Gemius otrzymał nominacje w dwóch kategoriach w tegorocznej edycji konkursu IAB Europe Research Awards. Szansę na statuetkę ma gemiusAdReal - narzędzie, które dostarcza informacji o tym, jak internauci oglądają reklamy. Zwycięzców poznamy 23 maja podczas kongresu Interact w Amsterdamie.
Gemius to jedyna polska firma nominowana w tegorocznej edycji konkursu IAB Europe. O nagrodę zawalczy rozwiązanie, które pozwala na kompleksowy pomiar rynku reklamy online, także z punktu widzenia użytkownika sieci (gemiusAdReal). Dla wydawców i reklamodawców jest ono źródłem wiedzy o działaniach reklamowych konkurencji. Firma ma szanse na wygraną w kategoriach: badanie internetu (ang. audience measurement) oraz badanie postaw i zachowania konsumentów (ang. consumer attitudes and behaviour).
─ Narzędzie gemiusAdreal miało swoją premierę rok temu dlatego bardzo cieszy nas fakt, że tak szybko zostało docenione przez europejską branżę online. Jego wdrożenie zaczynaliśmy od rynku polskiego, a dziś korzystają z niego także klienci w Niemczech, Rumunii, na Ukrainie i w Rosji ─ mówi Piotr Ejdys, prezes Gemiusa. ─ Nominacje w konkursie IAB Europe to dla nas ogromna motywacja i powód do dumy. Nasza technologia to rozwiązanie unikatowe w skali świata, dlatego jeszcze w ubiegłym roku zgłosiliśmy je do urzędu patentowego w USA ─ dodaje Ejdys.
─ Tworząc badanie gemiusAdReal, od początku byliśmy przekonani, że to rewolucyjny produkt, wnoszący na rynek nową jakość ─ tłumaczy Marta Sułkiewicz, która w Gemiusie odpowiada za rozwój badania reklamy online. ─ Nasze dane stanowiły ważny głos w dyskusjach o niezależnym pomiarze viewability, czyli widoczności reklamy w polu widzenia użytkownika serwisów amerykańskich gigantów, jak Facebook czy YouTube. Są źródłem cennych informacji dotyczących zagadnień brand safety w dobie zakupu reklamy typu programmatic. Dzięki temu marketerzy, agencje, wydawcy i organizacje branżowe otrzymali szansę poszerzenia swojej wiedzy o rynku reklamy online i ujrzenia go w pełnym świetle ─ wyjaśnia Sułkiewicz.
W kategorii badanie internetu Gemius konkuruje z comScore, Dotmetrics – Fistnet d.o.o. czy Mediametrie. W kategorii związanej z badaniem postaw i zachowania konsumentów przeciwnikami Gemiusa są: AOL, EDAA, Optimum Media Direction SLU i Quantcast. Wyniki konkursu poznamy podczas kongresu Interact 23 maja br. w Amsterdamie.
Gemius ma na swoim koncie już dwa zwycięstwa w konkursie IAB Europe. Rok temu dostał nagrodę za metodologię pozwalającą na produkcję danych dziennych, prezentujących oglądalność stron WWW z dnia na dzień (Overnight). Dwa lata temu odebrał statuetkę za najlepszy projekt badawczy w Europie, dzięki któremu wydawcy mogą poznać swój całkowity zasięg ze wszystkich urządzeń (Behavioral Panel Synthesis, BPS).
Źródło: Gemius