logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

GfK rozwija ofertę badawczą w zakresie analiz cen produktów online

  PR 10.09.2018, przeczytano 291 razy
ilustracjastrzałka

GfK wprowadza technologię gromadzącą i analizującą informacje o cenach online (ang. Online Pricing Intelligence, OPI), która pozwala na prowadzenie codziennego monitoringu cen produktów na wielu rynkach i różnych obszarach językowych i w różnych walutach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gfk-rozwija-oferte-badawcza-w-zakresie-analiz-cen-produktow-online,37849,artykul.html

Narzędzie może być wykorzystywane zarówno przez producentów, jak i sprzedawców detalicznych. Pozwala monitorować i analizować trendy w codziennej dynamice cen, w zakresie różnych marek, u różnych detalistów.

Zbierane dane umożliwiają detalistom ocenę i porównanie ich cen na tle wielu kategorii i regionów geograficznych. Mogą być one także połączone bezpośrednio z systemem zarządzania cenami detalicznymi firmy, aby zmiany cen dokonywane były automatycznie, w oparciu o wcześniej założone kryteria. Dzięki temu obrana przez klienta konkretna strategia ustalania cen detalicznych może być dostosowywana do działań podejmowanych przez jego konkurentów w najkrótszym możliwym czasie.

Z kolei producenci mogą wykorzystywać dane do monitorowania i lepszego zrozumienia pozycji rynkowej własnych produktów i produktów konkurencji.

Agnieszka Szlaska-Bąk, analityk w zespole Sales Effectiveness, komentuje: - Konkurencja cenowa jest obecnie bardziej zawzięta niż kiedykolwiek przedtem, ponieważ kupujący (i konkurenci-detaliści) aktywnie korzystają z informacji o cenach dostępnych online, aby błyskawicznie sprawdzać ceny produktów u innych detalistów. Tempo zmian na rynku i liczba konkurentów sprzedających ten sam produkt oznaczają, że sukces – jak nigdy wcześniej – zależy od posiadania aktualnych informacji o konkretnym produkcie. Dzięki rozwiązaniu OPI pokazujemy skalę zmian cen, jak się kształtują, jak często i w jakich okolicznościach.

Przykładowy wykres przedstawia analizę sprzedaży detalicznej wybranego modelu smartfona w poszczególnych kanałach dystrybucji z uwzględnieniem zmian cenowych od marca do czerwca 2018 roku.

Na przestrzeni analizowanych 3 miesięcy zaobserwowano 17-procentowy spadek ceny detalicznej produktu. Cena detaliczna była średnio o 5 proc. wyższa od ceny sprzedaży (723 zł wobec 686 zł).

Początek znaczących obniżek miał miejsce w 13 tygodniu roku. Najniższą cenę za produkt oferował w połowie maja Media Markt (564 zł).

W analizowanym okresie cena produktu ulegała zmianie 28 razy. Najczęściej miało to miejsce we wtorek (32 proc.). Zmian cen najczęściej dokonywał serwis Morele (35 proc.).

Agnieszka Szlaska-Bąk: - Główną przyczyną, dla której konsumenci na całym świecie wybierają zakupy w internecie, jest oszczędność. Wyszukiwanie najlepszych cen to jedna z najczęstszych aktywności, którą podejmują w sieci. To poważne wyzwanie dla sprzedawców. W wojnie o klienta właściwe ustalenie poziomu cen w internecie stało się koniecznością. Jeżeli sprzedawcy mają maksymalizować swoje przychody bez utraty marży, ich produkty muszą być zawsze dostępne w odpowiedniej cenie. To zaś oznacza, że muszą szybko reagować na zmiany cen wprowadzane przez konkurencję. Jeżeli cena produktu jest zbyt wysoka, spadek sprzedaży staje się nieunikniony. Z drugiej strony, jeżeli cena jest zbyt niska, sprzedaż wzrośnie, ale kosztem rentowności. Co więcej, niewłaściwa cena może mieć negatywny wpływ na percepcję produktów i marki wśród konsumentów. W ustaleniu właściwego poziomu ceny może pomóc trafna strategia ustalania cen internetowych.

POS Tracking

Panel ponad 14,5 miliona produktów monitorowanych w 450 tys. punktów sprzedaży na całym świecie. W Polsce panel farb obejmuje hipermarkety budowlane i sklepy tradycyjne. Monitoringiem objęta jest sprzedaż kategorii: tynki/gładzie, kleje do ociepleń, izolacje, kleje do płytek, fugi, pistolety do malowania, myjki ciśnieniowe, prysznice, baterie łazienkowe i kuchenne, kompostowniki, meble ogrodowe, zabudowania ogrodowe, wiszące kosze doniczkowe, doniczki, taczki, źródła światła LED, taśmy, grunty/podkłady, farby emulsyjne, farby do metalu, oleje do drewna, farby wykończeniowe (emalie), lakiery, bejce, impregnacja drewna. Dla wymienionych kategorii GfK zbiera dane o sprzedaży detalicznej na poziomie poszczególnych modeli.

Źródło: GfK Polonia

www.gfk.netpr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rozkwit handlu internetowego
Handel internetowy rośnie w siłę, a wraz z nim samonapędzająca się sprzedaż produktów oraz dynamiczny rozwój usług kurierskich. Prognozy przewidują niezachwianą korzyść z inwestycji w sklepy online, tym bardziej że z każdym kolejnym rokiem odnotowywane są wzrosty w zakresie wykorzystania Internetu do nabywania towarów. Zgodnie z danymi Eurostatu, w samym...
Specjaliści IT pracujących w modelu B2B zarabia ponad 10,5 tys. zł
Ponad 60% kobiet i ponad 70% mężczyzn pracujących jako specjaliści IT w oparciu o kontrakt B2B zarabia w Polsce powyżej 65 zł na godzinę, wynika ze zrealizowanego przez Ework Group badania polskiego rynku specjalistów IT, pierwszego tego typu na polskim rynku. Jednocześnie ponad 66% badanych deklaruje, że pracuje powyżej 160 godzin w miesiącu, co oznacza, że ich miesięczne...
Puls Biznesu o warszawskiej uchwale krajobrazowej

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Puls Biznesu o warszawskiej uchwale krajobrazowej

Rada miasta st. Warszawy przyjęła uchwałę krajobrazową. Samorząd dał przedsiębiorcom czas na reakcję, potem będzie karać. Jak informuje dziennik "Puls Biznesu", firmy już szykują się do złożenia pozwu.
PIAP pisze do Ministra Finansów i proponuje nowe rozwiązanie w sprawie limitów
Zniesienie limitów na nieodpłatne przekazywanie upominków osobom trzecim to od lat oczko w głowie działań lobbingowych PIAP. Teraz pojawiła się kolejna szansa na poprawę sytuacji firm w tym obszarze, ale w zupełnie innym ujęciu prawnym. Izba wraz z Kancelarią TAX-LEX walczy o zniesienie obowiązku prowadzenia ewidencji upominków, ale nie tylko. Dużym wsparciem dla działań PIAP...
Najwięksi internetowi detaliści reklamowali noworoczne obniżki na poziomie do 70 proc. W rzeczywistości sięgnęły one średnio 9-12 proc.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764