logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Globalne reklamowe branży motoryzacyjnej maleją szybciej niż rynek

  PR 28.09.2020, przeczytano 250 razy

Według najnowszych prognoz opublikowanych przez Zenith, globalne wydatki na reklamę w kategorii moto zmniejszą się o 21,0% w 2020 roku na 10 kluczowych rynkach*. To dwa i pół raza szybszy spadek w porównaniu do całego rynku reklamy w tych krajach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/globalne-reklamowe-branzy-motoryzacyjnej-maleja-szybciej-niz-rynek,388563,artykul.html

Rozprzestrzenianie się epidemii koronaawirusa i jego wpływ na gospodarkę światową sprawiły, że konsumenci nie są pewni przyszłości swoich finansów i niechętnie decydują się na większe zakupy. Producenci samochodów również ucierpieli z powodu zakłóceń w swoich łańcuchach dostaw, ponieważ w wyniku lockdownu, zakłady produkcyjne były zamykane w wielu krajach, dodatkowo w różnym, nie pokrywającym się często czasie, wpływając tym samym na desynchronizację produkcji. Kiedy kryzys stał się realny, w obliczu presji zarówno na podaż, jak i na popyt, marki samochodowe bardzo mocno ograniczyły swoje budżety reklamowe. W kwietniu i maju 2020 roku nastąpił największy spadek nakładów reklamowych w branży moto na większości rynków, w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku. Kolejne miesiące przyniosły złagodzenie tych spadków, które - według prognozy agencji mediowej Zenith - przez resztę miesięcy 2020 roku będą się także stopniowo zmniejszać.

Zgodnie z prognozą agencji mediowej Zenith, globalne wydatki na reklamę w branży motoryzacyjnej będą charakteryzowały się wzrostami w 2021, jak i w 2022 roku, z wynikami odpowiednio +10,5% i +11,4%. Opóźnione decyzje o zakupie samochodów związane z utrzymującą się niechęcią do korzystania z transportu publicznego doprowadzą do pierwszego od 2017 r. wzrostu sprzedaży samochodów osobowych, napędzając trwały wzrost reklamy motoryzacyjnej w 2022 roku.

Globalne wydatki na reklamę motoryzacyjną pozostaną w 2022 roku poniżej poziomu z 2019

Pomimo tempa ożywienia gospodarczego w 2021 i 2022 roku, Zenith prognozuje, że wydatki na reklamę w kategorii moto w 2022 roku będą o 2,8% niższe niż w 2019 roku. Ożywienie w tej branży będzie również mniejsze niż w przypadku całego rynku, którego wartość ma ma być w 2022 roku tylko o 0,6% niższa od poziomu z 2019.

Marki samochodowe pozostają w tyle w kanale digital

Kategoria digital jest najważniejszym kanałem reklamowym dla marek samochodowych, jednak jedynie 42% budżetów w tej branży wykorzystywane jest w digitalu, w porównaniu do 49% jakie średnio wydają marki w tym kanale. Marki motoryzacyjne są również mniej widoczne w magazynach i w outdoorze.

Telewizja jest drugim co do wielkości kanałem dla reklamodawców z kategorii motoryzacyjnej, którzy wydają znacznie więcej budżetu reklamowego na telewizję (32%) niż przeciętna marka (27%). Telewizja jest nadal kluczową platformą dla szerokozasięgowego budowania marki, choć kanały cyfrowe premium zaczynają przejmować tę rolę dla niektórych grup docelowych. Reklamodawcy moto również wydają więcej na reklamę kinową, co jest dobre w budowaniu świadomości marki wśród młodych, stosunkowo dobrze sytuowanych odbiorców, a także w radiu, które jest szczególnie istotnym medium, biorąc pod uwagę, że większość słuchalności odbywa się w samochodzie.

Marki samochodowe wydają globalnie znacznie więcej na reklamę prasową (11%) niż przeciętna marka (7%). Jest to zasługa głównie dwóch rynków - Niemiec i Indii - gdzie dzienniki wciąż mają duży zasięg wśród dobrze wykształconych, zamożnych czytelników. Marki samochodowe wykorzystują swoją zdolność do przekazywania bardziej szczegółowych informacji, takich jak wartości marki, specyfikacje i akcesoria.

Jednak to reklama cyfrowa jest jedynym kanałem, który będzie się rozwijać

Agencja mediowa Zenith przewiduje, że digital będzie jedynym kanałem, w którym marki samochodów wydadzą więcej w 2022 roku niż w 2019. Reklamodawcy skoncentrują się szczególnie na premium wideo w formacie cyfrowym, aby zrekompensować spadek oglądalności telewizji w prime-time i lepiej wykorzystać dane klientów do skuteczniejszego targetowania reklam w digitalu. Jeszcze przed pandemią, kanały cyfrowe stawały się coraz ważniejsze na ścieżce zakupowej konsumenta, a pandemia tylko zintensyfikowała ten trend. Zenith spodziewa się, że tendencja ta utrzyma się w ciągu najbliższych kilku lat. Przewiduje również, że marki z branży motoryzacyjnej wydadzą globalnie w 2022 roku o 9% więcej na reklamę digital niż w 2019 roku.

Dzienniki i magazyny od lat tracą udział w rynku reklamowym, ponieważ ich czytelnicy przenieśli się do sieci. Zenith zakłada, że do 2022 roku nie odzyskają prawie żadnego z utraconych dochodów z reklam w 2020.  Wydatki na reklamę w dzienikach będą w 2022 roku o 27% niższe niż w 2019, zaś wydatki na reklamę w czasopismach spadną o 28%. Dla porównania przewiduje się, że w przypadku OOH i reklamy kinowej w branży moto będziemy mieć do czynienia z ożywieniem, po gigantycznych stratach w 2020, spowodowanych ograniczeniami związanymi z dystansem społecznym. Mimo to Zenith przewiduje, że w latach 2019-2022 globalne wydatki na reklamę outdoorową w brażny motoryzacyjnej spadną o 10% netto, podczas gdy wydatki na reklamę kinową zmniejszą się o 16%.

Telewizja i radio nadal pozostaną ważne dla reklamy motoryzacyjnej, a w latach 2019-2022 stosunkowo ograniczony spadek wyniesie odpowiednio 6 % i 7 % w skali świata.

Australia i Kanada są pionierami dominacji digitalu w kategorii moto

Australia i Kanada to najbardziej zaawansowane rynki motoryzacyjnej reklamy cyfrowej, z których każdy przeznacza ponad 70% całkowitych budżetów na kanały digital. Nawet tutaj istnieje potencjał dla większego wzrostu - prognozuje się, że udział wydatków na reklamę w digitalu wzrośnie w Australii z 75% w 2019 roku do 79% w 2022, natomiast w Kanadzie z 72% do 75%.

Na innych rynkach potencjał wzrostu jest jeszcze większy, zwłaszcza tam, gdzie odnotowuje się wyniki najsłabsze. Zenith przewiduje wzrost udziału reklamy samochodowej w rynku digitalowym w Indiach z 15% w 2019 roku do 23% w 2022, w Szwajcarii z 27% do 33%, a w Stanach Zjedoczonych z 31% do 38%.

- Recesja spowodowana koronawirusem okazała się być szczególnie trudna dla marek samochodowych, dlatego tak ważne dla nich było dostosowanie się do zmieniających się zachowań i potrzeb konsumentów - powiedział Jonathan Barnard, szef działu prognoz Zenith. - Marki, które zbliżyły się do swoich klientów w Internecie, inwestując w first party data i spersonalizowaną komunikację, będą miały dobrą okazję, aby skorzystać z odradzającego się popytu w okresie ożywienia gospodarczego.

Źródło: Zenith

Dodatkowe informacje:

*Rynki objęte tym badaniem to: Australia, Kanada, Niemcy, Indie, Włochy, Rosja, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania i USA, które razem stanowią 57% wszystkich światowych wydatków na reklamę.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Vileda prowadzi kampanię reklamową mopa obrotowego Turbo
Czy przedświąteczne porządki muszą być męczące i zabierać tak dużo czasu? Nie, kiedy Twoim pomocnikiem jest mop obrotowy Vileda TURBO, który sprawia, że mycie podłóg odbywa się bez użycia siły. Produkt od lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród użytkowników, a jego działanie można zobaczyć w najnowszym spocie marki Vileda. Reklama...
Marka Jennifer Lopez w grudniu z influencerkami
​W listopadzie rozpoczęła się kampania promująca bestsellerowy zapach marki Jennifer Lopez Promise z portfolio produktów firmy Sirowa Poland. Media w kampanii zakupiła agencja mediowa Havas Media.
Do grona klientów AHAVA PR dołączyła firma Polemika. To polska marka kosmetyczna.
Beata Kozidrak mierzy decybele dziecięcej radości w świątecznym klipie firmy Mattel
W mediach społecznościowych ma swoją premierę świąteczny klip firmy Mattel. Występuje w nim gwiazda sceny muzycznej  – Beata Kozidrak, która obserwuje reakcje dzieci na wyczekiwane prezenty. Okazuje się, że dziecięca radość z wymarzonej zabawki to prawdziwy rekord decybeli, niewiele odbiegający mocą od występu samej Beaty.
Goodyear razem z Kubą Przygońskim stworzył serię wideo o motorsporcie
Sezon wyścigowy powoli dobiega końca. Jednak dla zespołów nie oznacza to wcale przerwy. W motorsporcie zaczyna się obecnie najważniejszy etap – czas przygotowań do kolejnych miesięcy zmagań. Przebudowa, a nawet składanie auta od początku, badania nad nowymi mieszankami ogumienia, treningi kierowców, to tylko niektóre elementy tej niezwykle skomplikowanej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764