logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Gemini Park Tychy: Rośnie rola edutainmentu w budowaniu wizerunku galerii

  PR 05.03.2020, przeczytano 953 razy
ilustracjastrzałka

Edutainment, czyli połączenie edukacji z rozrywką zajmuje coraz więcej miejsca w działaniach marketingowych centrów handlowych. Przykładem jest Gemini Park Tychy, gdzie blisko połowę dni w roku wypełnia tzw. mądra zabawa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gemini-park-tychy%3A-rosnie-rola-edutainmentu-w-budowaniu-wizerunku-galerii,385943,artykul.html

Galerie stawiają na wiedzę i zabawę

Edutainmnet, czyli edurozrywka, to nic innego jak połączenie nauki z dobrą zabawą. Przy czym zabawa jest tutaj sposobem na przekazanie najmłodszym często złożonej wiedzy z zakresu fizyki, chemii, biologii, medycyny czy geografii.  Przez wiele lat edutainment był domeną dziecięcych uniwersytetów, muzeów i centrów nauki. Teraz na dobre zadomawia się w centrach handlowych.

- Wydarzenia w centrach handlowych ewoluują. Czysta rozrywka ustępuje coraz częściej miejsca mądrej zabawie, w której ważnym elementem jest przekazywanie wiedzy, rozwój umiejętności i talentu czy odkrywanie świata. Wiąże się to bezpośrednio z poszerzaniem tradycyjnych funkcji galerii handlowych o nowe, związane m.in. ze spędzaniem czasu wolnego - mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tychy.

Korzystają na tym przede wszystkim duże centra handlowo-rozrywkowe, ale także mniejsze galerie pozycjonujące się jako rodzinnie.  To właśnie w nich coraz częściej można uczestniczyć w bezpłatnych półkoloniach, warsztatach np. plastycznych, tanecznych, naukowych i językowych, spektaklach teatralnych czy w interaktywnych wystawach, które jakością, skalą i scenariuszem nie odbiegają od tych, jakie znamy np. z Centrum Nauki Kopernik.

ilustracjastrzałka

- Nakłady na edutaimnent w galeriach w ostatnich latach znacznie wzrosły. Wystawy, które dziś przygotowywane są dla centrów handlowych tworzone są np. przez te same firmy, które pracują dla muzeów. Nie są to już proste, często obwoźne ekspozycje na systemie wystawienniczym, ale złożone interaktywne wystawy ze scenariuszem, który angażuje zwiedzających, pokazując często zaskakujące zjawiska i tematy. Wiele z nich projektowanych jest na wyłączność dla konkretnych galerii - mówi Zawodzińska.

To nie jedyna nowość. - Zmienia się także podejście do organizowanych warsztatów. Te do niedawna stanowiły jedynie dodatek do wydarzeń o większej skali. Dziś stają się atrakcją samą w sobie, przy czym ich formuła i treść jest znacznie szersza niż jeszcze 5 lat temu. Coraz częściej stawia się tutaj na zajęcia, które odkrywają talent i pomagają w jego rozwoju lub zajęcia popularyzujące pewne idee np. zero waste czy związane ze zdrowym stylem życia - dodaje przedstawicielka Gemini Park.

ilustracjastrzałka

Tyska galeria daje przykład

Przykład na to, jak efektywnie wykorzystywać edutainment widać w Gemini Park Tychy. Tam edurozrywka to nie tylko jedna z podstaw kalendarza marketingowego, to także sposób na  wsparcie pozycjonowania galerii oraz umocnienie jej przewagi na lokalnym rynku. Już dziś nauka połączona z zabawą stanowi ok. 80% wszystkich organizowanych tu wydarzeń. Tylko w ciągu ostatniego roku centrum handlowe przygotowało aż 10 edurozrywkowych  wydarzeń, które w sumie trwały 158 dni.

- Eduzabawa na stałe wpisała się w naszą strategię marketingową, ale także w strategię pozycjonowania. Wydarzenia tego typu nie tylko podkreślają rodzinny charakter galerii, umacniając ten wizerunek na lokalnym rynku, ale mają także wpływ na footfall, aktywizując go w kluczowych dla nas momentach np. w wakacje czy w okresie świąt. Mają więc wpływ na wyniki galerii - mówi. - Wydarzenia łączące naukę z zabawą umożliwiają także budowanie pozytywnych relacji ze społecznością lokalną, zwłaszcza z placówkami edukacyjnymi oraz instytucjami. Te ostatnie chętnie włączają się w tego typu przedsięwzięcia. Edutainment wspiera także proces tworzenia wokół Gemini Park społeczności, która dzięki temu postrzega nas nie tylko jako obiekt handlowy, ale jako miejsce ciekawych wydarzeń w Tychach - mówi Zawodzińska.

ilustracjastrzałka

Czym konkretnie przyciąga Gemini Park? W lutym br. w galerii zadebiutowała wystawa interaktywna poświęcona iluzji optycznej "Kątem Oka", po raz pierwszy pokazywana w galerii handlowej. Eksponaty na nią stworzyli eksperci, pracujący dotąd nad ekspozycjami m.in.  dla Centrum Nauki Experimentatatorium w Moskwie czy Centrum Nauki Hewelium. W styczniu z kolei stanęła tutaj najpiękniejsza w Europie ruchoma makieta kolejowa, pokazująca 100 lat podróży pociągiem. Grudzień ub. roku wypełniły z kolei interaktywne spektakle teatralne.

Wrzesień 2019 przyniósł z kolei trwającą ponad miesiąc wystawę "100 lat historii hokeja w Tychach", którą zorganizowano wspólnie z Muzeum Miejskim w Tychach. Interaktywna ekspozycja przybliżała wiek rozwoju tej dyscypliny sportu, bawiąc jednocześnie najmłodszych licznymi, interaktywni atrakcjami. Wcześniej w Gemini Park zamieniono w scenę teatralną, organizując tutaj 4 z 11 spektakli granych podczas Festiwalu Teatrów Niezależnych Andromedon w Tychach.  

Letnie wakacje wypełniło natomiast aż 140 różnych warsztatów dla dzieci od 5 do 15 lat, w tym zajęcia kreatywne, artystyczne i naukowe. Podobny projekt zorganizowano podczas ubiegłorocznych zimowych ferii, wypełniając 2 tygodnie aż 85 różnymi warsztatami. Gemini Park gościł także wystawę dinozaurów połączoną z wystawą skamielin, wystawę militarną z 8 wozami wojskowymi i 12 gablotami eksponatów oraz wystawę "Połącz się" poświęconą historii komunikacji.

ilustracjastrzałka

- Projekty, po które sięgamy są świeże i nowoczesne. Wiele z nich powstaje wyłącznie dla nas. Nie unikamy także gotowych formatów, które pasują do naszej strategii. Mocny akcent kładziemy na interaktywność. Zależy nam na tym, aby wydarzenia były nie tylko do oglądania, ale do uczestniczenia. Obok działań prosprzedażowych, to dziś jeden z kluczowych akcentów naszego marketingu - mówi Zawodzińska.

Ten kierunek ma wpływ na wyniki, jakie osiąga Gemini Park. Przemyślana strategia marketingowa w nieco ponad rok pozwoliła galerii osadzić się na lokalnym rynku, a także zdobyć grono lojalnych klientów. Galeria także systematyczne zwiększa ich pulę. Widać to w podsumowaniu ubiegłego roku, który był pierwszym pełnym rokiem obecności na rynku tyskiej galerii. W miesiącach, w których centrum mogło porównać wyniki rok do roku zanotowano średnio aż 7% wzrost footfall'u.

- Na wyniki Gemini Park wpływa dziś wiele czynników. Jednym z kluczowych jest doskonale skomponowana kompaktowa oferta, ale także lokalizacja. Nie bez znaczenia jest także marketing, który zaskakuje klienta i zachęca dłuższych odwiedzin i powrotu. To kierunek, który w najbliższych latach będziemy umacniać. Pracujemy już nad kolejnymi, zaskakującymi projektami.  Kolejny edutainmentowy projekt zaprezentujemy już w maju. Będzie to absolutna nowość skupiająca się na sztuce nowoczesnej - zapowiada Zawodzińska

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemini Park Tychy, Gemini Holding, Guarana PR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku
Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które zapewniają duże możliwości konwersji i bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe.
Od 2020 roku można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania mobile gamingiem. Jeszcze kilka lat temu gry mobilne uznawane były za niszową rozrywkę dla gamingowych geeków, a dzisiaj są w mainstreamie i królują na każdym poziomie – od ilości pobranych gier po zyski, które generują. Według Newzoo rynek gier mobilnych pozostaje najbardziej dochodowym...
Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu
Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych...
63 procent menedżerów twierdzi, że pozytywne doświadczenia klientów (CX) będą ważniejsze w 2023 roku, niż jeszcze rok wcześniej. Wynika to m.in. z faktu, iż 3/4 klientów deklaruje, że wyda więcej, także w kryzysie, na zakupy w firmach, które dbają o nich. Jednak, budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, nie jest dziś możliwe bez...
Budowanie marki pracodawcy było bardzo ważne dla firm w 2022 roku. Dlaczego? Przedsiębiorstwa w ten sposób walczyły z brakiem zaangażowania pracowników, zjawiskiem quiet quittingu czy zrujnowaną reputacją. Dobrze rozwinięte działania z obszaru employer brandingu umożliwiają zdobycie przewagi konkurencyjnej. 2022 rok był czasem, gdy wielu pracodawców zauważyło...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764