logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

GfK uruchamia nowe narzędzie do mierzenia siły marki

  PR 07.04.2021, przeczytano 176 razy

Brand Architect to nowa platforma firmy badawczej GfK umożliwiająca niezwykle precyzyjny pomiar siły marki. Celem narzędzia jest nie tylko weryfikacja efektywności dotychczasowej strategii marketingowej, ale przede wszystkim opracowanie nowego, skutecznego planu działania, dostosowanego do „nowych czasów”. Firma wychodzi w ten sposób naprzeciw oczekiwaniom marketerów, którzy w obliczu szybko zmieniających się realiów rynkowych mieli duży problem z dokładnym określaniem potencjału reprezentowanego brandu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gfk-uruchamia-nowe-narzedzie-do-mierzenia-sily-marki,390937,artykul.html

Z badań przeprowadzanych przez GfK wynika, że 90% decyzji o zakupie jest mocno zakorzenionych w emocjach, a 71% konsumentów postrzega doświadczanie i przeżycia związane z produktami, jako ważniejsze niż posiadanie. Konsumenci chcą również wybierać marki zaangażowane w ważne inicjatywy społeczne oraz takie, które są zgodne z ich wartościami i przekonaniami.

– Przytoczone dane to dowód na to, że kupujemy dziś nie tylko produkty, ale przede wszystkim emocje i wartości. Siła marki staje się wskaźnikiem, który faktycznie decyduje o końcowych wynikach sprzedaży i zainteresowaniu konsumentów. Aby móc realnie ją zbadać i wyrazić w liczbach, konieczny jest jednak dobór właściwych, bardzo precyzyjnych wskaźników, które połączyliśmy ze sobą w naszym nowym narzędziu Brand Architect – tłumaczy Barbara Lewicka, senior director w GfK.

Nowe wskaźniki na miarę nowych czasów

Innowacyjność podejścia GfK polega na mierzeniu siły marki przy wykorzystaniu symulacji prawdziwych procesów zakupowych. Dzięki temu nowa platforma GfK pozwala wychwycić unikalną przestrzeń pomiędzy postawami konsumentów, a ich końcowymi decyzjami zakupowymi. Wskaźnik siły marki łączy w sobie predyspozycję do jej zakupu oraz skłonność do zapłaty wyższej ceny. Im wyższy wynik marka uzyskuje, tym więcej klientów może przyciągnąć i tym wyższej ceny oczekiwać. Narzędzie dostarcza wskaźnik siły marki ogółem, jak i wielkości poszczególnych składowych. Co niezwykle istotne, miary te mają silniejszą korelację z faktycznymi udziałami w rynku niż tradycyjne wskaźniki.

– Brand Architect łączy w sobie jednocyfrowy indeks siły marki oraz cztery filary, które przedstawiają pełen obraz marki: rozpoznawalność, przywiązanie do marki, wizerunek oraz ocenę doświadczeń z nią związanych. Marketerzy uzyskują zatem kompleksowy raport, który znacząco ułatwia zaplanowanie przyszłych działań marketingowych oraz wspomaga zarządzanie efektywnością sprzedaży. Indeks siły marki pokazuje także, czy dotychczasowe wysiłki włożone w jej budowę przynoszą wymierne efekty i czy firma nie powinna np. zmodyfikować swojej aktualnej strategii – wskazuje Barbara Lewicka.

Jednym z brandów, który wykorzystał już Brand Architect do swoich działań jest Nespresso.

– Konsumenci są stale wystawieni na komunikaty różnych marek i inne bodźce. Ich decyzje zakupowe są zatem podejmowane nie tylko na poziomie racjonalnym, ale przede wszystkim emocjonalnym. Dlatego musimy dobrze zrozumieć wszystkie czynniki, które wpływają na konsumentów przy wyborze jednej marki zamiast drugiej. Przy wykorzystaniu Brand Architect to wszystko staje się możliwe, a my dowiadujemy się jak podejmowane są decyzje zakupowe oraz jak i dlaczego konsumenci zmieniają marki. Dzięki nowym insightom, jakie daje narzędzie GfK udało nam się opracować bardziej spersonalizowane doświadczenia i ​​zwiększone interakcje z naszymi klientami, co przełożyło się na wzrost wartości dla marki Nespresso – tłumaczy Graciela Bastida, menedżer w Nespresso.

Brand marketing zwraca się po recesji

Przedłużająca się pandemia znacząco zmieniła zachowania zakupowe polskich konsumentów, co uwidoczniło się m.in. w postaci krótszych i rzadszych wizyt w sklepach, większej wartości przeciętnego koszyka i skokowym wzmocnieniu kanału e-commerce. Firmy muszą więc jeszcze szybciej niż dotychczas dostosowywać się do decyzji konsumentów, dla których liczą się dziś często zupełnie inne aspekty, niż choćby kilkanaście miesięcy wcześniej. Czy w takim okresie firmy powinny decydować się na inwestycję we wzmocnienie siły marki? Dane GfK jednoznacznie pokazują, że to właściwy moment. Z analiz wynika, że marki, które zainwestowały w rozwój w czasie spowolnienia gospodarczego, cieszą się większym udziałem w rynku po okresie recesji. Dla przykładu, średni indeksowany udział w rynku globalnych marek, które inwestowały w rozwój brandu podczas recesji w 2009 r. wyniósł 119 w roku następnym. Dla porównania, marki które tego nie robiły, osiągnęły zaledwie 71 pkt w indeksie.

Aby kompleksowo odpowiedzieć na pytania związane z uwolnieniem potencjału i wzmocnieniem siły marki, GfK przygotowała nowy, darmowy raport „Brand Unchained”. W opracowaniu eksperci GfK poruszyli trzy kluczowe z punktu widzenia marketerów obszary: wzmocnienie pozycji marketingu, efektywne połączenie marki z biznesem oraz wyprzedzanie konkurencji.

– Dla marketerów nasz nowy raport stanowi punkt wyjścia do budowy strategii marketingowej związanej z rozwojem reprezentowanego brandu. Otrzymują w nim pełny wgląd do unikalnych danych, które uświadomią im jak bardzo, silna i właściwie spozycjonowana marka, przyczynia się do końcowego wyniku całej działalności firmy – podsumowuje Barbara Lewicka.

Źródło: GfK

www.gfk.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Platforma ESB - nowa funkcjonalność
Od tego tygodnia na platformie ESB jest dostępna nowa funkcjonalność. Pozwala ona na logowanie się agencji reklamowych.
Trwa kampania Spodów Tortowych od Dan Cake
Główny motyw przekazu komunikacyjnego opiera się na tym, że Spody Tortowe to podstawa do świętowania urodzin, imienin, rocznicy, osiemnastki, chrztu, komunii, a nawet zwykłej domówki i każdej innej okazji. Aby wyeksponować różnorodność możliwości w tym zakresie, została zorganizowana sesja zdjęciowa dla 10 autorskich przepisów Gabrieli Sowy -...
Ponad 4,5 miliona podrobionych produktów i komponentów drukarskich w rękach HP
W zeszłym roku, na terenie Europy, Bliskiego Wschody i Afryki (EMEA), Azji i Pacyfiku oraz obu Ameryk, zespół HP Anti-Counterfeiting and Fraud (ACF) skonfiskował ponad 4.5 miliona sfałszowanych produktów, części i komponentów drukarskich – wliczając w to duże ilości tuszy i tonerów. Przejęcia miały miejsce między listopadem 2019 r. a...
Strategiczne partnerstwo OLX i Abstra na kanale „Do Roboty”
Abstra rozpoczęło współpracę z partnerem strategicznym – OLX przy realizacji cyklu na kanale „Do Roboty” (YouTube) poświęconemu 52 różnym zawodom. Partnerstwo pozwoliło stworzyć formułę stanowiącą połączenie rozrywki z promocją kategorii OLX Praca.
Nowa kampania reklamowa serków wiejskich OSM Piątnica
OSM Piątnica to pierwszy producent w Polsce, który wprowadził na rynek serki wiejskie. Stały się one znakiem rozpoznawczym Spółdzielni, a Piątnica jest obecnie liderem tej kategorii w Polsce. Klasyczny Serek Wiejski z Piątnicy to delikatne ziarna twarożku zanurzone w słodkiej śmietance. Obecnie, oprócz podstawowej wersji, dostępne są także Serki Wiejskie z...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764