logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

GfK wprowadza gfknewron – market intelligence wspomagana sztuczną inteligencją

  PR 13.09.2021, przeczytano 129 razy

Instytut GfK, dostawca usług analitycznych i konsultingowych w zakresie wiedzy o konsumentach i rynkach, wprowadza platformę gfknewron – zintegrowane oprogramowanie bazujące na technologii AI. W ramach jednego źródła klienci mogą uzyskać dostęp do danych rynkowych, konsumenckich, o markach oraz prognoz i rekomendacji wspartych sztuczną inteligencją. Wprowadzenie gfknewron stanowi dla GfK ważny krok w procesie transformacji – od klasycznej firmy badającej rynek w kierunku firmy analitycznej i konsultingowej opartej na zasilanych danymi technologiach sztucznej inteligencji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gfk-wprowadza-gfknewron-%E2%80%93-market-intelligence-wspomagana-sztuczna-inteligencja,392973,artykul.html

W ramach platformy gfknewron abonenci mogą przeglądać swoje wyniki biznesowe poczynając od walidacji rynków ze względu na dopasowanie asortymentu do potrzeb konsumentów, po oceny przyszłego potencjału biznesowego wybranych rynków. Platforma umożliwia bezpośredni dostęp do danych w dowolnym momencie, jednoczesną pracę wielu użytkownikom, daje możliwość rozwiązywania złożonych problemów biznesowych pomiędzy działami pracującymi przy użyciu tego samego zestawu danych. Pozwala także na symulacje scenariuszy rynkowych identyfikujących na wczesnych etapach problemy biznesowe oraz na związane z nimi planowanie strategicznie.

Informacje na platformie gfknewron pogrupowane są w trzech modułach:

1. gfknewron Market (zakres analiz: produkt, miejsce i cena zakupu)

Moduł gfknewron Market zasilany przez dane z Panelu Handlowego GfK pozwala klientom korzystać z rzeczywistych danych transakcyjnych do pomiaru efektywności portfolio produktów w stosunku do benchmarków rynkowych, opracowywać skuteczne strategie go-to-market, identyfikować zmiany rynkowe i potencjały wzrostu, opracowywać odpowiednie strategie reagowania.

2. gfknewron Consumer (zakres analiz: konsument, miejsce i powód zakupu)

Moduł gfknewron Consumer to kolejna wersja narzędzia Consumer Insight Engine (CIE). Pomaga szczegółowo analizować grupy docelowe: kto kupuje, które produkty, za pośrednictwem których kanałów, jakie inne marki są atrakcyjne dla grupy docelowej klienta. Dzięki CIE marki mogą identyfikować szanse i zagrożenia na ich wczesnych etapach oraz dostosowywać strategie do zmieniających się zachowań konsumentów.

3. gfknewron Predict (zakres analiz: prognozy i rekomendacje)

Moduł gfknewron Predict zapewnia firmom wsparcie na poziomie prognoz opartych na technologiach AI oraz konkretnych rekomendacji dotyczących działań w procesach podejmowania decyzji opartych na danych. Dzięki modułowi gfknewron Predict firmy są w stanie symulować scenariusze rynkowe i prognozować ich wpływ na biznes, planować bardziej efektywnie, optymalizować strategie cenowe i promocyjne, zwiększać współczynniki konwersji i przychody.

Peter Feld, CEO GfK, komentuje: – W GfK wiemy, iż aby wygrać w dzisiejszym intensywnym i szybko zmieniającym się środowisku biznesowym, nasi klienci potrzebują czegoś więcej niż czystych danych. Potrzebują nas do zapewnienia strategicznych rekomendacji i prognoz rynkowych zakorzenionych w danych. Platforma Business Intelligence gfknewron została zaprojektowana tak, aby dostarczać wszystkie potrzebne informacje w sposób intuicyjny, w jednym miejscu, z wykorzystaniem mocy sztucznej inteligencji. Nasz cel to umożliwienie naszym klientom pracy znacznie bardziej skoncentrowanej i powiązanej z danymi. Wprowadzenie gfknewron to również kamień milowy w transformacji GfK w kierunku firmy analitycznej i konsultingowej opartej na sztucznej inteligencji, dostarczającej wiedzę poprzez kompletną infrastrukturę w modelu Software as a Service.

Sean O'Neill, Chief Product Officer GfK, komentuje: – Wielu naszych klientów z sektora Tech & Durables potwierdza, jak gfknewron zmienia sposób postrzegania i rozumienia ich rynków, obserwowania jak zmieniają się nastroje konsumentów, jak korzystać z prognoz i mocy AI. GfK jest jedynym dostawcą na rynku, który oferuje producentom urządzeń z kategorii TCG (technical consumer goods) zintegrowaną platformę z wymienionymi funkcjonalnościami. Ponadto dbamy o to, aby ta oparta na chmurze platforma oprogramowania stale ewoluowała. Planujemy już kolejne moduły, a także włączenie dodatkowych danych rynkowych.

Źródło: GfK Polonia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Po wprowadzeniu Polskiego Ładu część przedsiębiorców będzie rezygnować z podatku liniowego
Około 700 tys. przedsiębiorców rozliczających się podatkiem liniowym zostanie najmocniej dotkniętych planowanymi zmianami w ramach Polskiego Ładu. Zwiększenie im obciążeń, nawet jeśli wyniesie 4,9 proc. zamiast 9 proc., bez możliwości odliczenia kwoty wolnej od podatku, czyli planowanych 30 tys. zł, może spowodować, że część przedsiębiorców zrezygnuje z tej...
Z końcem sierpnia br. Rada Ministrów przyjęła projekt zmian do ustawy VAT wdrażającej Krajowy System e-Faktur (KSeF). Choć początkowo z powyższego rozwiązania będzie można korzystać dobrowolnie, już od 2023 roku stanie się ono obligatoryjne. Jakie są korzyści i wyzwania dla przedsiębiorców wynikające z jego wdrożenia?
Firma skorygowała deklarację i wpłaciła VAT, a i tak została ukarana
Po przeprowadzonej kontroli skarbowej spółka zgodnie z zaleceniami i w odpowiedzi na stwierdzone nieprawidłowości dokonała korekty deklaracji wraz z wpłatą ustalonych na podstawie kontroli zobowiązań. Naczelnik urzędu celno-skarbowego mimo to obarczył firmę dodatkowym 20-procentowym zobowiązaniem karnym, wynoszącym w sumie ponad 6,5 mln zł. Spółka postanowiła nie...
80% światowego przemysłu dąży do modelu e-commerce

Według PwC*, aż 80% światowych producentów sektora przemysłowego uważa marketing cyfrowy i sprzedaż cyfrową za najważniejsze wyzwania biznesowe najbliższych 2 lat. Zarówno z segmencie B2B jak i B2C, pandemia stała się katalizatorem zmian i większego otwarcia na internetowe platformy sprzedaży i marketingu. Odsetek sprzedaży „bezdotykowej” będzie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764