logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gilowska: polscy twórcy zapłacą za obniżenie podatków

   31.03.2006, przeczytano 3914 razy
ilustracjastrzałka
Wicepremier Zyta Gilowska Centrum Informacyjne Rządu

Wicepremier Zyta Gilowska zapowiedziała zmiany stawek podatku dochodowego, obniżenie kosztów pracy i podniesienie progów podatkowych. Obniżenie podatków nie obejmie jednak wszystkich. Pieniądze na przeprowadzenie zmian rząd zamierza uzyskać m.in. dzięki podwyższeniu podatków od prac objętych prawem autorskim.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gilowska%3A-polscy-tworcy-zaplaca-za-obnizenie-podatkow,3756,artykul.html

Gilowska planuje, że za trzy lata zostaną wprowadzone dwie stawki podatku dochodowego w wysokości 18 i 32 procent. W tej chwili funkcjonują trzy stawki o wysokości 19, 30 i 40 procent. Kolejna zmiana to podniesienie progów podatkowych, co nastąpi być może już w tym roku.

Plan zmian w podatkach ma zmierzać do ograniczenia bezrobocia. Najistotniejsza zmiana zakłada zmniejszenie o 4 proc składki rentowej. Będzie wynosiła ona zatem 9 procent podstawy opodatkowania. Zmniejszeniu ulegnie również składka na ubezpieczenie chorobowe z 2,49 do 1,8 procent podstawy opodatkowania. W efekcie rząd oczekuje wzrostu płac, głównie w sferze budżetowej.

Wicepremier Zyta Gilowska uważa, że Sejm powinien szybko rozważyć przygotowane projekty nowelizacji ustaw, tak aby nowe stawki składek oraz zwaloryzowane progi podatkowe obowiązywały już w 2006 roku. Zapewniła, że jeszcze dziś projekty te trafią do konsultacji międyresortowych. Korekta systemu podatkowego będzie kosztować w 2007 roku ponad 9 miliardów złotych.

Jak rząd PiS zamierza sfinansować realizację obietnic wyborczych? Zamiast zastanowić się nad zmniejszeniem absurdalnych kosztów emerytur górniczych oraz poszukać oszczędności w dziurawym i rozdmuchanym ponad miarę systemie rentowym, rząd zamierza odebrać część przychodów twórcom podpisującym umowy o przeniesienie praw autorskich. Grafik pracujący „z wolnej stopy” korzysta dziś z możliwości ryczałtowego naliczenia kosztów uzyskania przychodu z takiej umowy w wysokości 50%. Po wprowadzeniu zmian podatek od prac objętych prawem autorskim wzrośnie zatem dwukrotnie.

Pozostałe źródła finansowania zmian to m.in. podniesienie akcyzy na paliwa i olej opałowy. W tym ostatnim wypadku rząd zamierza jednak zwracać część wydatków ponoszonych na zakup oleju. Wicepremier oceniła, że obietnice wyborcze Prawa i Sprawiedliwości, jeśli chodzi o zmiany podatkowe, zostały spełnione.

Źródło: Centrum Informacyjne Rządu

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Tak... Pani Gilowska zmieniła partię i od razu zmieniła poglądy. Mam nadzieję ,zę za to co zaproponowała za 12 lat jakaś populistyczna partia odda ją pod Trybunał Stanu.

avatar użytkownika
,

nie no rzadzacy w tym kraju maja coraz glupsze pomysly. brawo, brawo. nastepni beda wyjezdzac do innych krajow, bo tam jest normalniej. a w kraju zostanie szara masa. takimi latwiej rzadzic.

moze niedlugo jednak beda wybory, a spoleczenstwo sie obudzi.

Najnowsze w tym dziale

Grupa Akomex dołącza do globalnej kampanii „Tydzień lasów FSC”
Spółki z Grupy Akomex dołączają do szerokiego grona firm biorących udział w globalnej akcji „Tydzień lasów FSC”, podkreślającej korzyści zrównoważonej gospodarki leśnej. Działanie ma na celu zwrócenie uwagi przedsiębiorców i konsumentów na to, w jaki sposób odpowiedzialna gospodarka leśna przyczynia się do ochrony...
Nikon prezentuje obiektyw Nikkor Z 135mm f/1.8s Plena
Firma Nikon wchodzi na nowy poziom optycznej doskonałości obiektywów serii S, wprowadzając obiektyw NIKKOR Z 135mm f/1.8 S Plena. Ten najwyższej klasy pełnoklatkowy średni teleobiektyw zapewni perfekcyjną jakość efektu bokeh – zarówno na zdjęciach, jak i w filmach. Obiektyw sprawdzi się w fotografii artystycznej, portretowej, modowej czy przyrodniczej.
Onesano inauguruje kampanię TV i digitalową
Producent naturalnych suplementów diety, onesano rusza z kampanią telewizyjną i digitalową, która potrwa do 29 października br. Nowe produkty w portfolio marki będą reklamowane w kluczowych kanałach lifestyle’owych z uwzględnieniem stacji tematycznych. Bannery sponsorskie zostaną również wykorzystane w kampanii online.
Kim są i ile wydają na SEO specjaliści w Europie? Jaki procent tego budżetu przeznaczają na działania on-site a jaki na link building? Według najnowszego raportu platformy WhitePress, przeciętny specjalista od pozycjonowania stron, to mężczyzna (62 proc.), zatrudniony w agencji (35 proc.) lub freelancer (33 proc.), pracujący w dużej mierze zdalnie lub hybrydowo, który poza...
Kampania programmatic DOOH realizowana na platformie Display & Video 360
„NAJbliżej do formy” – pod takim hasłem, na ekranach należących do Clear Channel Poland, realizowana jest we wrześniu kampania promująca kluby fitness należące do Benefit Systems –  Zdrofit, Fabryka Formy, Fit Fabric i Fitness Academy. Kampania została zakupiona w kanale programmatic Digital Out Of Home i po raz pierwszy na rynku polskim realizowana jest...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764