logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gigapanorama Warszawy - Panorama 13,5GPix wykonana Sigmą 300mm F2.8!

  PR 28.07.2011, przeczytano 2159 razy
ilustracjastrzałka

1 428 zdjęć o rozdzielczości 6 048 x 4 032 pikseli każde – z tylu zdjęć składa się najnowsza Gigapanorama Warszawy, największa panorama polskiego miasta w Polsce. Zdjęcia składowe wykonano w dniu 26 maja 2011 roku, z dachu budynku biurowego Dominanta Praska. Powstały w ten sposób obraz ma rozdzielczość 329 485 x 10 769 pikseli, co daje około 13,5 gigapiksela. Jego autorem jest Radosław Piotrowski. Panorama 360 stopni powstała przy współpracy z salonami Sigma ProCentrum oraz z redakcją Optyczne.pl. Wykonana została obiektywem Sigma 300mm F2.8 EX DG HSM APO!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gigapanorama-warszawy---panorama-13%2C5gpix-wykonana-sigma-300mm-f2.8%21,13096,artykul.html

Panorama 360° powstała w wyniku połączenia ze sobą 1 428 zdjęć o rozdzielczości 6 048 x 4 032 pikseli każde. Powstały w ten sposób obraz ma rozdzielczość 329 485 x 40 769 pikseli, co daje około 13.5 gigapiksela. Gdybyśmy mieli wydrukować tą panoramę z jakością fotograficzną, a więc 300dpi, to wydruk mógłby mieć wymiary 28 na 3,5 metra – mówi Radosław Piotrowski, twórca Gigapanoramy. Wielkość pliku to 53GB. Kolejną ciekawostką jest fakt iż nie istniej w tej chwili program graficzny, pozwalający na otwarcie i edycję obrazu o tak dużym rozmiarze – dodaje.

Zdjęcia wykonano m.in. Sigmą 300mm F2.8 EX DG HSM APO. Aparat wraz z obiektywem Sigma zamocowany został na zrobotyzowanej głowicy Gigapan EPIC Pro. Cały zestaw ustawiony był na 15-metrowym maszcie, co umożliwiło uzyskanie bardzo rozległego widoku.

Zdjęcia do panoramy wykonane zostały z dachu budynku biurowego Dominanta Praska, który charakteryzuje się jednym z najciekawszych widoków w Warszawie. Wszystkie ujęcia powstały w czasie dwóch godzin i przez ten czas fotograf nie miał możliwości żadnej korekty ekspozycji, ponieważ cały zestaw sprzętowy umieszczony został ponad 12 metrów nad ziemią. Obróbka oraz złożenie zdjęć to ponad miesiąc intensywnej pracy, podczas której trzeba było przygotować odpowiedni materiał zdjęciowy. Warto dodać, że w przypadku tak dużych panoram obróbka gotowej wersji jest bardzo trudna, dlatego tak ważna jest jakość jej elementów składowych.

Wykonując tak duży projekt fotograficzny szczególną uwagę trzeba zwrócić na dwa główne parametry, jak: ustawienia ekspozycji, które muszą być wspólne dla wszystkich zdjęć oraz głębia ostrości, która musi zmieścić się w całym zakresie panoramy. Zdjęcia wykonane zostały w formacie RAW. Podczas ich wywoływania należało uwzględnić m.in. korektę bieli, wynikającą z długiego czasu wykonywania zdjęć. Pomiędzy skrajnymi kolumnami była różnica dwóch godzin, a światło potrafi zmienić się w dużo krótszym czasie – wyjaśnia Radosław Piotrowski.

A zapytany o plany na przyszłość twórca odpowiada – …jak to zwykło się mawiać, „apetyt rośnie w miarę jedzenia”. Po pierwsze w Warszawie jest sporo jeszcze do pokazania, a po drugie lubię nowe wyzwania. Ilość problemów związanych z wykonaniem większych panoram rośnie w postępie geometrycznym i dlatego bardzo chciałbym wykonać nowe, jeszcze bardziej szczegółowe. Jednym z pomysłów, które z czasem chcę wcielić w życie jest powtórzenie panoram z tych samych miejsc po kilku latach tak, aby można zobaczyć jak Warszawa się zmienia. Postęp informatyczny również ma bardzo duże znaczenie, ponieważ często coś, co jest niemożliwe do wykonania dzisiaj, w przyszłości nie będzie już problemem.

Źródło: Sigma

www.warszawa360.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764