logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

GfK rozwija ofertę badawczą w zakresie analiz cen produktów online

  PR 10.09.2018, przeczytano 253 razy
ilustracjastrzałka

GfK wprowadza technologię gromadzącą i analizującą informacje o cenach online (ang. Online Pricing Intelligence, OPI), która pozwala na prowadzenie codziennego monitoringu cen produktów na wielu rynkach i różnych obszarach językowych i w różnych walutach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gfk-rozwija-oferte-badawcza-w-zakresie-analiz-cen-produktow-online,37849,artykul.html

Narzędzie może być wykorzystywane zarówno przez producentów, jak i sprzedawców detalicznych. Pozwala monitorować i analizować trendy w codziennej dynamice cen, w zakresie różnych marek, u różnych detalistów.

Zbierane dane umożliwiają detalistom ocenę i porównanie ich cen na tle wielu kategorii i regionów geograficznych. Mogą być one także połączone bezpośrednio z systemem zarządzania cenami detalicznymi firmy, aby zmiany cen dokonywane były automatycznie, w oparciu o wcześniej założone kryteria. Dzięki temu obrana przez klienta konkretna strategia ustalania cen detalicznych może być dostosowywana do działań podejmowanych przez jego konkurentów w najkrótszym możliwym czasie.

Z kolei producenci mogą wykorzystywać dane do monitorowania i lepszego zrozumienia pozycji rynkowej własnych produktów i produktów konkurencji.

Agnieszka Szlaska-Bąk, analityk w zespole Sales Effectiveness, komentuje: - Konkurencja cenowa jest obecnie bardziej zawzięta niż kiedykolwiek przedtem, ponieważ kupujący (i konkurenci-detaliści) aktywnie korzystają z informacji o cenach dostępnych online, aby błyskawicznie sprawdzać ceny produktów u innych detalistów. Tempo zmian na rynku i liczba konkurentów sprzedających ten sam produkt oznaczają, że sukces – jak nigdy wcześniej – zależy od posiadania aktualnych informacji o konkretnym produkcie. Dzięki rozwiązaniu OPI pokazujemy skalę zmian cen, jak się kształtują, jak często i w jakich okolicznościach.

Przykładowy wykres przedstawia analizę sprzedaży detalicznej wybranego modelu smartfona w poszczególnych kanałach dystrybucji z uwzględnieniem zmian cenowych od marca do czerwca 2018 roku.

Na przestrzeni analizowanych 3 miesięcy zaobserwowano 17-procentowy spadek ceny detalicznej produktu. Cena detaliczna była średnio o 5 proc. wyższa od ceny sprzedaży (723 zł wobec 686 zł).

Początek znaczących obniżek miał miejsce w 13 tygodniu roku. Najniższą cenę za produkt oferował w połowie maja Media Markt (564 zł).

W analizowanym okresie cena produktu ulegała zmianie 28 razy. Najczęściej miało to miejsce we wtorek (32 proc.). Zmian cen najczęściej dokonywał serwis Morele (35 proc.).

Agnieszka Szlaska-Bąk: - Główną przyczyną, dla której konsumenci na całym świecie wybierają zakupy w internecie, jest oszczędność. Wyszukiwanie najlepszych cen to jedna z najczęstszych aktywności, którą podejmują w sieci. To poważne wyzwanie dla sprzedawców. W wojnie o klienta właściwe ustalenie poziomu cen w internecie stało się koniecznością. Jeżeli sprzedawcy mają maksymalizować swoje przychody bez utraty marży, ich produkty muszą być zawsze dostępne w odpowiedniej cenie. To zaś oznacza, że muszą szybko reagować na zmiany cen wprowadzane przez konkurencję. Jeżeli cena produktu jest zbyt wysoka, spadek sprzedaży staje się nieunikniony. Z drugiej strony, jeżeli cena jest zbyt niska, sprzedaż wzrośnie, ale kosztem rentowności. Co więcej, niewłaściwa cena może mieć negatywny wpływ na percepcję produktów i marki wśród konsumentów. W ustaleniu właściwego poziomu ceny może pomóc trafna strategia ustalania cen internetowych.

POS Tracking

Panel ponad 14,5 miliona produktów monitorowanych w 450 tys. punktów sprzedaży na całym świecie. W Polsce panel farb obejmuje hipermarkety budowlane i sklepy tradycyjne. Monitoringiem objęta jest sprzedaż kategorii: tynki/gładzie, kleje do ociepleń, izolacje, kleje do płytek, fugi, pistolety do malowania, myjki ciśnieniowe, prysznice, baterie łazienkowe i kuchenne, kompostowniki, meble ogrodowe, zabudowania ogrodowe, wiszące kosze doniczkowe, doniczki, taczki, źródła światła LED, taśmy, grunty/podkłady, farby emulsyjne, farby do metalu, oleje do drewna, farby wykończeniowe (emalie), lakiery, bejce, impregnacja drewna. Dla wymienionych kategorii GfK zbiera dane o sprzedaży detalicznej na poziomie poszczególnych modeli.

Źródło: GfK Polonia

www.gfk.netpr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

138 milionów funtów będzie kosztować kampania informacyjna, która ma pomóc między innymi przedsiębiorcom przygotować się na utrudnienia związane z tak zwanym twardym brexitem[1]. Daily Telegraph określił tę akcję jako największe tego typu działanie od czasów drugiej wojny światowej. Dodatkowo brytyjski rząd ma przeznaczyć jeszcze w tym roku...
Polskie firmy VR przodują na liście najlepszych na świecie
Rozwiązania z zakresu wirtualnej rzeczywistości zyskują w Polsce na popularności. Narzędzia VR coraz częściej wykorzystywane są nie tylko w grach, lecz także w biurach architektonicznych czy firmach meblowych. Polskie firmy eksperymentują z nowatorskimi narzędziami i uczestniczą w realizacji projektów VR, które cieszą się globalną popularnością.
Obchodzony dziś Dzień Pracoholików to świetna okazja, żeby przyjrzeć się, jak wygląda podejście Polaków do pracy i czy umiemy znaleźć tzw. work-life balance. Według danych OECD Polska jest w czołówce państw europejskich pod względem liczby przepracowanych godzin z wynikiem średnio 1792 godzin rocznie. Wyprzedzają nas jedynie Rosja i Grecja. Psycholodzy...
Firmy transportowe hamują, są w najgorszej sytuacji od prawie 5 lat. W lepszych nastrojach budownictwo i produkcja W III kwartale br. nastroje przedsiębiorców w poszczególnych branżach są zróżnicowane.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764