logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Golden Drum 2023: więcej zgłoszeń do konkursu

   25.09.2023, przeczytano 1293 razy
ilustracja

Festiwal Golden Drum odnotowuje wzrost liczby zgłoszeń, przy czym największą liczbę prac zgłosiła Ukraina, a następnie Rumunia, Polska, Słowacja, Węgry i Bułgaria. Ponad połowa kreatywnych rozwiązań pochodziła od niezależnych agencji. Liczba zgłoszeń w sekcji Creative Media Excellence przekroczyła oczekiwania kapituły konkursu. Zwycięzcy Golden Drum zostaną ogłoszeni podczas Awards Show Powered by Mastercard 10 października w Portorož w Słowenii. Motto Golden Drum to silna konkurencja, dobra szkoła, ogromne wyzwanie i szalona impreza.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/golden-drum-2023%3A-wiecej-zgloszen-do-konkursu,401491,artykul.html

Ponad połowa zgłoszeń od niezależnych agencji

Zgłoszenia zostały zamknięte. Jury przystąpiło do obrad.

Reklamodawcy, agencje i specjaliści ds. komunikacji marketingowej z 29 różnych krajów zgłosili swoje najlepsze prace w pięciu różnych sekcjach: One-Channel Drum, Omni-Channel Drum, Craft Drum, Creative Media Excellence Drum, Creative Business Excellence Drum oraz specjalnej kategorii All Juries.

Liczba zgłoszeń do konkursu przekroczyła poziom z poprzednich lat. Miha Bevc, dyrektor konkursu, powiedział: "Golden Drum tradycyjnie odgrywa ważną rolę w społeczności kreatywnej, marketingowej i reklamowej w Europie. Dlatego jesteśmy niezwykle dumni, że festiwal powraca w tym roku jeszcze silniejszy. Agencje z aż 29 krajów zgłosiły w tym roku swoje prace, przewyższając liczbę z zeszłego roku. Najwięcej zgłoszeń pochodziło z Ukrainy, Rumunii, Polski, Słowacji, Węgier i Bułgarii (w tej kolejności), a najlepszy odzew z nowo włączonych rynków przyszedł ze Szwecji. Jako najbardziej przyjazny festiwal w regionie, nie możemy się doczekać, aby ponownie spotkać się na słoweńskim wybrzeżu, w Portorož".

Špela Levičnik Oblak, dyrektor konkursu, dodała: - W imieniu Festiwalu Golden Drum z dumą informuję, że nowa sekcja medialna została świetnie przyjęta przez uczestników konkursu. Sekcja One Channel jest nadal na czele z największą liczbą zgłoszeń, gdzie Druk, Film i OOH są najsilniejszymi kategoriami. Wierzę, że będzie to świetna edycja, w której konkurować będą wybitne, świeże i ekscytujące kampanie. Z góry brawa dla wszystkich zwycięzców w Portorož, w październiku, na najbardziej przyjaznym festiwalu na świecie.

Rozpoczął się dwuetapowy proces oceniania zgłoszeń. Jury jest prowadzone przez wybitnych profesjonalistów z całego świata: Pancho Cassis, Partner i Global Chief Creative Officer, DAVID, USA/Hiszpania, Aaron Starkman, Global Chief Creative Officer, Rethink, Kanada, Ashwini Deshpande Co-Founder Director, Elephant Design, Indie, Barbara Evans, Managing Partner, Mediaplus Group, Niemcy oraz Daniela Iebba, Director of Communications, Global Heineken® Brand, Holandia.

Punktem kulminacyjnym konkursu Golden Drum będzie specjalna gala, podczas której uhonorowana zostanie kreatywność i ogłoszeni zostaną najlepsi z najlepszych w 2023 roku. Poznamy zwycięzcę Konkursu Young Drummers organizowanego przez Słoweńską Izbę Turystyczną, zdobywców Brązowych, Srebrnych i Złotych Bębnów oraz nagrody Grand Prix, zdobywców nagród Grand Prix Marki, Best of Social Good, Best of Genius Loci oraz nowej nagrody przyznawanej przez Telemach Slovenia - Game Changer, zdobywcę prestiżowego tytułu Adriatic Agency of the Year przyznawanego przez Zavarovalnica Triglav, Independent Agency of the Year przynzawanego przez Allfred.io, Agency of the Year, Production Agency of the Year i Digital Agency of the Year, Media Agency of the Year przyznawanego przez BH Telecom, Creative Director of the Year przyznawanego przez Elan oraz Network of the Year. Podczas gali finałowej powitamy również nowego członka Golden Drum Hall of Fame.

Ogłoszenie listy finalistów konkursu Golden Drum: 2 października o 8 rano (CET). Ogłoszenie zwycięzców konkursu Golden Drum: Awards Show Powered by Mastercard, 10 października o godz. 20:00 (CET).

W konkursie Young Drummers znalazły się prace kreatywne z 17 krajów

Tegoroczne wyzwanie zaprojektowania najlepszego i najbardziej kreatywnego plakatu lub serii plakatów na temat "Randka z arcydziełem" zostało podjęte przez kreatywne talenty z 17 krajów.

Coroczny konkurs Young Drummers umożliwia kreatywnym osobom poniżej 30. roku życia z całego świata wykazanie się kreatywnością, zdobycie uwagi na scenie Golden Drum Awards Show i wygranie nagrody w wysokości 1 000 EUR.

Najlepsze kreatywne rozwiązanie zostanie wybrane przez pięcioosobowe jury pod przewodnictwem Mykola Kovalenko, założyciela i dyrektora projektowego Mykola Kovalenko Studio, Ukraina/Słowacja i ogłoszone podczas Golden Drum Awards Show.

Program festiwalu jest już znany

Na scenie The Golden Drum zagości 16 znakomitych i doświadczonych w branży kreatywnej mówców. Goście będą mieli okazję do networkingu oraz zakosztowania przyjaznej atmosfery podczas dwóch imprez, jednej otwierającej festiwal w Portorož i drugiej, zamykającej go w Piran.

Festiwal rozpoczniemy z hukiem podczas Warming up Party powered by Radio Capris w News Café Bernardin w Portorož 9 października. Przygotuj się na niezapomniane spotkanie, na którym ciepło powitamy Cię pozdrowieniami narodowymi ze Słowenii, Węgier, Macedonii i Serbii.

Dniem pełnym interesujących debat i wystąpień będzie 10 października. Amy Rodgers, Head of Content w WARC Creative zada pytanie: »Does the Crisis in Creative Effectiveness Persist?«, Barbara Evans, Managing Partner w Mediaplus Group i Eva Bodecker Thunborg, Chief Executive Officer w Mediaplus Nordic pochyli się and niezwykle ważnym tematem zrónoważonego rozwoju w trakcie sesji "Sustainability – let’s walk the talk!”, a Kinga Grzelewska, Managing Partner i Creative Director w MullenLowe, Warsaw, uzupełni ten temat wystąpieniem »Can advertising save the world?«, w którym skupi się na zagadnieniu celu marki. W wielkiej debacie na temat AI GOOD vs EVIL wezmą udział Elav Horwitz, Executive Vice President, Global Director of Applied Innovation, McCann Worldgroup, Emiliano González De Pietri, Chief Creative Officer, McCann, Spain, i Catalin Dobre, członek Golden Drum Hall of Fame, Co-CEO i Chief Creative Officer w McCann Worldgroup Romania & Regional Creative Director McCann, CEE. Rob Chalmers, Chief Experience Officer w Dentsu Creative, EMEA, skupi się  na temacie Experience in an era of exponential change. Debata wspierana przez Mastercard »Can ESG drive a true competitive advantage?« zostanie poprowadzona przez Jerzego Hołuba, Marketing Director, Mastercard, Poland, Czech Republic and Slovakia, Andreja Krajnera, Communications Director, NLB Group Slovenia i Dariusza Maciołka, Managing Director of Marketing, Communications and Social Engagement Area, Bank BNP Paribas, Polska. Inspirującego wykładu Plurality of Design in India udzieli Ashwini Deshpande, Co-Founder Director, Elephant Design z Indii, a Daniela Iebba, Director of Communications for the Global Heineken Brand i  Mihnea Gheorghiu, Chief Creative Officer of Le Pub Global, ujawnią historię sukcesu Heineken podczas wykładu »150 Years On – Navigating the Future of Socialising«. Head of Creative Strategy w Netflix, EMEA, Dániel Kabai, opowie jak opowiadać historie podczas wystąpienia Telling Stories About Stories, podczas gdy Barney Worfolk-Smith, Managing Director, DAIVID, EMEA, podzieli się swoimi przemyśleniami o emocjach w reklamie w wystąpieniu »Emotionally Charged: Understanding emotion in ads with AI to drive effectiveness«.

Punktem kulminacyjnym będzie gala Golden Drum Competition Awards Show Powered by Mastercard. Zakończymy dzień i będziemy wspólnie świętować zwycięstwa na imprezie Golden Star Party hosted by Golden Drum and HitRadio Center w Caffe Teater Piran.

Źródło: Golden Drum

www.goldendrum.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Poligrafia w marketingu - szkolenie
Wydawnictwo Polski Drukarz, wydawca magazynu „Świat DRUKU”, poświęconego szeroko pojętej branży poligraficznej, reklamowej i opakowaniowej, oraz organizator wydarzeń branżowych w ramach Akademii Wiedzy, zaprasza na szkolenie „Poligrafia w marketingu”, które odbędzie się w Warszawie 19 marca br. w godz. 9.00–17.00.
Sukces Screen Network w konkursie Digital Signage Awards 2025
Screen Network zdobył prestiżową nagrodę Digital Signage Awards 2025 za projekt AI Screen w Galerii Katowickiej. Projekt zdobył główną nagrodę w kategorii „Timely Data-Driven Displays and Creative”. To niezwykłe wyróżnienie potwierdza, że polska technologia i innowacyjność stają się znaczącą siłą na międzynarodowej scenie.
oS3 i ONE House realizują kampanię dla Urlop.pl
Agencje oS3 i ONE House, wchodzące w skład Grupy ONE House, realizują pierwszą ogólnopolską kampanię dla marki Urlop.pl. Kampania „Urlop pełen pasji!” to debiut marki w mediach masowych, który nastąpił po rebrandingu i zmianie nazwy z Fostertravel.pl na Urlop.pl w listopadzie 2024 roku. Jej głównym celem jest budowanie świadomości marki oraz...
StratosMedia i Sony z aplikacją AITRIOS dla digital signage
StratosMedia, wiodący dostawca rozwiązań Digital Signage i komunikacji wizualnej, ogłosił nową aplikację zintegrowaną z "AITRIOS”, platformą wykrywania sztucznej inteligencji dostarczaną przez Sony Semiconductor Solutions i jej profesjonalną serię wyświetlaczy Sony BRAVIA, aby zapewnić bezprecedensowe aplikacje Vision AI w kompletnym ekosystemie Digital Signage.
GPW i Euvic Digital łączą siły w kampanii promującej ETF-y
 Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) wraz z agencją Euvic Digital (Euvic Performance) realizują kompleksową kampanię marketingową mającą na celu popularyzację funduszy ETF wśród inwestorów. W ramach współpracy powstał serwis internetowy www.etfnagpw.pl, który pełni rolę centrum wiedzy o funduszach ETF notowanych na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764