logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gilowska: polscy twórcy zapłacą za obniżenie podatków

   31.03.2006, przeczytano 3958 razy
ilustracjastrzałka
Wicepremier Zyta Gilowska Centrum Informacyjne Rządu

Wicepremier Zyta Gilowska zapowiedziała zmiany stawek podatku dochodowego, obniżenie kosztów pracy i podniesienie progów podatkowych. Obniżenie podatków nie obejmie jednak wszystkich. Pieniądze na przeprowadzenie zmian rząd zamierza uzyskać m.in. dzięki podwyższeniu podatków od prac objętych prawem autorskim.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gilowska%3A-polscy-tworcy-zaplaca-za-obnizenie-podatkow,3756,artykul.html

Gilowska planuje, że za trzy lata zostaną wprowadzone dwie stawki podatku dochodowego w wysokości 18 i 32 procent. W tej chwili funkcjonują trzy stawki o wysokości 19, 30 i 40 procent. Kolejna zmiana to podniesienie progów podatkowych, co nastąpi być może już w tym roku.

Plan zmian w podatkach ma zmierzać do ograniczenia bezrobocia. Najistotniejsza zmiana zakłada zmniejszenie o 4 proc składki rentowej. Będzie wynosiła ona zatem 9 procent podstawy opodatkowania. Zmniejszeniu ulegnie również składka na ubezpieczenie chorobowe z 2,49 do 1,8 procent podstawy opodatkowania. W efekcie rząd oczekuje wzrostu płac, głównie w sferze budżetowej.

Wicepremier Zyta Gilowska uważa, że Sejm powinien szybko rozważyć przygotowane projekty nowelizacji ustaw, tak aby nowe stawki składek oraz zwaloryzowane progi podatkowe obowiązywały już w 2006 roku. Zapewniła, że jeszcze dziś projekty te trafią do konsultacji międyresortowych. Korekta systemu podatkowego będzie kosztować w 2007 roku ponad 9 miliardów złotych.

Jak rząd PiS zamierza sfinansować realizację obietnic wyborczych? Zamiast zastanowić się nad zmniejszeniem absurdalnych kosztów emerytur górniczych oraz poszukać oszczędności w dziurawym i rozdmuchanym ponad miarę systemie rentowym, rząd zamierza odebrać część przychodów twórcom podpisującym umowy o przeniesienie praw autorskich. Grafik pracujący „z wolnej stopy” korzysta dziś z możliwości ryczałtowego naliczenia kosztów uzyskania przychodu z takiej umowy w wysokości 50%. Po wprowadzeniu zmian podatek od prac objętych prawem autorskim wzrośnie zatem dwukrotnie.

Pozostałe źródła finansowania zmian to m.in. podniesienie akcyzy na paliwa i olej opałowy. W tym ostatnim wypadku rząd zamierza jednak zwracać część wydatków ponoszonych na zakup oleju. Wicepremier oceniła, że obietnice wyborcze Prawa i Sprawiedliwości, jeśli chodzi o zmiany podatkowe, zostały spełnione.

Źródło: Centrum Informacyjne Rządu

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

nie no rzadzacy w tym kraju maja coraz glupsze pomysly. brawo, brawo. nastepni beda wyjezdzac do innych krajow, bo tam jest normalniej. a w kraju zostanie szara masa. takimi latwiej rzadzic.

moze niedlugo jednak beda wybory, a spoleczenstwo sie obudzi.

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764