logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Godzina dla Ziemi WWF - #zostańwdomu i zgaś światło

  PR 27.03.2020, przeczytano 927 razy
ilustracja

Od 13 lat w ostatnią sobotę marca odbywa się finał największej ekologicznej akcji na świecie. Godzina dla Ziemi WWF w tym roku, jak i cały świat – jest inna. Jednak i tym razem Fundacja WWF zachęca do symbolicznego zgaszenie światła w geście solidarności z ideą ochrony naszej planety. To czas, w którym pokażmy, że potrafimy się zjednoczyć i działać razem w trosce o naszą przyszłość. W sobotę 28 marca o 20.30 wyłączmy światło i pamiętajmy, że jesteśmy częścią wielkiego ekosystemu, a Ziemia to nasz wspólny dom.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/godzina-dla-ziemi-wwf---zostanwdomu-i-zgas-swiatlo,386297,artykul.html

W tym roku finał Godziny dla Ziemi WWF ma nieco inny charakter. Świat jest sparaliżowany i opanowany jednym tematem. Uwaga skupia się wokół pandemii koronawirusa i solidarności zarówno z pracownikami ochrony zdrowia, jak wszystkimi dotkniętymi pośrednio i bezpośrednio COVID-19. To również czas refleksji nad naszą relacją ze środowiskiem, zarówno w aspekcie nielegalnego handlu dziką fauną i florą, który mógł leżeć u podstaw obecnej sytuacji, jak i tej relacji z poziomu nam bliższego, krajowego – toczącej się wciąż dyskusji o ingerencji człowieka w naturę. Nasz wpływ na środowisko jest niepodważalny, a konsekwencje w krótszym lub dłuższym horyzoncie czasowym dotykają nas samych.

Co roku Godzina dla Ziemi WWF poświęcona jest ważnym problemom nurtującym nasze środowisko. Ta edycja szczególnie, ponieważ Fundacja WWF Polska zwraca tym razem uwagę na trudny temat przerywania nurtów rzek przez tamy i zapory. Kampania „Nie tamuj rzek, niech płyną” ma na celu uświadomić Polakom, że tamy wbrew powszechnej opinii - nie chronią nas przed suszami i powodziami, a wręcz odwrotnie - pogłębiają problem. Na stronie godzinadlaziemi.pl dostępne są informacje o tamach i ich szkodliwym wpływie na środowisko. Wciąż zbierane są też podpisy pod petycją do premiera Mateusza Morawieckiego, w której WWF Polska zwraca się z apelem o zaniechanie budowy nowych tam. Świat odchodzi od tam, są burzone, aby rzeki mogły swobodnie płynąć – a tym samym zmniejszać zagrożenie powodziowe i problem susz.

Finał Godziny dla Ziemi WWF wypada już w najbliższą sobotę 28 marca o godzinie 20.30. W ubiegłym roku w działania wyłączyło się aż 188 państw na całym świecie. W Polsce światła zgasiło 98 miast. Tegoroczna edycja odbędzie się głównie w domach, choć są miasta, instytucje czy obiekty handlowe, które postanowiły także i w tym trudnym okresie dołączyć do inicjatywy. W Warszawie będą to tak duże obiekty jak np. PGE Narodowy, Pałac Kultury i Nauki, Kancelaria Prezydenta RP, w Gdańsku Stadion Energa czy „Spodek” w Katowicach. Ze względu na konieczność pozostania w domach Fundacja WWF zwraca się prośbą do mieszkańców miast biorących udział w akcji o nagranie z okien lub balkonów momentu zgaszenia świateł. Nagrania prosimy przesyłać na adres mailowy godzinadlaziemi[at]wwf.pl. Po finale stworzymy wspólny film będący kompilacją nagrań. Mieszkańców tych wszystkich miast, którym, w tym roku nie udało się dołączyć do akcji zachęcamy do zgaszenia świateł w swoich domach i przesłania nagrania wideo.

Podczas tegorocznego finału szczególnie liczymy, że uda nam się zjednoczyć w tej symbolicznej godzinie. Teraz w sposób szczególny widzimy, jak bardzo nasza planeta i ludzie na niej żyjący potrzebują wsparcia i troski o naszą przyszłość.

Źródło: WWF Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764