logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Geolokalizacja i analiza zachowań: Klucz do skutecznej reklamy na Facebooku

  PR 28.04.2017, przeczytano 729 razy

Bardzo ważną kwestią dla firm jest trafienie ze swoimi reklamami do odpowiednich odbiorców. Osiągane jest to zazwyczaj na kilka sposobów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/geolokalizacja-i-analiza-zachowan%3A-klucz-do-skutecznej-reklamy-na-facebooku,32300,artykul.html

Przez rejonizację naszych działań oraz targetowanie do klientów tylko z określonego regionu.

Posłużmy się przykładem – dla sklepu stacjonarnego, który mieści się w Warszawie i nie prowadzi sprzedaży wysyłkowej, nie ma potrzeby reklamowania się na terenie Krakowa. Nie dość, że potencjalnych odbiorców będzie niewielu, to dodatkowo osoby do których trafi komunikat, mogą czuć się spamowane, przez co możliwe, że nawet w przypadku przyjazdu do Warszawy będą negatywnie kojarzyć markę.

Przez analizę zachowań i charakterystykę profilu naszych odbiorców oraz targetowanie na ich zainteresowania.

Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku producenta damskiego obuwia, który nie ma potrzeby reklamowania swoich produktów wśród mężczyzn. Szansa na zdobycie klienta wzrośnie jednak, jeśli określimy, że oferta ma docierać do kobiet zainteresowanych modą, pracujących, posiadających własne fundusze czy zainteresowanych producentami obuwia, których produkty mamy w naszym sklepie.

Wychodząc na przeciw oczekiwaniom użytkowników, Catvertiser wprowadził kilka nowości związanych z rejonizacją i analizą zachowań oraz zainteresowań, dzięki którym można jeszcze skuteczniej i wygodniej trafiać do określonych grup docelowych.

Targetowanie na regiony

Pierwszą z nowości jest targetowanie na regiony. Po wybraniu kraju do którego chcemy kierować naszą reklamę pojawiają się pola Region i Miasta.

Dzięki polu Region mamy możliwość skierowania naszej reklamy do jednego, bądź kilku np. województw, w zależności od tego które z nich są dla nas potencjalnie najbardziej interesujące i mogą rozszerzyć naszą grupę klientów. Jednak co w przypadku, gdy chcemy aby reklamy nie trafiały do jednego lub kilku regionów? Czy musimy wypisywać wszystkie pozostałe rekordy? Otóż nie! Tu bardzo przydatną funkcją jest możliwość Wykluczenia lokalizacji. Wystarczy wybrać lokalizację która nas nie interesuje i obok pola Region wybrać z rozwijanej listy Wyklucz, zamiast Użyj.

W przypadku, gdy chcę aby moja reklama trafiła do osób z województwa mazowieckiego, jednak z wykluczeniem tych, którzy mieszkają w Warszawie - wystarczy w okienku Region wybrać interesujące nas województwo (np. mazowieckie), a w polu Miasta wypisać te, które nas nie interesują i wybrać opcję Wyklucz. W tym momencie reklama trafi do wszystkich osób z województwa mazowieckiego z wyłączeniem osób z Warszawy (oczywiście zgodnych z resztą opcji targetowania).
 

Kombinacje mogą być różne - można użyć województwa mazowieckiego i dodatkowo w polu miasta dodać miasta spoza tego regionu, np. Gdańsk, Poznań i Kraków; można wykluczać miasta, dodawać województwa i odwrotnie - wykluczać województwa a dodawać miasta.

Należy jednak pamiętać o tym, że:

- targetowanie na regiony/miasta jest dostępne wyłącznie przy wybraniu jednego kraju (w przypadku wybrania większej ilości krajów targetowanie odbywa się na całe państwa) i zawęża możliwe lokalizacje tylko do danego kraju,

- pola Region i Miasto funkcjonują niezależnie, czyli wybór regionu nie zawęża możliwych wyborów na liście miast,

- system nie zezwoli na ustawienie nadpisujących się lokalizacji, czyli przykładowo po wyborze województwa nie można dodać osobno miasta, które się w nim zawiera (np. województwo mazowieckie i Warszawa). W takim wypadku system wyświetli błąd z informacją, że wybrane miasto zawiera się w danym regionie i należy zdecydować do jakiej lokalizacji dokładnie chcemy trafić. Jeśli tylko do Warszawy, to wystarczy użyć samego miasta.

Dodawanie lokalizacji i zainteresowań z poziomu listy

Drugą wprowadzoną funkcjonalnością jest możliwość dodawania lokalizacji i zainteresowań z poziomu listy. Na czym to polega?

Zacznijmy od prostego przykładu. Załóżmy, że mamy klienta, dla którego prowadzimy stałe działania reklamowe. Przeprowadziliśmy już wiele testów i analiz, stąd doskonale wiemy jaka grupa docelowa jest najlepszym odbiorcą danego produktu, i na ten moment zawsze nasze kampanie targetowane są tak samo. Zatem w naszych notatkach mamy listę zarówno lokalizacji, jak i zainteresowań, które ustawiamy każdorazowo w kampaniach.

Wyobraźmy sobie kolejną sytuację. Analizujemy dotychczasowe dane sprzedażowe dla produktu naszego klienta. Mamy wylistowane, który klient zakupił ile produktów, który z nich dokonał zakupu w przeciągu ostatniego tygodnia, ile wydał. Jedna z kolumn ma nagłówek „Miejscowość”. Chcielibyśmy aby nasza kolejna reklama trafiła tylko i wyłącznie do osób, które mieszkają w jednej z miejscowości, z której zakupiono więcej niż 3 produkty w ciągu ostatniego tygodnia. Zatem odpowiednio odfiltrowujemy wartości w Excel i otrzymujemy listę miejscowości, którą mamy uwzględnić w kampanii.

W obu przypadkach, dotychczas każdą pozycję musieliśmy kolejno wpisać/wyszukać w odpowiednim polu, czy to dodawania lokalizacji, czy zainteresowań. Obecnie Catvertiser pozwala wklejać te parametry z posiadanej listy, skopiowanej z notatnika, kolumny Excela lub dowolnego innego pliku. Służy do tego opcja „Dodaj z listy”, która pojawiła się pod polami: Kraje, Region, Miasta, Zainteresowania i kilku innych.

Aby skopiowane rekordy dodać dla wybranej opcji targetowania wystarczy kliknąć dodaj z listy i wkleić dane w nowe okno. System nie będzie również dublował dodanych wartości nawet jeśli na wklejanej liście pojawi się takie powtórzenie.

System automatycznie weryfikuje, czy wpisane wartości posiadają wymagany format lub czy na liście nie pojawił się element, dla którego nie udało się dopasować wyników. Wówczas Catvertiser wyświetla komunikat: „Nie udało się wyszukać niektórych wyników. Sprawdź ‘pokaż błędy’ ”. Dla małej liczby pozycji, szybko i łatwo można zlokalizować błędną frazę, jednak dla kilkudziesięciu nie da się zrobić tego wzrokowo. Dlatego Catvertiser automatycznie wylistuje nam błędy pod przyciskiem „pokaż błędy”, który pojawi się wraz z komunikatem błędu.

Podsumowanie - korzyści z nowych funkcjonalności:

  • możliwość wykluczania lub używania konkretnych regionów/ miast;
  • brak konieczności ręcznego wpisywania miast/ regionów/ zainteresowań oraz innych kategorii charakteryzujących odbiorców;
  • łatwa weryfikacja poprawności wpisanych danych;
  • szybsza obsługa systemu;
  • jeszcze prostsze i bardziej intuicyjne użytkowanie.


Źródło: www.catvertiser.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764