miejscach na świecie to realny problem. W okresie letnim, także w dużych miastach Europy, dochodzi do planowego wyłączania wody. Również w Polsce coraz większym problemem staje się susza. Jak sobie z tym radzić? Jakie rozwiązania wprowadzono w innych miejscach na świecie? Jak możemy korzystać z doświadczenia innych krajów? To tylko niektóre z wielu pytań, które stawiają nam kuratorzy.

Dane to emocje. Emocje to dane

kuratorki: Joanna Rutkowska, Magda Kochanowska

Współczesny świat opiera się na wykorzystywaniu danych, co ma swoje wady i zalety. Korzystamy z danych za każdym razem, gdy używamy nawigacji i wyszukujemy czegoś w Internecie. Z drugiej strony, gdy wpisujemy coś w wyszukiwarkę, zakładamy konto na portalu, czy przesyłamy zdjęcia – zostawiamy po sobie trwały ślad. W tej części przewodnika znajdziemy  prace krytycznie odnoszące się do gromadzenia danych, ale też pokazujące korelacje między danymi a emocjami, czego świetnym przykładem jest aplikacja, która gromadzi i archiwizuje ludzkie emocje.

Więcej nigdy więcej

kuratorka: Izabela Bołoz

Więcej nigdy więcej to refleksja o nadkonsumpcji. Zanieczyszczenia wody i powietrza oraz ogromną ilość odpadów generują w szczególności kraje rozwinięte. Ludzie w zawrotnym tempie wymieniają przedmioty na nowe, napędzając tanią produkcję oraz wytwarzając śmieci. Każdy z nas może już dziś dokonywać większych i mniejszych zmian, dzięki którym ta sytuacja może ulec poprawie. Poruszony zostanie między innymi przypadek Dave’a Bruno, który postanowił ograniczyć posiadane dobra do jedynie 100 przedmiotów w książce „100 thing challenge”.

Dematerializacja

kuratorzy: Ewa Bochen i Maciej Jelski | Kosmos Project

Dematerializacja to dogłębne przyjrzenie się konkretnym materiałom, jak plastik, szkło, aluminium oraz włókna naturalne. Które materiały są najbardziej ekologiczne? Czy można całkowicie zrezygnować z plastiku? Jakie nowe tworzywa mamy obecnie do dyspozycji? W ramach przewodnika GDD będzie można zapoznać się między innymi z różnymi wariantami bioplastiku oraz sprawdzić, jak można produkować odzież z włókien pochodzących z recyklingu.

Cześć! Znam Cię – jestem Tobą

kurator: Wiesław Bartkowski

autorzy: Klementyna Jankiewicz, Karol Nowak, Szymon Pepliński

Czy postępująca cyfryzacja i robotyzacja musi oznaczać dehumanizację? Jak współczesne korporacje eksploatują naturę oraz naszą prywatność pod pretekstem gromadzenia danych? To właśnie takie zagadnienia poruszać będzie wystawa. Dowiemy się między innymi, jak samochody Google Street View gromadziły dane z prywatnych wi-fi oraz jak odkurzacz Roomba gromadzi dane na temat naszego mieszkania.

(Nie)uwaga

kuratorzy: Agnieszka Jacobson-Cielecka, Karol Murlak

Współczesna produkcja i przemysł nierozerwalnie wiążą się z nadmierną eksploatacją zasobów naturalnych, produkcją zanieczyszczeń oraz wytwarzaniem ogromu odpadów. Co się jednak stanie, kiedy efekty uboczne produkcji potraktujemy jako nowe materiały? Przedstawione prace to propozycja tego, jak można ograniczyć kurczenie się zasobów i zmniejszyć ilość odpadów. Doskonałym przykładem jest ExCinere, czyli kolekcja płytek ceramicznych wykonanych z lawy wulkanicznej i popiołu.

Dobra śmierć

kuratorzy: Katarzyna Andrzejczyk-Briks, Marta Łempicka, Arkadiusz Szwed

Śmierć jest wciąż dla wielu osób tematem tabu, a jednocześnie doświadczeniem nieuniknionym. Stąd też próba redefinicji i rozmowy o umieraniu, pochówku oraz pamięci o zmarłych. W tej części przewodnika znajdą się również projekty będące propozycją innowacyjnych form pochówku, które są nie tylko bardziej ekologiczne, ale mogą też skuteczniej wiązać zmarłych z naszym światem. Jedną z propozycji jest projekt And Vinyly Jasona Leacha. Są to płyty winylowe, na których zapisana może zostać muzyka lub głos zmarłej osoby, a w jej strukturę wtłacza się prochy, przez co uzyskuje się dodatkowy efekt dźwiękowy. Każdy szmer stanowi w tym przypadku nie wadę, ale ślad lub wspomnienie po zmarłym.

Wyspa Re

kuratorzy: Justyna Fałdzińska i Miłosz Dąbrowski | UAU project

Wszystkie prezentowane przedmioty, powstały w technologii druku 3D z rzeczy znalezionych w studiu projektantów. To dowód na to, jak można ponownie wykorzystywać to, co stanowi pozostałość lub efekt uboczny. Jednocześnie żaden z przedmiotów nie jest przypadkowy – wszystkie projekty zostały starannie zaprojektowane i wyselekcjonowane. Przykładem jest stolik z jedną nogą z odzysku. Powstał, kiedy to stół z dwiema nogami uległ uszkodzeniu w transporcie. Zniszczona została jedna z nóg, ale projektantom udało się stworzyć nowy przedmiot, na bazie pozostałego elementu.

  • Przewodnik będzie dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej od 4 lipca TUTAJ.

Źródło: Centrum Designu Gdynia

www.ppnt.gdynia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764