logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Givingtuesday: kontra dla Black Friday i Cyber Monday?

  PR 25.11.2023, przeczytano 411 razy
ilustracja

Gdy zawrotne tempo życia przytłacza nas niemal każdego dnia, takie akcje jak Giving Tuesday są szczególnie ważne: przypominają nam o potędze dobra, wspólnoty i dzielenia się.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/givingtuesday%3A-kontra-dla-black-friday-i-cyber-monday,402220,artykul.html

To globalne wydarzenie, obchodzone corocznie we wtorek po Święcie Dziękczynienia (które z kolei tradycyjnie przypada na ostatni czwartek listopada), stawia sobie za cel skupienie uwagi społeczeństwa na akcjach charytatywnych, dawaniu i wspieraniu potrzebujących.

Skąd wzięło się Giving Tuesday?

Początki Giving Tuesday sięgają 2012 roku, kiedy to Henry Timms, działający w 92nd Street Y, centrum kulturalnym w Nowym Jorku, we współpracy z Fundacją Narodów Zjednoczonych (United Nations Foundation, UNF), postanowiły stworzyć kontrast dla komercyjnych ekscesów Black Friday i Cyber Monday. W miejsce zakupów na potęgę postawiono ideę hojności i działania na rzecz innych. Od tamtej pory Giving Tuesday zdobył popularność na całym świecie, inspirując ludzi do podejmowania działań charytatywnych, angażowania się w wolontariat oraz wspierania organizacji non-profit na inne, nierzadko bardzo kreatywne sposoby.

Myśl globalnie, działaj lokalnie

Co jest wyjątkowego w Dobroczynnym Wtorku? Połączenie globalnego zasięgu z silnym osadzeniem w lokalnych społecznościach! Ludzie na całym świecie łączą siły, by działać na rzecz dobra wspólnego. W tym dniu organizacje charytatywne, szkoły, firmy i rozmaite organizacje oddolne podejmują różnorodne inicjatywy, które przynoszą korzyści ich najbliższemu otoczeniu. Piękno Giving Tuesday polega przecież na tym, że zachęca do najrozmaitszych aktów pomagania: można zapukać do starszego sąsiada i zapytać, czy nie trzeba mu przynieść zakupów, ale też można zrobić przelew na bliską sercu organizację charytatywną. Każde z tych działań ma pozytywny wpływ na rzeczywistość i… wielką moc pomagania!

ilustracjastrzałka

Wsparcie dla organizacji non-profit

Jeśli do tej pory jeszcze nie zacząłeś tego robić, Dobroczynny Wtorek to doskonała okazja, by rozpocząć wspieranie dobroczynnych organizacji z portalem FaniMani.pl – polskim liderem ruchu Giving Tuesday. FaniMani umożliwia swoim użytkownikom przekazywanie bezpłatnych darowizn od zakupów online za każdym razem, gdy kupują coś w jednym z ponad 1700 sklepów partnerskich serwisu. To sklepy dzielą się swoim zyskiem, dzięki czemu użytkownicy FaniMani nie dopłacają ani złotówki! 

FaniMani.pl regularnie przekonuje, że w sumie drobnych działań może być ogromna siła: z niewielkich kwot, zazwyczaj stanowiących ok. 2,5% ceny zakupionych produktów, zbierają się miliony złotych na dobre cele. Bardzo podobna idea stoi za akcją #unselfie (givingtuesday.pl/unselfie/), promowaną w tym roku przez FaniMani w ramach Giving Tuesday. 

Akcja #Unselfie polega na robieniu sobie selfie ze zdjęciem naszkicowanego na kartce serca, w które wpisana jest nazwa bliskiej nam organizacji lub sprawy. Udostępnione w mediach społecznościowych, takie zdjęcie – koniecznie z hasztagiem #unselfie oraz #GivingTuesdayPL – pozwala na dotarcie z informacją o danym problemie społecznym lub organizacji i jej działaniach do większej liczby osób.     

Jak wiele dobra można zmieścić w jednym dniu? 

Giving Tuesday to manifestacja siły wspólnoty, która skupia się na niesieniu pomocy innym. To przypomnienie, że każdy ma moc wpływania na świat wokół siebie. W miarę jak Giving Tuesday staje się coraz popularniejszy, możemy spodziewać się, że jego wpływ na światowy krajobraz pomagania będzie rosnąć, przynosząc nadzieję i wsparcie tam, gdzie są one najbardziej potrzebne.

Źródło: FaniMani

fanimani.pl

Dodatkowe informacje:

Partnerami akcji Giving Tuesday są Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka Podaj Dalej, Fundacja Rozwoju Talentów, Innovatika i Polski Czerwony Krzyż.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Raport Intrum EPR 2024: firmy coraz silniejsze
W obliczu ciągle zmieniającego się krajobrazu gospodarczego, polskie firmy wykazują się zdolnością do adaptacji. Analiza danych z ostatnich lat pokazuje, że firmy coraz śmielej patrzą w przyszłość – 36% z nich ocenia swoją organizację jako silniejszą niż przed rokiem, a niemal 1/3 zanotowała wzrost przychodów...
Obligatoryjny KSeF. Opinia BCC
Business Centre Club popiera wdrożenie systemu KSeF jednocześnie dla wszystkich podatników. Dzięki temu rozwiązaniu, wszyscy podatnicy będą mogli dostosować swoje procesy w tym samym czasie, co zwiększa przewidywalność oraz równość w traktowaniu podmiotów gospodarczych.
Postępowania sądowe trwają coraz dłużej. Zwłaszcza gospodarcze
Czas trwania postępowań sądowych, zamiast maleć, w ostatnich latach wzrósł. W przypadku spraw gospodarczych przewlekłość procesów może oznaczać paraliż działalności firmy, a w konsekwencji nawet jej upadłość. Zdaniem prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej receptą na ten stan rzeczy powinna być informatyzacja systemu sądowego, zwiększenie jego finansowania oraz ograniczenia...
Po kilku miesiącach pracy nowego parlamentu polscy przedsiębiorcy, oczekujący większej swobody i stabilności w prowadzeniu biznesu, z lekkim zniecierpliwieniem patrzą na ruchy polityków. Liczą przede wszystkim na zmiany w naliczaniu składki zdrowotnej, która obecnie jest uzależniona od wysokości przychodów. Czy obietnice wyborcze na pewno zostaną...
Nastroje konsumenckie w Polsce wciąż nad kreską
Kwiecień to czwarty kolejny miesiąc, w którym wskaźnik Barometru Nastrojów Konsumenckich w Polsce utrzymuje się na plusie. Od stycznia wynik niemal się nie zmienił, na co z pewnością przychylnie patrzą producenci i detaliści. Takie dane płyną z najnowszych badań GfK – An NIQ Company.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764