logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

GK+ 10 lat na rynku: od lokalnej agencji do największej grupy komunikacyjnej

  PR 26.04.2022, przeczytano 1565 razy
ilustracjastrzałka
Michał Gradzik

Czy w ciągu dekady można przekształcić małą, lokalną agencję PR w największą grupę branżową w Polsce? Odpowiedź daje historia Grupy Komunikacja Plus. Firma dziś zatrudnia 160 osób, doradza globalnym markom i regularnie staje na podium w najważniejszych konkursach i rankingach branżowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gk%2B-10-lat-na-rynku%3A-od-lokalnej-agencji-do-najwiekszej-grupy-komunikacyjnej,395632,artykul.html

Historia Komunikacji Plus rozpoczęła się w niewielkim biurze we Wrocławiu. Dziś jej ponad 30-krotnie zwiększony już zespół zajmuje kilka biur we Wrocławiu i Warszawie. Grupa specjalizuje się w kilku kluczowych obszarach i świadczy usługi dla kilkudziesięciu prestiżowych klientów. W dwóch ostatnich latach osiągnęła największy przychód wśród grup biznesowych branży PR w Polsce (wg rankingu PRESS).

Wizja rozwoju i unikatowy styl pracy

Założyciele firmy Tomasz Alberski i Michał Gradzik od samego początku mieli spójną wizję rozwoju i konsekwentnie ją realizowali.

– Zależało nam na stworzeniu firmy doradczej, która docelowo będzie posiadała zarówno kompletną, zintegrowaną ofertę, jak i mocno wyspecjalizowany portfel usług – podkreśla Tomasz Alberski, prezes GK+. – Równocześnie skupiliśmy się na budowaniu długotrwałych relacji z klientami, tworząc własny, unikatowy styl pracy. Od startu bazowaliśmy zarówno na najlepszych międzynarodowych standardach charakterystycznych dla agencji sieciowych, jak i na naszych doświadczeniach, indywidualnym podejściu do klientów, budowaniu własnej kultury organizacyjnej, cechującej agencje właścicielskie.

Ten złoty środek pozwolił na wypracowanie mocnych, długotrwałych relacji biznesowych. Wśród przykładów wieloletnich kontraktów warto wymienić m.in. 7-letnią współpracę z marką Amazon (7 lat), spółkami Skanska oraz 3M (4 lata).  Krótko po powstaniu agencji PR jej twórcy uzupełnili wachlarz usług.

– Powstały spółki wyspecjalizowane w badaniach i analizach sponsoringowych – mówi Michał Gradzik, partner zarządzający GK+. – Jednak przełomem w naszym rozwoju były ostatnie 4 lata, gdy spółka przeszła prawdziwą transformację. Wtedy to Komunikacja Plus stała się grupą komunikacyjną, która świadczy usługi 360 we wszystkich kluczowych obszarach komunikacji.

Pod szyldem Grupy Komunikacja Plus funkcjonuje dziś 8 wyspecjalizowanych spółek, których działalność koncentruje się na kilku obszarach kompetencyjnych: digital marketing, e-commerce, design i development, zakup mediów, event marketing, badania i analizy, marketing sportowy, sponsoring sportu czy employer branding. Taka struktura pozwala na prowadzenie kompleksowych, zintegrowanych projektów dla klientów, jednocześnie budując indywidualną pozycję każdej ze spółek.

Ponad tysiąc projektów dla renomowanych brandów

Portfolio GK+ to dziś ponad tysiąc zrealizowanych projektów dla wielu globalnych marek, takich jak Kraft Heinz, Amazon, Skanska, 3M, Elektrolux, Canon czy Unibail-Rodamco-Westfield, a także silnych brandów z polskim rodowodem, wśród których znalazły się m.in. Trefl, Inglot, Selena FM, PGNiG, KGHM czy Grupa Tauron.

Co roku zespół GK+ powiększa się średnio o 20 procent. By utrzymać wysoką jakość doradztwa, które od początku jest trzonem działalności grupy, grupa dużą uwagę poświęca budowaniu stałego i zaangażowanego zespołu. Regularnie poszerza ofertę pracodawcy, ale też tworząc jak najlepsze warunki rozwoju swoich pracowników, możliwości awansu oraz specjalizacji. Warty podkreślenia jest też fakt, że spółka w pełnym składzie przeszła cały okres pandemiczny.

Grupa Komunikacyjna Plus - 10/10

Z okazji jubileuszu firmy, GK+ przygotowała kampanię ekspercką w mediach i kanałach społecznościowych podsumowującą dokonania grupy, a także serię projektów pro bono.

– Nasze 10-lecie traktujemy jako dobrą okazję, by dać coś od siebie innym. Dlatego wspólnie z Dolnośląskim Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii zrealizujemy kampanię profilaktyczną, poprowadzimy warsztaty dla organizacji pozarządowych, a także będziemy dzielić się naszą wiedzą ze studentami zainteresowanymi PR-em – zapowiada Tomasz Alberski.

Działania związane z jubileuszem spółki będą prowadzone pod hasłem 10/10 i rozpoczną się jeszcze w kwietniu.

ilustracjastrzałka

Tomasz Alberski

GK+ w liczbach:

  • 10 lat na rynku
  • 8 spółek, 9 kompetencji
  • 160 pracowników GK+
  • 105 mln przychodów netto grupy w 2020 (ranking Press)
  • 31 nagród w konkursie „Złote Spinacze”
  • ponad 1000 projektów zrealizowanych przez spółki z GK+

Źródło: Grupa Komunikacja Plus

www.komunikacjaplus.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764