Za agencję odnoszącą największe sukcesy uznano w tym roku McCann Bucharest. Zwycięstwo w kategorii agencji sieciowych przypadło McCann Worldgroup. Jury doceniło także polską kampanię Niezniszczalna tęcza, nagradzając agencję 180heartbeats + JUNG v MATT Warszawa, która wyróżniona została także „Złotym Smokiem” przyznawanym w kategorii agencji niezależnych.
Zwycięzcy dwóch konkursowych kategorii: WHAT i WHY zostali zaprezentowani podczas gali Grand Award Ceremony. W pierwszej z nich nagroda powędrowała do McCann Bucharest za kampanię Bihor Couture. W kategorii WHY najlepsza okazała się agencja DDB Spain za kampanię Findoing Fariña. Mocnym polskim akcentem jest nagroda Golden Dragon dla agencji 180heartbeats + JvM Warszawa, przyznana za kampanię Niezniszczalna tęcza. W sumie przyznano 12 Grand Prix oraz 26 złotych i 50 srebrnych nagród.
Laureaci nagrody Golden Rose
Z 175 punktami, McCann Worldgroup otrzymała nagrodę Golden Net dla najlepszej agencji sieciowej. Nagroda Golden Rose dla agencji odnoszącej największe sukcesy trafiła do McCann Bucharest, która zebrała 91 punktów. Agencja 180heartbeats + JUNG v MATT z Warszawy otrzymała nagrodę Golden Dragon dla najlepszej agencji niezależnej, uzyskując 43 punkty. Agencja Diesel z 89 punktami, otrzymała nagrodę Brand Grand Prix.
Laureaci nagrody Golden Net
W kategoriach specjalnych nagroda Golden Drum Adriatic trafił do agencji McCann Beograd i McCann Podgorica za kampanię #Unwanted. Nagroda Silver Drum Adriatic powędrowała do agencji New Moment New Ideas Company Belgrade za kampanię One Poster For Peace, a nagrodą Bronze Drum Adriatic uhonorowano agencję Publicis Belgrade za kampanię #check it.
Adrian Botan, Global Executive Creative Director w McCann Worldgroup i przewodniczący European Creative Leadership Council, oraz Cătălin Dobre, Chief Creative Officer w McCann Worldgroup Romania i regionalny dyrektor kreatywny w McCann CEE, otrzymali nagrodę Golden Watch za kampanię Bihor Couture.
Laureatami Young Drummers Competition zostali Dániel Szász i Sándor Szabó za pracę The secret treasure of Istria. Drugie miejsce należy do Igora Pogorevicia za pracę Musical Landscape, zaś trzecie miejsce zajęły Kristina Simeonova i Maya Zlatkova za pracę Hear Tartini in every step.
Niezniszczalna tęcza w Warszawie dostrzeżona na świecie
Akcja „Niezniszczalna tęcza” została zorganizowana przez 180heartbeats + JUNG v MATT wraz ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza i Fundacją Wolontariat Równości dla marki Ben & Jerry’s (Unilever). W jej ramach tuż przed Paradą Równości w Warszawie odtworzono w „ognioodpornej”, holograficznej wersji tęczę na placu Zbawiciela. Pierwowzór tęczy usunięto w 2015 r. po serii ataków i podpaleń. Akcja była szeroko relacjonowana przez polskie i światowe media.
Tegoroczny, jubileuszowy Festiwal Golden Drum objęty był oficjalnym patronatem medialnym Signs.pl. Finalistom i zdobywcom nagród gratulujemy!
Źródło: Golden Drum