logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

GfK rozpoczyna badanie do rankingu Best Brands Awards

  PR 22.11.2021, przeczytano 213 razy

Wystartowały badania mierzące siłę marek w konkursie Best Brands organizowanym po raz pierwszy w Polsce przez Group One. Ich realizacją zajmuje się GfK,  merytoryczny partner rankingu. O tytuł Best Brand firmy walczą w pięciu kategoriach: Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Sustainable Brand, Best Polish Brand i Best Omnichannel Brand.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gfk-rozpoczyna-badanie-do-rankingu-best-brands-awards,393841,artykul.html

Best Brands Award to niezależna, międzynarodowa nagroda w obszarze marketingu, przyznawana na podstawie kompleksowego badania GfK, jednego z globalnych liderów w dziedzinie analityki danych. Ranking został zainicjowany ponad 18 lat temu w Monachium przez Serviceplan Group, w celu promowania najlepiej zarządzanych marek na rynku niemieckim oraz wyróżnieniu tych, którzy stoją za ich sukcesem. W tym roku “Oskary marketingu” po raz pierwszy zostaną wręczone także w Polsce.

Każda z kategorii w Best Brands jest odzwierciedleniem aktualnych trendów rynkowych, jak i obszarów zainteresowań konsumentów w danym kraju. Wnioski płynące z badania stanowią z kolei realne wsparcie w zakresie budowy strategii komunikacji firm. Na ich podstawie marki dowiadują m.in. na co powinny zwrócić szczególną uwagę na etapie planowania przyszłych działań promocyjnych, zwłaszcza w aspekcie wzmacniania siły brandu.

- W Group One, pracując codziennie nad budowaniem silnych marek, śledzimy aktualne trendy i widzimy, że współczesny konsument jest coraz bardziej wymagający i oczekuje od marek umiejętności efektywnego komunikowania się w świecie rozpiętym pomiędzy nowymi możliwościami, a nowymi zagrożeniami. Każdy, kto dziś ma ambicje tworzenia „best brands” musi to rozumieć, opierając się na wiarygodnych i aktualnych danych. To unikalne badanie, które mierzy siłę marek, integrując ich aktualną pozycję rynkową z tym jak są postrzegane w kontekście spraw, które dla ludzi są ważne tu i teraz. Nie mam wątpliwości, że to dla wszystkich marketerów cenne narzędzie, którego dotąd w Polsce nie było  - mówi Kamil Wiszowaty, CEO Group One Media.

Marki nominowane do nagrody Best Brands Awards wyłaniane są na podstawie unikalnej metodologii badania opracowanej przez firmę GfK. Mierzy ona siłę marki na podstawie dwóch kluczowych wskaźników: rzeczywistego sukcesu rynkowego “Share of Wallet” oraz “Share of Soul”, który reprezentuje stopień atrakcyjności marki dla konsumentów. Zwycięzcy zostaną wyłonieni spośród 260 potencjalnych kandydatów i 33 kategorii produktowych, z których najsilniejsi zostaną nominowani do "Top 10" w każdej kategorii.

- Każda z kategorii wymaga zastosowania nieco innej metodologii, na którą składają się przede wszystkim twarde dane dotyczące udziałów rynkowych, pochodzące z danych panelowych GfK (share of market) oraz szeroko pojęte dane związane z odbiorem marki (share of soul), które powstają na bazie ok. 5 tysięcy wywiadów z konsumentami. Na całościowy wynik wpływają m.in. takie elementy jak lojalność, premiumizacja marki, świadomość konsumentów, ich przywiązanie do brandu, zaufanie czy dotychczasowe doświadczenia. W kategorii Best Sustainable Brand sprawdzamy ponadto, które marki aktywnie działają w obszarze CSR, wspierają ochronę środowiska i angażują się w rozwiązywanie lokalnych problemów społecznych. Kategoria Best Omnichannel Brand to z kolei przestrzeń do wyboru marki, która najlepiej radzi sobie zarówno w świecie online, jak i offline – wyjaśnia Barbara Lewicka, senior director Marketing & Consumer Intelligence.

Badanie potrwa od do połowy listopada, a po nim nastąpi dogłębna analiza wyników. Listę nominowanych “Top 10” poznamy w grudniu.

Źródło: Group One S.A.

www.groupone.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kompania Piwowarska oraz jej dwie marki docenione w konkursie KTR
Podczas gali KTR i Innovation 2021 kampanie dwóch marek Kompanii Piwowarskiej: Tyskie i Żubr otrzymały łącznie 11 nagród. Lider polskiego rynku piwa otrzymał tytuł Reklamodawcy Roku.
Platige Image i Dobro z prestiżowymi nagrodami
W trakcie zeszłotygodniowej gali shots Awards EMEA 2021 cinematic Platige Image, zapowiadający grę Resident Evil Village zdobył Bronze Award w kategorii AD: Animacja 3D. Produkcje Platige nominowane były łącznie w dwóch kategoriach, dwie produkcje rywalizowały w kategorii Animacja 3D, a jedna w kategorii VFX. Platige po raz trzeci z rzędu otrzymał tytuł studio postprodukcyjne roku...
Dagmara Witek-Kuśmider, Chief Creative Officer, Publicis Worldwide Poland będzie reprezentować Polskę w jury Gerety Awards 2022.
Aż cztery nagrody w Konkursie Twórców Reklamy 2021 w kategorii Komunikacja oraz brąz w Konkursie Innovation 2021 w kategorii Innowacje w komunikacji, zdobyła kampania „Gdzie są nasze Patronki?” Banku BNP Paribas. Nominację do „miecza” KTR otrzymała także kampania „Bank zmieniającego się świata”. Bank zdobył również nagrodę główną w kategorii Kampania...
Kreatury 2021 rozdane
Wczoraj (25 listopada) odbyła się gala wręczenia nagród w 25. edycji Konkursu Niezależnej Kreacji „Kreatura”. Redakcja miesięcznika „Media Marketing Polska” wręczyła statuetki za najbardziej oryginalne i nieszablonowe projekty marketingowe w 2021 r. Przyznano 21 nagród głównych. Wręczono także 25 wyróżnień i jedną nagrodę specjalną.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764