logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Geotargetowanie, czyli jak skutecznie dotrzeć do odbiorcy w reklamie DOOH

  PR 07.02.2018, przeczytano 817 razy
ilustracjastrzałka

Skuteczna reklama DOOH to taka, która dociera i wpływa na jak największą grupę odbiorców. Jak zatem zbudować odpowiedni zasięg reklamy? Według raportu opublikowanego przez firmę MyLED w 2017 roku - jedną z najbardziej interesujących i atrakcyjnych możliwości dla reklamodawców jest geolokalizacja w tym m.in. selekcja nośników pod względem punktów POI. Takiej odpowiedzi udzieliło aż 60% ekspertów biorących udział w badaniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/geotargetowanie%2C-czyli-jak-skutecznie-dotrzec-do-odbiorcy-w-reklamie-dooh,35355,artykul.html

Dzięki wykorzystaniu geolokalizacji w kampanii DOOH reklamodawca jest w stanie dotrzeć do publiczności ze swoim komunikatem z większą skutecznością. Takie działania marketingowe wpływają na trafność przekazu, co z kolei pozytywnie przekłada się na zwiększenie sprzedaży i wzrost liczby lojalnych klientów. Wykorzystując geotargetowanie w cyfrowej reklamie OOH w połączeniu z innymi kreatywnymi możliwościami daje reklamodawcy szansę na precyzyjniejsze dotarcie do potencjalnego klienta i zwiększenie jego zaangażowania w odbiór kampanii.

Świetnym przykładem tego typu realizacji w Polsce jest nagrodzona na konkursie Mixx Awards 2017 kampania śniadaniowa McDonald’s, którą zrealizowała agencja reklamowa MyLED we współpracy z domem mediowym OMD. W spocie reklamowym wykorzystano szereg kreatywnych możliwości reklamy digital out-of-home, takich jak: geotargetowanie, pobieranie treści w czasie rzeczywistym czy cross online z offline. Nośniki użyte w kampanii zostały dobrane pod kątem atrakcyjności dla danego miasta, największej grupy odbiorców oraz odległości od restauracji McDonald’s. Na ekranach wyświetlane były komunikaty z informacją o czasie dojazdu do najbliższej restauracji. Było to możliwe, dzięki API Google, skąd pobierano w czasie rzeczywistym informacje na temat natężenia ruchu w konkretnych lokalizacjach. Emisja spotów odbywała się w godzinach dostosowanych do oferty śniadaniowej w McDonald’s (6.00 - 10.00). Kampania trwała 7 dni i przyciągnęła uwagę blisko 5 milionów osób.

ilustracjastrzałka

Z zagranicznych realizacji, warto przytoczyć kampanię Vauxhall Motors. W reklamie wykorzystano dane dotyczące natężenia ruchu samochodowego. Wyświetlane kreacje spotów były uzależnione od prędkości z jaką poruszały się pojazdy na drodze. Podczas, gdy kierowcy stali w korku - na ekranie ukazywały się komunikaty dotyczące nowych rozwiązań technologicznych, dostępnych w nowym modelu Insignia Grand Sport. Informacje bardziej ogólne na temat pojazdu pojawiały się natomiast w momencie, kiedy samochody przejeżdżały obok reklamy z większą prędkością.

ilustracjastrzałka

Inną firmą wykorzystującą w swojej kampanii możliwość geotargetowania jest Skoda. Działania reklamowe miały na celu zachęcić kierowców do wyjazdu z miasta, odpoczynku na łonie natury, a przy okazji promować nowy model samochodu Kodiaq SUV na tle zachwycających widoków z czterech najpiękniejszych zakątków Wielkiej Brytanii. W kampanii wykorzystano statystyki API Google, które pozwoliły na wyświetlanie w danym momencie dokładnego czasu podróży do miejsca przedstawionego na ekranie. Spoty były wyświetlane na ekranach znajdujących się w centrach handlowych oraz nośnikach outdoorowych, ulokowanych w przestrzeniach miast o dużym natężeniu ruchu.

Trafny przekaz jest sednem marketingu i reklamy. Przedstawianie potencjalnemu klientowi oferty bądź produktu w odpowiednim momencie jest kluczowe dla zapewnienia zysku i zwiększenia sprzedaży. Geolokalizacja pozwala na dostosowanie komunikatu do danego miejsca i czasu jego wyświetlania, oraz sprawia że kampania zostanie zauważona i zapamiętana przez odpowiedniego odbiorcę.

Źródło: MyLED

www.myled.pl

Dodatkowe informacje:

Autor:
Diana Polska - Marketing & PR Manager w MyLED, odpowiedzialna m.in. za public relations, budowanie komunikacji marketingowej firmy oraz kreowanie kampanii na nośnikach DOOH, dostosowanych do potrzeb klientów. Pasjonuje się innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi wykorzystywanymi w cyfrowej reklamie OOH oraz tworzeniem pozytywnego wizerunku marki.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Okładki zeszytowe

Publikacje książkowe (2): Okładki zeszytowe

Zgod­nie z wypra­co­waną w poprzed­nim odcinku defi­ni­cją, publi­ka­cja książ­kowa, aby nią być, musi skła­dać się z mini­mum dwóch czę­ści: okładki i wkładu. Dziś przy­stę­pu­jemy do nie­spiesz­nego roz­bie­ra­nia na czyn­niki pierw­sze, zewnętrz­nej czę­ści tego  duetu. Pro­jek­tu­jąc okładkę, oka­zuje się czę­sto, że brak...
Omnichannel, czyli budowanie doświadczeń klienta
Wielokanałowość od kilku lat jest popularnym hasłem związanym z handlem detalicznym, jednak wciąż wywołuje wiele zamieszania. Największym wyzwaniem dla sprzedawców, którzy chcą zmaksymalizować potencjał omnichannel są klienci, a dokładniej sprostanie ich oczekiwaniom. Jak skutecznie przeprowadzić konsumenta przez ścieżkę zakupu? Jakie są głównie cele działań...
Tam gdzie konsument, tam i marka: Napoleoncat o social media
Klienci szukają kontaktu z marką w miejscu, w którym jest on dla nich najwygodniejszy. Coraz częściej stawiają więc na kanały social media. W odpowiedzi, marki chcąc pozostawać w kontakcie ze swoimi konsumentami, coraz sprawniej integrują kanały społecznościowe z procesami obsługi klienta. Mogąc wejść w interakcję z firmą w wybranym przez niego miejscu, konsument czuje do...
Kampanie edukacyjne w walce o zdrowie - raport
Prozdrowotne kampanie edukacyjne – stykamy się z nimi na co dzień, mają za zadanie skłonić do działania lub chociażby refleksji. Jak wynika z badania Grupy On Board Think Kong, tak się dzieje w blisko połowie przypadków i z tego względu warto sięgnąć po narzędzie public relations, edukując na temat chorób, objawów, profilaktyki. W tym miniraporcie przypominamy o tym,...
Jak mobilne aplikacje mogą pomóc wygrać serca klientów w Walentynki?
Walentynki to od wielu lat jedno z największych wydarzeń w handlu detalicznym. Dla handlowców to świetna okazja, aby podkręcić obroty po sezonie wyprzedaży. W tym szczególnym okresie nawet najbardziej doświadczeni sprzedawcy będą potrzebowali nerwów ze stali, refleksu oraz pragmatycznego podejścia, aby sprawnie przełożyć romantyczne bicie serc na liczbę gwarantowanych dostaw....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764