logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gemius: Już 73% internautów robi zakupy online

  PR 28.08.2020, przeczytano 345 razy

Jak wynika z najnowszego badania Gemius „E-commerce w Polsce 2020” już 73 proc. internautów robi zakupy online. E-konsumenci chętnie szukają w sieci odzieży, a także obuwia, kosmetyków i perfum, książek, płyt, filmów oraz biletów do kina/teatru. Na popularność e-zakupów w ostatnim czasie wpłynęła także społeczna izolacja wywołana pandemią koronawirusa. Zamknięci w domach konsumenci chętniej zaopatrywali się w potrzebne artykuły właśnie przez Internet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gemius%3A-juz-73procent-internautow-robi-zakupy-online,388245,artykul.html

Choć zainteresowanie e-commerce rośnie, nie maleją oczekiwania e-konsumentów, którzy chcą, by robione w ten sposób zakupy rzeczywiście były szybkie, wygodne i co najważniejsze – bezpieczne. Zadaniem firm kurierskich jest zapewnienie dostaw spełniających ich oczekiwania. Według opracowania Gemius sceptyczne wobec e-zakupów są najczęściej osoby powyżej 50. roku życia.

- Dla aż dla 43 proc. osób niekupujących w sieci głównym powodem niechęci do tej formy dokonywania zakupów jest brak możliwości zobaczenia produktu „na własne oczy”. Jak wskazał raport Gemius ponad połowa (52 proc.) osób kupujących online deklaruje, że formą zwrotu, która najbardziej zachęca do zakupów online, jest możliwość łatwego odesłania kurierem paczki ze zwrotem. Takie rozwiązanie, w porozumieniu ze sklepami internetowymi, oferuje DPD Polska. Produkt można też oddać dzięki sieci DPD Pickup i oddziałów miejskich DPD. W tych ostatnich instalowane są przymierzalnie, które dodatkowo usprawniają cały proces. Odebraną w oddziale odzież lub obuwie można przymierzyć na miejscu i od razu nadać zwrot.

Współcześni nabywcy oczekują także wygodnych i bezpiecznych form płatności za zamówienie. Według badania Gemius „E-commerce w Polsce 2020” internauci niezmiennie najchętniej wybierają możliwość szybkiego przelewu przez serwis płatności. Cały czas bardzo popularną formą regulowania należności za e-zakupy jest płatność za pobraniem i w tym przypadku od początku pandemii rekomendowane są płatności kartą bezpośrednio u kuriera DPD, co jest wygodne, bezpieczne i upraszcza rozliczenia ze sklepem internetowym.

Dziś znaczą wagę przywiązuje się także do bezpieczeństwa doręczenia. Konsumenci chcą, by dostawcy paczek przestrzegali zaleceń sanitarnych, a procedury odbioru przesyłki były prostsze, jeśli to możliwe z maksymalnym ograniczeniem kontaktu i zachowaniem bezpiecznego dystansu. DPD Polska od marca proponuje doręczenia bez podpisu pod drzwi lub, w przypadku przesyłek „do rąk własnych”, z wykorzystaniem PIN. Najprawdopodobniej zastosowane uproszczenia zostaną z nami także po powrocie do „normalności”  – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Źródło: DPD Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

UOKiK informuje: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wpływało na samodzielność swoich członków w przetargach oraz organizowało niedozwoloną wymianę informacji. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał Stowarzyszenie do zmiany praktyk naruszających konkurencję.
Przedsiębiorcy poluzowali dłużnikom, a zaległości rosną
Od lutego do września zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło aż o ponad miliard złotych i wynosi 6,3 mld zł – wynika z danych Krajowego Rejestru Długów. Z kolei zaległości firm i korporacji zwiększyły się o 248 mln zł do 5,1 mld zł. Problemy finansowe powinny zmobilizować małe i duże przedsiębiorstwa do szybszego upominania się o swoje...
7 na 10 przedsiębiorców w naszym kraju ma problem z niepłacącymi klientami
Z najnowszej edycji raportu Intrum “European Payment Report 2020” opublikowanego pod koniec września wynika, że pandemia Covid-19 negatywnie wpłynęła na krajobraz płatności w Polsce oraz nastroje polskich przedsiębiorców. Jeszcze przed korona-kryzysem zatory płatnicze były jednym z głównych problemów rodzimej gospodarki, a obecnie aż 45% respondentów badania...
W życie wchodzi nowy plik JPK_VAT. Będą nowe obowiązki i kary, ale… nie od razu
Podatnicy od 1 października są zobowiązani do sporządzania nowej struktury JPK_V7. Wprowadza ona szereg zmian w zakresie danych, jakie będą przekazywane do organów podatkowych. Zawarte w niej informacje mają służyć zautomatyzowanemu wykrywaniu nieprawidłowości w rozliczaniach VAT. Za błędy w składanych dokumentach ustawodawca przewidział kary. Na szczęście, jak...
Finansowa rzetelność Polaków drastycznie spadła podczas pandemii
Co dziesiąty Polak uważa, że zwracanie długów nie jest bezwzględnym obowiązkiem moralnym. To prawie trzy razy więcej niż zaledwie cztery lata temu – wynika z badania „Moralność finansowa Polaków” Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Niemal połowa badanych przyznała, że mogłaby usprawiedliwić nieetyczne zachowania finansowe, a to ponad dwa razy więcej niż w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764