logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

GfK rozwija ofertę badawczą w zakresie analiz cen produktów online

  PR 10.09.2018, przeczytano 580 razy
ilustracjastrzałka

GfK wprowadza technologię gromadzącą i analizującą informacje o cenach online (ang. Online Pricing Intelligence, OPI), która pozwala na prowadzenie codziennego monitoringu cen produktów na wielu rynkach i różnych obszarach językowych i w różnych walutach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gfk-rozwija-oferte-badawcza-w-zakresie-analiz-cen-produktow-online,37849,artykul.html

Narzędzie może być wykorzystywane zarówno przez producentów, jak i sprzedawców detalicznych. Pozwala monitorować i analizować trendy w codziennej dynamice cen, w zakresie różnych marek, u różnych detalistów.

Zbierane dane umożliwiają detalistom ocenę i porównanie ich cen na tle wielu kategorii i regionów geograficznych. Mogą być one także połączone bezpośrednio z systemem zarządzania cenami detalicznymi firmy, aby zmiany cen dokonywane były automatycznie, w oparciu o wcześniej założone kryteria. Dzięki temu obrana przez klienta konkretna strategia ustalania cen detalicznych może być dostosowywana do działań podejmowanych przez jego konkurentów w najkrótszym możliwym czasie.

Z kolei producenci mogą wykorzystywać dane do monitorowania i lepszego zrozumienia pozycji rynkowej własnych produktów i produktów konkurencji.

Agnieszka Szlaska-Bąk, analityk w zespole Sales Effectiveness, komentuje: - Konkurencja cenowa jest obecnie bardziej zawzięta niż kiedykolwiek przedtem, ponieważ kupujący (i konkurenci-detaliści) aktywnie korzystają z informacji o cenach dostępnych online, aby błyskawicznie sprawdzać ceny produktów u innych detalistów. Tempo zmian na rynku i liczba konkurentów sprzedających ten sam produkt oznaczają, że sukces – jak nigdy wcześniej – zależy od posiadania aktualnych informacji o konkretnym produkcie. Dzięki rozwiązaniu OPI pokazujemy skalę zmian cen, jak się kształtują, jak często i w jakich okolicznościach.

Przykładowy wykres przedstawia analizę sprzedaży detalicznej wybranego modelu smartfona w poszczególnych kanałach dystrybucji z uwzględnieniem zmian cenowych od marca do czerwca 2018 roku.

Na przestrzeni analizowanych 3 miesięcy zaobserwowano 17-procentowy spadek ceny detalicznej produktu. Cena detaliczna była średnio o 5 proc. wyższa od ceny sprzedaży (723 zł wobec 686 zł).

Początek znaczących obniżek miał miejsce w 13 tygodniu roku. Najniższą cenę za produkt oferował w połowie maja Media Markt (564 zł).

W analizowanym okresie cena produktu ulegała zmianie 28 razy. Najczęściej miało to miejsce we wtorek (32 proc.). Zmian cen najczęściej dokonywał serwis Morele (35 proc.).

Agnieszka Szlaska-Bąk: - Główną przyczyną, dla której konsumenci na całym świecie wybierają zakupy w internecie, jest oszczędność. Wyszukiwanie najlepszych cen to jedna z najczęstszych aktywności, którą podejmują w sieci. To poważne wyzwanie dla sprzedawców. W wojnie o klienta właściwe ustalenie poziomu cen w internecie stało się koniecznością. Jeżeli sprzedawcy mają maksymalizować swoje przychody bez utraty marży, ich produkty muszą być zawsze dostępne w odpowiedniej cenie. To zaś oznacza, że muszą szybko reagować na zmiany cen wprowadzane przez konkurencję. Jeżeli cena produktu jest zbyt wysoka, spadek sprzedaży staje się nieunikniony. Z drugiej strony, jeżeli cena jest zbyt niska, sprzedaż wzrośnie, ale kosztem rentowności. Co więcej, niewłaściwa cena może mieć negatywny wpływ na percepcję produktów i marki wśród konsumentów. W ustaleniu właściwego poziomu ceny może pomóc trafna strategia ustalania cen internetowych.

POS Tracking

Panel ponad 14,5 miliona produktów monitorowanych w 450 tys. punktów sprzedaży na całym świecie. W Polsce panel farb obejmuje hipermarkety budowlane i sklepy tradycyjne. Monitoringiem objęta jest sprzedaż kategorii: tynki/gładzie, kleje do ociepleń, izolacje, kleje do płytek, fugi, pistolety do malowania, myjki ciśnieniowe, prysznice, baterie łazienkowe i kuchenne, kompostowniki, meble ogrodowe, zabudowania ogrodowe, wiszące kosze doniczkowe, doniczki, taczki, źródła światła LED, taśmy, grunty/podkłady, farby emulsyjne, farby do metalu, oleje do drewna, farby wykończeniowe (emalie), lakiery, bejce, impregnacja drewna. Dla wymienionych kategorii GfK zbiera dane o sprzedaży detalicznej na poziomie poszczególnych modeli.

Źródło: GfK Polonia

www.gfk.netpr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764