logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Globalne sieci reklamowe będą walczyć z piractwem

   19.07.2013, przeczytano 1782 razy
ilustracjastrzałka

Rząd USA rozpoczął kolejną krucjatę przeciwko naruszeniom monopolu prawnoautorskiego amerykańskich firm. Oczywiście, nie chodzi o walkę z Internetem, ale o promowanie innowacji, wspieranie wzrostu gospodarczego, tworzenie miejsc pracy i zachowanie globalnej konkurencyjności USA. Jak Obama zamierza to osiągnąć? Tym razem nie poprzez międzynarodowe, wiążące porozumienie (pamiętamy ACTA), ale samoregulację sieci reklamowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/globalne-sieci-reklamowe-beda-walczyc-z-piractwem,19294,artykul.html

Przy wsparciu amerykańskiej administracji oraz największej organizacji zrzeszającej reklamodawców Interactive Advertising Bureau zawiązała się koalicja internetowych gigantów, którzy dobrowolnie przyjęli zbiór "dobrych praktyk". W jej skład weszły: 24/7 Media, Adtegrity, AOL, Condé Nast, Google, Microsoft, SpotXchange i Yahoo!. Ich pomysł na walkę z naruszeniami praw autorskich to ograniczenie przepływu zysków z reklamy internetowej operatorom stron, które publikują tzw. pirackie treści. Przy tak szerokiej koalicji firm kontrolujących rynek reklamowy, strategia odcięcia od środków finansowych ma wielkie szanse powodzenia.

Wytyczne, przyjęte przez firmy wchodzące w skład antypirackiej koalicji, zakładają reagowanie na zgłoszenia podmiotów, których prawa w sieci zostały naruszone. Powstanie zatem coś podobnego, do znanego także w Polsce systemu notice and take down, który zakłada usuwanie treści przez pośredników internetowych w przypadku otrzymania przez nich tzw. wiarygodnej wiadomości o naruszeniu prawa (nie tylko autorskiego, także np. dóbr osobistych). Z jedną istotną różnicą: firmy wchodzące w skład koalicji nie będą usuwać cudzych treści (nawet gdyby chciały nie mogą, bo zgłoszenia nie dotyczą ich serwerów), natomiast będą blokować wyświetlanie reklam na stronach, które publikują treści zgłoszone jako nielegalne. Tą drogą mogą zablokować podstawowe źródło przychodów serwisom, które inne firmy lub organizacje (te zgłaszające naruszenia) uważają za pirackie. O tym, kto ma rację będzie decydowała firma przyjmująca zgłoszenie.

Tych, którzy obawiają się arbitralności decyzji podejmowanych przez globalne korporacje, prezydent Obama zapewnia: "te starania muszą być podejmowane w sposób zgodny z obowiązującym prawem oraz zasadami ogólnej polityki internetowej, realizowanej przez administrację USA, z naciskiem na prywatność, wolność słowa, uczciwy proces i konkurencję." Czy czujecie się uspokojeni?

Katarzyna Szymielewicz

Źródło: Fundacja Panoptykon

www.panoptykon.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764