logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Gmina Lutomiersk z nowym logo

  PR 11.03.2020, przeczytano 1526 razy
ilustracjastrzałka

Gmina Lutomiersk (woj. łódzkie) zdecydowała się na wprowadzenie logo do swojej identyfikacji wizualnej. Przygotowanie logo i księgi znaku powierzono Agencji Reklamowej Cumulus.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-gmina-lutomiersk-z-nowym-logo,386033,artykul.html

Do tej pory, w oficjalnej komunikacji, Lutomiersk posługiwał się herbem, nadanym miastu jeszcze przez króla Zygmunta Starego. Jednakże ranga herbu nie pozwalała gminie na jego swobodne zastosowanie w kreacji masowych materiałów promocyjnych czy też w innych, mniej formalnych środkach komunikacji marketingowej. Dlatego Lutomiersk zdecydował się na stworzenie logo, które ma stać się jednym z podstawowych elementów wizualnej identyfikacji gminy.

- Logo wpisuje się w coraz bardziej popularny trend upraszczania grafiki heraldycznej. Zgodnie z nim, przy tworzeniu projektów czerpie się koncepcje designu z kolorystyki i symboliki oficjalnego herbu czy godła, podkreślając znaczenie historii i tradycji. Wykorzystany w logo Lutomierska symbol łuku nawiązuje do łuku Centaura z oryginalnego herbu. Napięty i gotowy do wystrzelenia łuk symbolizuje dynamizm i ruch (gmina inwestuje od kilku lat znaczne środki w ułatwienie komunikacji i transport). Symbolika nowego logo akcentuje także walory turystyczno-przyrodnicze Lutomierska, zachęca do rekreacji i zwiedzania bogatej historycznie okolicy. Innym istotnym elementem logo jest charakterystyczny fragment pejzażu Lutomierska, czyli słynny most tramwajowy nad rzeką Ner. W logo zastosowano dwa pasujące do siebie odcienie zieleni. Nawiązują one bezpośrednio do kolorystyki oryginalnego herbu. Ponadto zieleń w tym ujęciu oznacza harmonię, naturę, a także wzrost i odrodzenie – tłumaczy Jan Matysik, dyrektor zarządzający Agencji Cumulus.

ilustracjastrzałka

Nowe logo może występować także w wariancie z dotychczasowym hasłem promującym gminę - „idealny do zamieszkania”. Określa ono Lutomiersk jako samorząd przyjazny inwestycjom, wspierający rozwój przedsiębiorczości, a także dbający o podnoszenie standardu życia mieszkańców poprzez rozwój infrastruktury drogowej i sportowej.

ilustracjastrzałka

Przygotowaniem logo i księgi znaku zajęła się lubelska agencja reklamowa Cumulus, którą wybrano w trybie zapytania o cenę. Przy ocenie ofert brano pod uwagę doświadczenie we współpracy z samorządami, a także portfolio: jakość, oryginalność i pomysłowość dotychczas zrealizowanych projektów. Cumulus realizował dotychczas identyfikacje wizualne między innymi dla miast: Ostróda i Puławy, dla Powiatu Krasnostawskiego oraz dla gmin: Piaski, Uścimów, Łopiennik i Fajsławice.

ilustracjastrzałka

Źródło: Cumulus

www.agencjacumulus.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764