logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

GfK rozpoczyna badanie do rankingu Best Brands Awards

  PR 22.11.2021, przeczytano 610 razy

Wystartowały badania mierzące siłę marek w konkursie Best Brands organizowanym po raz pierwszy w Polsce przez Group One. Ich realizacją zajmuje się GfK,  merytoryczny partner rankingu. O tytuł Best Brand firmy walczą w pięciu kategoriach: Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Sustainable Brand, Best Polish Brand i Best Omnichannel Brand.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gfk-rozpoczyna-badanie-do-rankingu-best-brands-awards,393841,artykul.html

Best Brands Award to niezależna, międzynarodowa nagroda w obszarze marketingu, przyznawana na podstawie kompleksowego badania GfK, jednego z globalnych liderów w dziedzinie analityki danych. Ranking został zainicjowany ponad 18 lat temu w Monachium przez Serviceplan Group, w celu promowania najlepiej zarządzanych marek na rynku niemieckim oraz wyróżnieniu tych, którzy stoją za ich sukcesem. W tym roku “Oskary marketingu” po raz pierwszy zostaną wręczone także w Polsce.

Każda z kategorii w Best Brands jest odzwierciedleniem aktualnych trendów rynkowych, jak i obszarów zainteresowań konsumentów w danym kraju. Wnioski płynące z badania stanowią z kolei realne wsparcie w zakresie budowy strategii komunikacji firm. Na ich podstawie marki dowiadują m.in. na co powinny zwrócić szczególną uwagę na etapie planowania przyszłych działań promocyjnych, zwłaszcza w aspekcie wzmacniania siły brandu.

- W Group One, pracując codziennie nad budowaniem silnych marek, śledzimy aktualne trendy i widzimy, że współczesny konsument jest coraz bardziej wymagający i oczekuje od marek umiejętności efektywnego komunikowania się w świecie rozpiętym pomiędzy nowymi możliwościami, a nowymi zagrożeniami. Każdy, kto dziś ma ambicje tworzenia „best brands” musi to rozumieć, opierając się na wiarygodnych i aktualnych danych. To unikalne badanie, które mierzy siłę marek, integrując ich aktualną pozycję rynkową z tym jak są postrzegane w kontekście spraw, które dla ludzi są ważne tu i teraz. Nie mam wątpliwości, że to dla wszystkich marketerów cenne narzędzie, którego dotąd w Polsce nie było  - mówi Kamil Wiszowaty, CEO Group One Media.

Marki nominowane do nagrody Best Brands Awards wyłaniane są na podstawie unikalnej metodologii badania opracowanej przez firmę GfK. Mierzy ona siłę marki na podstawie dwóch kluczowych wskaźników: rzeczywistego sukcesu rynkowego “Share of Wallet” oraz “Share of Soul”, który reprezentuje stopień atrakcyjności marki dla konsumentów. Zwycięzcy zostaną wyłonieni spośród 260 potencjalnych kandydatów i 33 kategorii produktowych, z których najsilniejsi zostaną nominowani do "Top 10" w każdej kategorii.

- Każda z kategorii wymaga zastosowania nieco innej metodologii, na którą składają się przede wszystkim twarde dane dotyczące udziałów rynkowych, pochodzące z danych panelowych GfK (share of market) oraz szeroko pojęte dane związane z odbiorem marki (share of soul), które powstają na bazie ok. 5 tysięcy wywiadów z konsumentami. Na całościowy wynik wpływają m.in. takie elementy jak lojalność, premiumizacja marki, świadomość konsumentów, ich przywiązanie do brandu, zaufanie czy dotychczasowe doświadczenia. W kategorii Best Sustainable Brand sprawdzamy ponadto, które marki aktywnie działają w obszarze CSR, wspierają ochronę środowiska i angażują się w rozwiązywanie lokalnych problemów społecznych. Kategoria Best Omnichannel Brand to z kolei przestrzeń do wyboru marki, która najlepiej radzi sobie zarówno w świecie online, jak i offline – wyjaśnia Barbara Lewicka, senior director Marketing & Consumer Intelligence.

Badanie potrwa od do połowy listopada, a po nim nastąpi dogłębna analiza wyników. Listę nominowanych “Top 10” poznamy w grudniu.

Źródło: Group One S.A.

www.groupone.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Travelist.pl od lat znany jest na rynku nie tylko ze swojej atrakcyjnej oferty hotelowej, ale też efektywności działań marketingowych. Jego pionierska kampania performance z 2023 r., oparta na modelu MMM, przyniosła marce aż 35-procentowy wzrost efektywności w zakresie paid marketingu. Działania te, realizowane przez agencje SalesTube i Value Media dla Travelist.pl, zwyciężyły w...
Natalia Borawska, Paweł Loedl i Adam Caban w jury KTR
Troje przedstawicieli agencji VML zasiądzie w składzie tegorocznego konkursu KTR, w kategoriach: Communication, Creative Strategy oraz Technology. 
Softswiss z nagrodą za event korporacyjny
Wydarzenie korporacyjne firmy SOFTSWISS zdobyło brązowy medal w jednej z najbardziej prestiżowych na świecie nagród eventowych, Global Eventex Awards. Ta międzynarodowa firma technologiczna została wyróżniona w kategorii "Wydarzenie korporacyjne", co potwierdza jej wysoki poziom organizacji i unikalność podejścia do spotkań firmowych. SOFTSWISS słynie z...
Performics z tytułem Performanceowej Agencji Roku
W dniu 23 maja zostały ogłoszone wyniki VI edycji międzynorodowego konkursu Performance Marketing Diamonds EU, organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej (e-Izbę). Tytuł Performance’owej Agencji Roku 2024 otrzymała agencja marketingu efektywnościowego Performics, należąca do Publicis Groupe.
Znamy jury 3. edycji konkursu The Next Gen of PR
W trzeciej edycji konkursu organizowanego przez Związek Firm Public Relations - The Next Gen of PR - prace PR-owców oceniać będzie jury pod przewodnictwem Agaty Zeman, Managing Director w 24/7Communication oraz wiceprezeski zarządu ZFPR. W tym roku uczestnicy zmierzą się z zadaniem konkursowym przygotowanym przez markę Coca-Cola.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764