logo
WIADOMOŚCI

#Głodni pomagania – PCK opowiada o kampanii dotyczącej niedożywienia

  PR 16.10.2018, przeczytano 251 razy
ilustracjastrzałka

Od pierwszych dni października bilbordy, profile w mediach społecznościowych, a nawet ekrany w wagonach warszawskiego metra zapełniły wizerunki polskich gwiazd dyskutujących na temat głodu. Dzisiaj cala zagadka się wyjaśniła – znani i lubiani okazali się najbardziej spragnieni… niesienia pomocy. Kogo i w jaki sposób wspierają m.in. Małgorzata Socha, Michał Piróg, Katarzyna Zielińska, Michał Pazdan, Ewa Szabatin, Mikołaj Cieślak czy Karol Wójcicki? Na konferencji prasowej Polski Czerwony Krzyż ujawnił kulisy swojej niestandardowej akcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/glodni-pomagania-%E2%80%93-pck-opowiada-o-kampanii-dotyczacej-niedozywienia,379766,artykul.html

Głód zwycięstw, sceny, a może wolności? W ostatnich dniach przedstawiciele świata sztuki, sportu i nauki opowiadali o swoich potrzebach użytkownikom mediów społecznościowych oraz mieszkańcom największych polskich miast. Do zwierzeń nakłonili także internautów, którzy rewanżowali się, ujawniając, co zaspokoi ich intelektualny apetyt. Dzisiaj – 16 października – dowiedzieliśmy się w końcu, kogo postanowiły wesprzeć polskie gwiazdy. Na bilbordach ich wizerunki zastąpiła dziewczynka, która w imieniu ponad 1 000 000 polskich dzieci w wieku 0-17 lat dotkniętych ubóstwem przypomina, że można być głodnym po prostu, ale też głodnym godnego życia.

Polski Czerwony Krzyż chce zaangażować Polaków

Podczas konferencji prasowej Polskiego Czerwonego Krzyża, która odbyła się w FoodLab Studio prowadzonym przez Grzegorza Łapanowskiego, zdradzono kulisy oraz cel tegorocznej edycji kampanii „Godne dzieciństwo”. Okazuje się, że w centrum są tu nie tyle gwiazdy, choć i znanych nazwisk nie zabrakło na spotkaniu z dziennikarzami, co dzieci i młodzież z rodzin dotkniętych ubóstwem. To one najczęściej borykają się z konsekwencjami niedożywienia lub złego odżywiania. Nieszablonowa inicjatywa ma przypomnieć o problemie, a w rezultacie zachęcić wszystkich do wsparcia działań na rzecz walki z ubóstwem, wykluczeniem społecznym i biedą pokoleniową.

– Skrajne ubóstwo nie zawsze oznacza głód. Dzieci z rodzin, które na co dzień borykają się z niedostatkiem, najbardziej potrzebują wsparcia i pomocy. PCK od lat odpowiada na ich rzeczywiste potrzeby, które badają nasze oddziały w całej Polsce. Czasem wystarczy mały gest czy niewielka pomoc, aby stworzyć dzieciom godne warunki do życia. W tej kampanii apelujemy do wszystkich o głód pomagania i zachęcamy do wsparcia naszej akcji – powiedziała Małgorzata Szukała z Polskiego Czerwonego Krzyża.

Rodziny wielodzietne w najtrudniejszej sytuacji

Choć w 2017 roku w Polsce zgodnie z danymi GUS sytuacja wszystkich gospodarstw domowych się poprawiła, nadal wiele rodzin posiadających troje lub więcej dzieci ma trudności z zaspokojeniem potrzeb materialnych. Do zmniejszenia skali zjawiska ubóstwa skrajnego i relatywnego przyczyniły się w zeszłym roku m.in. wzrost wynagrodzeń, spadek bezrobocia, a w przypadku rodzin z dziećmi świadczenie wychowawcze Rodzina 500+. Pomimo pozytywnych procesów, negatywne konsekwencje związane z niedostatkiem wciąż wpływają na codzienność ponad miliona polskich dzieci.

Podczas wydarzenia społeczne tło problemu przybliżył prof. Arkadiusz Karwacki. O psychologicznym aspekcie zjawiska opowiedziała z kolei dr Dorota Maciejec.

– Doświadczanie głodu ma destrukcyjny wpływ na rozwój dziecka. Nie tylko w obszarze psychofizycznym, lecz także w obszarze społecznym i emocjonalnym. Słabsza zdolność koncentracji uwagi, obniżenie wyników w nauce czy pogorszenie sprawności fizycznej to zaledwie część trudności. Dzieci mierzą się również z odrzuceniem przez rówieśników, obniżeniem motywacji do działania, wycofaniem z kontaktów społecznych, poczuciem wstydu czy depresją. Należy podkreślić, że z konsekwencjami niedożywienia młode osoby mogą borykać się przez całe życie, m.in. podtrzymując spiralę biedy pokoleniowej. Jednocząc siły, wspólnie możemy wesprzeć dzieci i zapewnić im godny start w dorosłość ­– powiedziała dr Dorota Maciejec, psycholog.

W ramach konferencji odbyły się ponadto warsztaty gotowania, które poprowadził Grzegorz Łapanowski, pokazując, że pełnowartościowe posiłki nie muszą być drogie.

Każdy może pomóc

Osoby zainteresowane wsparciem kampanii mogą zrobić to przez internet na stronie www.pck.pl. Wystarczy przekazać dowolną kwotę. Już 25 zł pozwoli na dofinansowanie pięciu obiadów dla dziecka w szkole przez tydzień, 50 zł umożliwi z kolei zakup pomocy edukacyjnych, natomiast 100 zł to równowartość paczki świątecznej dla całej rodziny.

Koncept kampanii #głodnipomagania dla Polskiego Czerwonego Krzyża powstał w agencji 4FRAME pod kierownictwem dyrektora kreatywnego Piotra Zawałło. W inicjatywę zaangażowani byli również specjaliści thegoodpeople, którzy przygotowali wszystkie materiały wizualne, 24/7Communication wspierające działania w zakresie PR, Branch Creative odpowiedzialny za zdjęcia (fot. Arcadius Mauritz) oraz studio Efektura, gdzie nagrane zostały reklamy radiowe.

Głównym partnerem akcji jest Onet Kobieta i FoodLab Studio. Kampania została objęta patronatem medialnym przez Polskie Radio, mamotoja.pl, polki.pl, Noizz oraz Business Insider. Kampanię wspiera także Auchan Retail Polska.

Źródło: 24/7Communication

www.247.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Po otrzymaniu oświadczenia Centralnego Portu Komunikacyjnego w sprawie wizualnizacji logo portu „Solidarność” otrzymaliśmy dodatkowe wyjaśnienia ze strony agencji Partner of Promotion, które publikujemy w oryginale poniżej.
W związku z publikacją jednej z wizualizacji nowego logotypu Centralnego Portu Komunikacyjnego zawierającej grafikę przedstawiającą projekt lotniska Amsterdam Schiphol, pragniemy oświadczyć, że zostaliśmy wprowadzeni w błąd przez wykonawcę identyfikacji wizualnej. Studio Graficzne Podpunkt, które przygotowywało dla nas materiały graficzne nie posiadało praw do w/w...
Ricoh ze złotym wyróżnieniem w rankingu Ecovadis
Ricoh po raz czwarty z rzędu zostało wyróżnione za działania w obszarze zrównoważonego rozwoju w rankingu EcoVadis i uzyskało najwyższy, złoty stopień. Firma została doceniona za konsekwentnie realizowane założenia przyjętych przez ONZ Celów Zrównoważonego Rozwoju.
Komputronik startuje ze świąteczną kampanią
Rusza świąteczna kampania Komputronik, która będzie trwała aż do Wigilii Bożego Narodzenia. Szereg działań promocyjnych otwiera trwająca 30 dni loteria, w której pula nagród wynosi ponad 100 tys. złotych. Nagrody rzeczowe będzie można zdobywać codziennie, aż do 15 grudnia. W wielkim finale zwycięzca otrzyma bon na 20 tys. złotych do wykorzystania w salonach...
29 listopada: PR & Marketing Days – najlepsi z najlepszych
W dniach 29-30 listopada w siedzibie dziennika „Rzeczpospolitej”  przy ul. Prostej 51 w Warszawie odbędzie się wydarzenie z cyklu PR & MARKETING DAYS. Partnerem merytorycznym jest agencja MSL GROUP. Celem warsztatów jest zaprezentowanie praktycznych rozwiązań w dziedzinie marketingu i public relations.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone