logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gigantyczne ekrany LED na lotnisku Arlanda w Sztohkolmie

  PR 24.01.2019, przeczytano 725 razy
ilustracjastrzałka

NEC Display Solutions poinformował o zakończonym z powodzeniem projekcie instalacji ogromnych ekranów LED na lotnisku Arlanda w Sztokholmie. Realizacja ta zasługuje na szczególną uwagę z powodu konieczności zminimalizowania zakłóceń elektromagnetycznych związanych z technologią LED, które mogą być przyczyną poważnych problemów we współczesnych terminalach pasażerskich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gigantyczne-ekrany-led-na-lotnisku-arlanda-w-sztohkolmie,380922,artykul.html

Firma Swedavia, która jest właścicielem 10 głównych lotnisk w Szwecji, zleciła NEC dostarczenie gigantycznych ekranów LED do stref odprawy bagażowej i odbioru bagażu. Instalacja ekranów LED ma zapewnić pasażerom dostęp do informacji podróżnych oraz ich aktualizacji, reklam, materiałów promocyjnych i innych cyfrowych treści. Ekrany o rozmiarach, odpowiednio 44 i 15 metrów kwadratowych, zapewniają przyciągający uwagę przekaz o bardzo wysokiej jasności, informując pasażerów o aktualnościach, a jednocześnie otwierają nowe możliwości reklamowe i generujące przychody.

Swedavia postawiła konkretne wymagania co do projektu, z których najważniejsze było to, aby całe ekrany - nie tylko poszczególne moduły – spełniały normę kompatybilności elektrycznej EMC klasy B i tym samym nie powodowały żadnych zakłóceń w innych systemach komunikacyjnych i urządzeniach na terminalu lub gdziekolwiek indziej na terenie lotniska.

- Przed współpracą z NEC przeprowadziliśmy próbę niezależnego projektu LED, ale w czasie testów natychmiast stwierdziliśmy, że ekrany powodują niedopuszczalne zakłócenia innego sprzętu - powiedział Johan Monie, Head of Passenger Processes w Swedavia. - Diody LED emitują duże ilości promieniowania elektromagnetycznego, a to mogłoby spowodować poważne problemy z łącznością WiFi i Bluetooth – a więc dokładnie taki rodzaj negatywnego doświadczenia pasażerów, którego chcemy uniknąć. Wtedy zwróciliśmy się do naszego długoletniego partnera NEC, który przedstawił odpowiedź na problem.

NEC zaprojektował dwa ekrany LED Direct View o plamce 3,91 mm i ze specjalną osłoną, dzięki czemu emisja promieniowania elektromagnetycznego jest na znikomym poziomie. NEC był odpowiedzialny za każdy aspekt projektu, od zaprojektowania modułów, poprzez zapewnienie zasilania i dostarczenie danych, po produkcję, instalację i uruchomienie. Firma dostarczyła również platformę back-end, która umożliwia lotnisku Stockholm Arlanda Airport kompilowanie i zarządzanie treściami z wielu źródeł na ekranach za pomocą jednej aplikacji.

Po okresie intensywnych testów, podczas których okazało się, że oba ekrany spełniają kryteria kompatybilności elektromagnetycznej, jednocześnie wyświetlając doskonały obraz w żywych kolorach, ekrany LED NEC zostały finalnie uruchomione w grudniu 2018r.

- Coraz więcej węzłów transportowych wykorzystuje LED jako technologię wyświetlania, ale świadomość wpływu tego typu ekranów na inną komunikację może nie być powszechna. - powiedział Richard Wilks, Airport and Public Transportation Business Development Manager w NEC Display Solutions Europe. - O ile nie zostaną odpowiednio zaprojektowane, ekrany te mogą zagrozić łączności, której pasażerowie oczekują podczas podróży, takiej jak WiFi, Bluetooth, 4G i 5G. Mogą również zakłócać krytyczne dla bezpieczeństwa systemy oparte na częstotliwości radiowej, na przykład krótkofalówki pracowników, a potencjalnie również radar oraz łączność powietrze-ziemia.

- Węzły komunikacyjne, takie jak lotniska, stały się coraz bardziej hałaśliwe, z wieloma różnymi sygnałami i ogromnym natężeniami ruchu, dlatego też NEC dostosował również wszystkie swoje monitory LCD do wymagań EMC klasy B - kontynuuje Richard. - Sektor transportu z chęcią korzysta z zalet technologii LED, ale trzeba przy tym uwzględniać skumulowany wpływ, jaki ekrany te wywierają na inne technologie i wymagać od swoich partnerów technologicznych rozwiązań, które są zaprojektowane tak, aby uniknąć niedogodnych i potencjalnie niebezpiecznych zakłóceń.

Źródło: NEC Display Solutions Europe

www.nec-display-solutions.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764