logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Golden Drum zawiesza Rosję i Białoruś w udziale w festiwalu

  PR 11.03.2022, przeczytano 618 razy

Międzynarodowy festiwal kreatywności Golden Drum zawiesza twórcom z Rosji i Białorusi możliwość zgłaszania prac do tegorocznej edycji konkursu oraz zasiadania w jury.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/golden-drum-zawiesza-rosje-i-bialorus-w-udziale-w-festiwalu,395056,artykul.html

Pomimo, że organizacja jest neutralna politycznie i skupia się na promowaniu interesów branży reklamowej i komunikacyjnej, jej przedstawiciele uważają, że w tych wyjątkowych okolicznościach niezbędne jest zdecydowane stanowisko. Decyzja została podjęta przez zarząd słoweńskiej Izby Reklamy i kierownictwo festiwalu Golden Drum w odpowiedzi na nieuzasadnioną i nielegalną inwazję Rosji na Ukrainę, poważne pogwałcenie prawa międzynarodowego oraz z powodu wsparcia tych działań przez Białoruś.

- Ta decyzja nie została podjęta łatwo. Nie wolno nam ignorować tych, którzy cierpią z powodu tej wojny. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że wielu rosyjskich i białoruskich profesjonalistów z branży kreatywnej i komunikacyjnej sprzeciwia się działaniom swoich władz. Tym samym zdecydowanie potępiamy agencje, media lub inne podmioty, które są zaangażowane w niewybaczalne działania rosyjskiego rządu. Nasza branża stanowi tylko mały fragment większego obrazu, ale chcemy jednoczyć się w naszych działaniach przeciwko wojnie – mówi Mojca Briščik, prezes Golden Drum i prezes słoweńskiej Izby Reklamy.

Słoweńska Izba Reklamy jest organizacją non-profit, która powołała festiwal Golden Drum w celu połączenia społeczności reklamowych Nowej Europy. Jest promotorem pokoju, dialogu i wolności słowa. Festiwal potępia wszelkiego rodzaju konflikty zbrojne.

- Stanowczo potępiamy rosyjską inwazję na Ukrainę. Opowiadamy się za pokojem, demokracją i równością, sprzeciwiamy się wszelkim aktom agresji. Jako izba trzech interesariuszy – agencji, reklamodawców i mediów – zobowiązana do przestrzegania zasad pokojowej współpracy, mamy obowiązek wobec naszych członków i społeczności reklamowej publicznie potępiać działania Rosji, które naruszają prawo międzynarodowe. Nasza decyzja wynika z przekonania, że prawa człowieka muszą być zawsze przestrzegane  – komentuje Urban Korenjak, prezes słoweńskiej Izby Reklamy.

Aby wesprzeć głosy twórców z Ukrainy, w geście symbolicznego wsparcia, organizatorzy festiwalu zobowiązują się do dzielenia się ich prawdą, a także od odstąpienia od pobierania opłat wpisowych na tę edycję festiwalu.

Źródło: MSL GROUP

www.mslgroup.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764