logo
WIEDZA

Geotargetowanie, czyli jak skutecznie dotrzeć do odbiorcy w reklamie DOOH

Mateusz Zawiślak  PR 07.02.2018, przeczytano 641 razy
ilustracjastrzałka

Skuteczna reklama DOOH to taka, która dociera i wpływa na jak największą grupę odbiorców. Jak zatem zbudować odpowiedni zasięg reklamy? Według raportu opublikowanego przez firmę MyLED w 2017 roku - jedną z najbardziej interesujących i atrakcyjnych możliwości dla reklamodawców jest geolokalizacja w tym m.in. selekcja nośników pod względem punktów POI. Takiej odpowiedzi udzieliło aż 60% ekspertów biorących udział w badaniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/geotargetowanie,-czyli-jak-skutecznie-dotrzec-do-odbiorcy-w-reklamie-dooh,35355,artykul.html

Dzięki wykorzystaniu geolokalizacji w kampanii DOOH reklamodawca jest w stanie dotrzeć do publiczności ze swoim komunikatem z większą skutecznością. Takie działania marketingowe wpływają na trafność przekazu, co z kolei pozytywnie przekłada się na zwiększenie sprzedaży i wzrost liczby lojalnych klientów. Wykorzystując geotargetowanie w cyfrowej reklamie OOH w połączeniu z innymi kreatywnymi możliwościami daje reklamodawcy szansę na precyzyjniejsze dotarcie do potencjalnego klienta i zwiększenie jego zaangażowania w odbiór kampanii.

Świetnym przykładem tego typu realizacji w Polsce jest nagrodzona na konkursie Mixx Awards 2017 kampania śniadaniowa McDonald’s, którą zrealizowała agencja reklamowa MyLED we współpracy z domem mediowym OMD. W spocie reklamowym wykorzystano szereg kreatywnych możliwości reklamy digital out-of-home, takich jak: geotargetowanie, pobieranie treści w czasie rzeczywistym czy cross online z offline. Nośniki użyte w kampanii zostały dobrane pod kątem atrakcyjności dla danego miasta, największej grupy odbiorców oraz odległości od restauracji McDonald’s. Na ekranach wyświetlane były komunikaty z informacją o czasie dojazdu do najbliższej restauracji. Było to możliwe, dzięki API Google, skąd pobierano w czasie rzeczywistym informacje na temat natężenia ruchu w konkretnych lokalizacjach. Emisja spotów odbywała się w godzinach dostosowanych do oferty śniadaniowej w McDonald’s (6.00 - 10.00). Kampania trwała 7 dni i przyciągnęła uwagę blisko 5 milionów osób.

ilustracjastrzałka

Z zagranicznych realizacji, warto przytoczyć kampanię Vauxhall Motors. W reklamie wykorzystano dane dotyczące natężenia ruchu samochodowego. Wyświetlane kreacje spotów były uzależnione od prędkości z jaką poruszały się pojazdy na drodze. Podczas, gdy kierowcy stali w korku - na ekranie ukazywały się komunikaty dotyczące nowych rozwiązań technologicznych, dostępnych w nowym modelu Insignia Grand Sport. Informacje bardziej ogólne na temat pojazdu pojawiały się natomiast w momencie, kiedy samochody przejeżdżały obok reklamy z większą prędkością.

ilustracjastrzałka

Inną firmą wykorzystującą w swojej kampanii możliwość geotargetowania jest Skoda. Działania reklamowe miały na celu zachęcić kierowców do wyjazdu z miasta, odpoczynku na łonie natury, a przy okazji promować nowy model samochodu Kodiaq SUV na tle zachwycających widoków z czterech najpiękniejszych zakątków Wielkiej Brytanii. W kampanii wykorzystano statystyki API Google, które pozwoliły na wyświetlanie w danym momencie dokładnego czasu podróży do miejsca przedstawionego na ekranie. Spoty były wyświetlane na ekranach znajdujących się w centrach handlowych oraz nośnikach outdoorowych, ulokowanych w przestrzeniach miast o dużym natężeniu ruchu.

Trafny przekaz jest sednem marketingu i reklamy. Przedstawianie potencjalnemu klientowi oferty bądź produktu w odpowiednim momencie jest kluczowe dla zapewnienia zysku i zwiększenia sprzedaży. Geolokalizacja pozwala na dostosowanie komunikatu do danego miejsca i czasu jego wyświetlania, oraz sprawia że kampania zostanie zauważona i zapamiętana przez odpowiedniego odbiorcę.

Źródło: MyLED

www.myled.pl

Dodatkowe informacje:

Autor:
Diana Polska - Marketing & PR Manager w MyLED, odpowiedzialna m.in. za public relations, budowanie komunikacji marketingowej firmy oraz kreowanie kampanii na nośnikach DOOH, dostosowanych do potrzeb klientów. Pasjonuje się innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi wykorzystywanymi w cyfrowej reklamie OOH oraz tworzeniem pozytywnego wizerunku marki.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Działalność nierejestrowana - na czym polega i z czym się wiąże?
W ramach wprowadzenia Konstytucji biznesu od 30 kwietnia 2018 r. funkcjonuje tzw. działalność nierejestrowana, zwana inaczej działalnością nierejestrową czy działalnością na próbę. Polega na tym, że osoba fizyczna nieprowadząca do tej pory działalności, ma możliwość jej prowadzenia bez większych formalności, do momentu gdy nie przekroczy określonej kwoty przychodów.
Zasady efektywnego samplingu
Degustacje mają być nie tylko ukłonem w stronę konsumenta, ale powinny również zachęcać go do zakupu produktu po spróbowaniu. Aby osiągnąć ten cel trzeba dokładnie określić założenia samplingu i grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. W przeciwnym razie takie działania mogą okazać się bardzo kosztowną i nieefektywną inwestycją.
Jak tworzyć dobry content na mobile?
Kiedy rynek jest przesycony treścią, a odbiorca tonie w różnej jakości contencie, elementem który wyróżni markę jest strategia. Liczy się jej holistyczne ujęcie, a nie jednorazowa kampania i kilka postów w socialu. Kluczem jest odpowiedź na pytanie: czego potrzebuje potencjalny klient?
Poznaj ludzi, którzy tworzą najlepszy duński design
Co łączy najlepszych designerów? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – kreatywność, chęć stworzenia dobrze przemyślanego produktu, który stanie się znakiem czasów, w których żyją oraz poprawienie komfortu życia. Duńskie wzornictwo charakteryzuje się minimalizmem, harmonią, delikatnymi kolorami oraz wysoką użytecznością przedmiotów....
Skuteczna reklama DOOH – od czego zależy jej sukces?
Skuteczna kampania DOOH to taka, która angażuje przechodniów i wywołuje zamierzone reakcje. Jak zatem dotrzeć do adresata i zachęcić go do interakcji z cyfrowym billboardem OOH? Jak wykorzystać potencjał DOOH przy planowaniu strategii marketingowej? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie poniżej.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone