logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gemini Park Tychy i Gemini Park Bielsko-Biała triumfują na gali rozdania PRCH Retail Awards

  PR 01.12.2022, przeczytano 591 razy
ilustracjastrzałka

XIII edycja nagród PRCH Retail Awards okazała się szczęśliwa nie tylko dla organizatorów, którzy odnotowali rekordową liczbę zgłoszeń - aż 118, ale także dla Gemini Holding. Centra Gemini Park Tychy i Gemini Park Bielsko-Biała zgarnęły dla siebie aż dwie kluczowe nagrody.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gemini-park-tychy-i-gemini-park-bielsko-biala-triumfuja-na-gali-rozdania-prch-retail-awards,398199,artykul.html

Buy&get z Edwardem Dwurnikiem nagrodzone

Ze złotem za kampanię prosprzedażową „Zrób zakupy i odbierz nagrody z motywem obrazu „Tychy” Edwarda Dwurnika” wrócił do domu Gemini Park Tychy. Jury doceniło świeże spojrzenie na formułę akcji buy&get, a także jej oryginalny kontekst. Tworząc upominki, mające premiować klientów, obiekt sięgnął po prawdziwe arcydzieło sztuki współczesnej – obraz „Tychy” zlecony w 2018 r. Edwardowi Dwurnikowi, wybitnemu polskiemu artyście.

Na jego kanwie stworzono serię unikalnych giftów, które klienci mogli odebrać po okazaniu paragonu za zakupy o wartości 100, 300 lub 500 zł. W sumie zaprojektowano aż 9 różnych upominków m.in. parasole, poszetki czy kominy. Nietypowa była także oprawa akcji. Wart kilkaset tysięcy złotych obraz, który pojawił się na gadżetach, wystawiono w jednej ze sklepowych witryn, którą zaaranżowano jak muzeum sztuki. Ekspozycji towarzyszyła także wystawa prac uczniów tyskich szkół, którzy stworzyli prace zainspirowane miastem i stylem Dwurnika.

– Projektując akcję chcieliśmy odejść od standardowej formuły, dając naszym klientom nie tylko upominek za zrobione zakupy, ale kawałek prawdziwego, cennego dzieła sztuki, które przedstawia ich miasto i sąsiedztwo. Zależało nam na tym, aby stworzone gifty budziły ciekawość, a z czasem stały się także pożądanymi przedmiotami kolekcjonerskimi – mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tychy. – Wykorzystując dzieło rangi muzealnej, które w dodatku przedstawia nasze miasto, osiągnęliśmy ten efekt. Wzbudziliśmy zainteresowanie tyszan i wielbicieli sztuki, ale także zrealizowaliśmy założony cel sprzedażowy. Klienci biorący udział w akcji zarejestrowali paragony o wartości ponad pół miliona złotych.  Łącznie wydaliśmy aż 2 tys. giftów. W miesiącu akcji centrum odnotowało także znaczący wzrost obrotów i footfall’u – dodaje.

Sama akcja pełniła jednak nie tylko rolę prosprzedażową. Fakt, że dzieło Dwurnika pojawiło się w galerii czyniło z niej także akcję o charakterze edukacyjnym.

– Zwykle trudno jest połączyć akcję komercyjną z edukacją, nam się to jednak udało. Zaangażowaliśmy mieszkańców regionu w zakupy, ale także na moment staliśmy się galerią sztuki, przybliżając sylwetkę jednego z najważniejszych polskich artystów XX i XXI wieku – dodaje Aleksandra Zawodzińska.

Popularyzacja nauki zaprocentowała

Oryginalne podejście do działań marketingowych zaprocentowało także w Gemini Park Bielsko-Biała, które z tegorocznej gali PRCH Retail Awards wróciło ze „Srebrną Nagrodą” w najbardziej obleganej kategorii „Kampania i Działania CSR obiektu”.

Galerię doceniono za stworzenie innowacyjnego Minicentrum Nauki „Science Point”, które powstało we współpracy z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej oraz Miastem Bielsko-Biała, a także za sprawą wartej 234 tys. zł dotacji, jaką uczelnia i Gemini Park dostały na ten cel z Ministerstwa Edukacji i Nauki. Jury nagrodziło kreatywność twórców miejsca, a także jego edutaimentowy charakter.

Zwrócono uwagę także na pionierstwo. Tego typu przestrzeń po raz pierwszy powstała w polskiej galerii handlowej. Przez siedem miesięcy - od kwietnia do listopada - odwiedzający Minicentrum mogli znaleźć w nim m.in. mini kino z filmami popularnonaukowymi, a także interaktywną wystawę składającą się z kilkudziesięciu eksponatów, którą zapewniło toruńskie Centrum Nowoczesności „Młyn Wiedzy”. Ekspozycja wymagająca zaangażowania, poświęcona była fizyce dźwięku, falom wodnym i świetlnym.

Ponadto, działalność „Science Point” opierała się także na bezpłatnych warsztatach, lekcjach i wykładach, które kierowano m.in. do przedszkoli, szkół, młodzieży, nauczycieli oraz seniorów. W sumie „Science Point” zrealizował aż 127 różnych aktywności. Program wypełniły zajęcia m.in. z: robotyki, zjawisk fizyczno-chemicznych, matematyki, języków obcych, daktyloskopii, druku 3D czy ekologii.

Przestrzeń, którą stworzyliśmy wspólnie z naukowcami, studentami i znanymi ośrodkami popularnonaukowymi w Polsce miała na celu przede wszystkim pomóc młodym ludziom w poszerzaniu wiedzy zdobytej w szkole o praktykę, doświadczenie i eksperyment. Dzięki obranej formule inspirowaliśmy, ale także wyjaśnialiśmy najbardziej zawiłe zjawiska w sposób zrozumiały – mówi Marcin Ochmański, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

Projekt okazał się ogromnym sukcesem. – W siedem miesięcy „Science Point” odwiedziło ponad 35 tys. tys. osób, na co wpływ miał m.in. fakt, że wszystkie dostępne tu wystawy i aktywności były bezpłatne. Minicentrum nauki stało się także popularnym celem wycieczek szkolnych, przez pół roku wspierając szkoły w realizacji ich programów. Co ważne, dzięki przedsięwzięciu pokazaliśmy, że galeria handlowa może daleko wykraczać poza swoje tradycyjne funkcje, stając się także społeczną przestrzenią eduzabawy – wylicza.

Jednak nie tylko formuła zwróciła uwagę organizatorów konkursy PRCH Retail Awards. Minicentrum nauki to pierwszy w Polsce przykład, jak partnerska współpraca między galerią, uczelnią i miastem, może doprowadzić do powstania ważnego dla regionu ośrodka popularyzującego wiedzę i naukę. Pod tym względem jest to modelowy przykład realizacji tzw. „Złotego Trójkąta” współpracy, w ramach którego na rzecz społeczności lokalnej współpracują ze sobą – biznes, nauka i samorząd.

Źródło: Gemini Holding / Guarana PR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764