logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gdynia Redłowo: Pierwszy od 20 lat nowy neon sekwencyjny

   05.01.2017, przeczytano 997 razy
ilustracjastrzałka

Pierwszy od ponad 20 lat neon sekwencyjny rozświetlił dzielnicę Redłowo. Jest to projekt zrealizowany przez Stowarzyszenie Traffic Design we współpracy z Centrum Designu Gdynia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gdynia-redlowo%3A-pierwszy-od-20-lat-nowy-neon-sekwencyjny,31013,artykul.html

Stowarzyszenie Traffic Design rozpoczęło swoją miejską aktywność od malowania murali w 2011 roku. Wraz z kolejnymi edycjami Festiwalu oraz projektami w przestrzeni publicznej działania organizacji rozszerzały się. Zainteresowanie zyskały w szczególności miejskie detale takie jak: szyldy, rzeźby czy bramy. Po bardzo intensywnym roku (3 bramy, 2 murale, 2 płaskorzeźby, warsztaty i wydarzenia kulturalne) przyszedł czas na ostatni projekt w 2016.

Wybraliśmy Redłowo, ponieważ jest to bardzo dynamicznie rozwijająca się dzielnica. Stanowi też ważny węzeł komunikacyjny - mówi Monika Domańska, ze Stowarzyszenia Traffic Design - Chcielibyśmy, aby neon stał się nowym charakterystycznym punktem orientacyjnym w tej przestrzeni. Może wyrośnie na miejsce spotkań niczym zegar pod urzędem?

Projekt powstał we współpracy z mieszkańcami bloku przy ulicy Kaczewskiej 20, gdzie umiejscowiono instalację. Opowieści zebrane podczas konsultacji wpłynęły na ostateczny wygląd neonu. Dwie komunikujące się rybki odnoszą się do historii o sąsiedzkich więziach. Mieszkańcy wspominali ludzi zaangażowanych w życie budynku i okolicy - akcje wspólnego sadzenia drzew, odśnieżania i dyżurów. Obecnie grodzone osiedla powstające w okolicy i większa anonimowość mieszkańców powoduje, że ciężej jest się spotkać z drugim człowiekiem. 

Projekt wpisuje się w charakterystyczny dla Gdyni modernizm poprzez geometryczną formę wykreśloną na bazie przecinających się kół
- mówi Mateusz Żywicki, projektant neonu ze studia Typy - Chcemy tym działaniem propagować dobre praktyki projektowe i zwrócić uwagę na estetykę przestrzeni publicznej oraz wartość dobrej grafiki użytkowej w tej przestrzeni.

Neon został sfinansowany przez Centrum Designu Gdynia w ramach grantu na zadania z zakresu kształtowania przyjaznej przestrzeni publicznej.

Źródło: Traffic Design

www.trafficdesign.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pekao S.A.: bankowość prywatna z nowym designem placówek i aplikacji
Bank Pekao S.A. otworzył dwie pierwsze placówki bankowości prywatnej w zupełnie nowym formacie. W Warszawie i Łodzi klienci mogą już korzystać z nowoczesnych a zarazem eleganckich przestrzeni z elementami wystroju projektantów nurtu modernistycznego. Klienci bankowości prywatnej Pekao z pewnością dostrzegą też zmianę tła w aplikacji mobilnej PeoPay, w której udostępniona...
Zeromat wspiera rebranding Pepsi
Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa atrakcja — Zeromat. To pierwszy tego rodzaju automat marki, w którym oddając puste opakowanie po produkcie, w zamian otrzymujesz dwa pełnowymiarowe napoje gratis. Od teraz aż do 13 kwietnia możesz przyjść i...
Wojciech Borowski wraca na stanowisko w McCann
Po dwóch latach Wojciech Borowski ponownie obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego McCANN, jednocześnie pełniąc funkcję Group CEO McCANN Poland. Marcin Sosiński, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, który łączył tę rolę ze stanowiskiem Dyrektora Kreatywnego, zdecydował się opuścić agencję po 14 latach pracy.
Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764