Podczas gali konkursu Golden Arrow z dnia 22.06.2017 kampania „Stawiamy Legendę” została uhonorowana nagrodą główną w kategorii experimental marketing.
Projekt marki Lech Pils oraz klubu KKS Lech Poznań zrealizowany został przez agencję Chapter1 przy współpracy ze Stowarzyszeniem Kibiców Lecha Poznań.
Marka Lech Pils, która od 2012 roku jest sponsorem Kolejowego Klubu Sportowego Lech Poznań, postanowiła ożywić widniejący na logotypie klubu symbol – pędzącą lokomotywę. Głównym celem kampanii było udowodnienie, że Lech Pils to prawdziwy ambasador wielkopolskiej tożsamości i lokalnej dumy – marka, która działa zgodnie z wielkopolskimi wartościami.
Nagrodzony projekt był ogromnym przedsięwzięciem organizacyjnym, a jego realizacja trwała ponad 2 lata. W 2014 roku klub KKS oraz marka Lech Pils sprowadzili do Poznania zabytkową lokomotywę – powstały w 1956 roku parowóz Ty51-183, który po spektakularnym odrestaurowaniu stał się motywem przewodnim kampanii.
Dzięki zaangażowaniu władz Poznania oraz przy współudziale tysiąca kibiców lokomotywa została przetransportowana pod INEA Stadion przy ulicy Bułgarskiej. Kampania zwieńczona została 16 października 2016 wyjątkowym eventem – „chrztem legendy”, na którym zebrało się kilka tysięcy kibiców. Znaczącą rolę odegrał pan Zbigniew Dzielendziak – były maszynista lokomotywy. To on rozbił o lokomotywę butelkę szampana i wraz z kibicami odśpiewał hymn Lecha Poznań.
Źródło: Kompania Piwowarska