logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Gemius bada internetową kampanię wideo Coca-Coli

  PR 20.06.2011, przeczytano 6185 razy
ilustracjastrzałka

Case study z badania gemiusEffect – zatytułowane „Kim jest K’Naan?” i opracowane wraz z firmą Coca-Cola oraz współpracującą z nią agencją Carnation – pokazuje, w jaki sposób zweryfikować wpływ kampanii online w całym media mixie. Wnioski z projektu dowodzą, że ustalenie liczby użytkowników (Real Users) na podstawie danych cookies, wsparte analizą profilu socjodemograficznego odbiorców kampanii i jej wpływu brandingowego, pozwala reklamodawcom ocenić efektywność ich działań online w sposób kompleksowy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gemius-bada-internetowa-kampanie-wideo-coca-coli,12737,artykul.html

Pomachaj flagą i przyłącz się do kampanii
Światowa marka, Coca-Cola, w ubiegłym roku zaprosiła fanów piłki nożnej do świętowania Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej. Częścią projektu była współpraca z afrykańskim artystą, K'Naan, który promował swoją ścieżkę dźwiękowa przygotowaną dla kampanii “Wavin' Flag – Coca-Cola Celebration Mix”. Singiel, wydany na ponad 150 rynkach na całym świecie, wykorzystano jako hymn jednoczący wszystkie elementy globalnej kampanii marketingowej.

– Piosenkę umieszczoną w serwisie YouTube obejrzano 87 milionów razy – komentuje Attila Weisz, Digital Marketing Manager regionu Europy Środkowej i Południowej w Coca-Cola. – Działania promocyjne objęły między innymi takie kraje regionu CEE jak Węgry, gdzie, wspólnie z naszym partnerem, agencją badawczą Gemius, badaliśmy wyniki internetowej kampanii video, będącej jednym z głównych elementów kampanii towarzyszącej mistrzostwom.

Zgodnie z wynikami badań Gemius, w samych tylko Węgrzech hymn Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2010 obejrzało online 1,4 miliona użytkowników (Real Users). Co ważne, liczba użytkowników (Cookies), którzy zetknęli się z omawianą kampanią wyniosła prawie 3,4 miliona. Wynik ten doskonale ilustruje fakt, iż ocenianie kampanii wyłącznie na podstawie danych adserwerowych nie pokazuje pełnego obrazu sytuacji. Przeliczenie danych cookie na liczbę użytkowników (Real Users) pozwala reklamującym się firmom i ich agencjom porównać zasięg kampanii w internecie z wynikami działań w innych mediach.

Kliknięcie i co dalej?
Najaktywniejszą i najbardziej zaangażowaną grupą odbiorców kampanii, która odwiedziła oficjalną węgierską stronę przedsięwzięcia Coke.hu, byli tak zwani „post-viewers” (odwiedzający, którzy nie kliknęli na kreację, ale weszli na stronę). Grupa ta była 7 razy większa niż grupa tych odwiedzających, którzy kliknęli na reklamę. Tym samym można stwierdzić, iż brak zastosowania dokładnej analizy i skupienie się tylko na wskaźnikach takich jak CTR (Click-Through Ratio) skutkowałoby niepełną oceną łącznego wpływu kampanii na oglądalność strony reklamowej.

Kampania okazała się kreatywnym sposobem zbliżenia fanów muzyki i piłki nożnej oraz marki Coca-Cola. Zgodnie z wynikami badań Gemius, dzięki akcji promocyjnej towarzyszącej mistrzostwom, Coca-Cola wzmocniła swój wizerunek marki wspierającej wydarzenia muzyczne i sportowe, szczególnie wśród nastolatków. To właśnie młodzież była główną grupą docelową działań marki, a stopień dotarcia do niej i jej zaangażowanie przekroczyło oczekiwania. Ponad 60 proc. wszystkich użytkowników (Real Users), którzy mieli styczność z tą kampanią, należało do grupy wiekowej 15-35 lat. Odbiorcy w wieku 15-24 lata, studenci i uczniowie szkół średnich, wykazywali największą chęć obejrzenia filmu wideo i to w ich przypadku właśnie wskaźnik CTR (Click-Through Ratio) okazał się być najwyższym spośród wszystkich grup wyodrębnionych pod względem wieku i poziomu wykształcenia.

Kim jest K’Naan?
Działania promocyjne, mające na celu zbudowanie rozpoznawalności nieznanego wcześniej artysty, zakończyły się sukcesem. 16 proc. respondentów, którzy obejrzeli kreację reklamową w ramach wypełniania ankiety w badaniu, rozpoznało K’Naana jako wykonawcę piosenki “Wavin’ Flag”. Rozpoznawalność K’Naana po zakończeniu kampanii była najwyższa w grupach wiekowych 15-18 i 19-24 lata. W pierwszej z tych grup poziom rozpoznawalności po kampanii wzrósł ośmiokrotnie, podczas gdy w grupie wiekowej 35-49 lat nie zmienił się.

O kampanii:
Kampania przygotowana przez Coca-Colę z okazji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Republice Południowej Afryki, łącząca działania w telewizji, kampanię indoor i online, była największym eksperymentalnym wydarzeniem marketingowym kiedykolwiek przeprowadzonym przez firmę. W skład kampanii internetowej wchodził miedzy innymi hymn promocyjny mistrzostw, piosenka wykonywana przez K’Naana “Wavin’ Flag”. Oglądalność tego utworu, który był promowany poprzez kampanię reklamową wideo, została zbadana przez węgierski oddział firmy Gemius. Agencją odpowiedzialną za internetową część kampanii promocyjnej był Carnation.

Źródło: Gemius


PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku
Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które zapewniają duże możliwości konwersji i bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe.
Od 2020 roku można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania mobile gamingiem. Jeszcze kilka lat temu gry mobilne uznawane były za niszową rozrywkę dla gamingowych geeków, a dzisiaj są w mainstreamie i królują na każdym poziomie – od ilości pobranych gier po zyski, które generują. Według Newzoo rynek gier mobilnych pozostaje najbardziej dochodowym...
Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu
Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych...
63 procent menedżerów twierdzi, że pozytywne doświadczenia klientów (CX) będą ważniejsze w 2023 roku, niż jeszcze rok wcześniej. Wynika to m.in. z faktu, iż 3/4 klientów deklaruje, że wyda więcej, także w kryzysie, na zakupy w firmach, które dbają o nich. Jednak, budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, nie jest dziś możliwe bez...
Budowanie marki pracodawcy było bardzo ważne dla firm w 2022 roku. Dlaczego? Przedsiębiorstwa w ten sposób walczyły z brakiem zaangażowania pracowników, zjawiskiem quiet quittingu czy zrujnowaną reputacją. Dobrze rozwinięte działania z obszaru employer brandingu umożliwiają zdobycie przewagi konkurencyjnej. 2022 rok był czasem, gdy wielu pracodawców zauważyło...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764