logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Goldenline korzysta ze sztucznej inteligencji przy współpracy z Datumo

  PR 25.01.2019, przeczytano 385 razy

GoldenLine, jeden z największych serwisów rekrutacyjnych w Polsce, „zatrudnił" sztuczną inteligencję. W najbliższych miesiącach działanie serwisu zaczną wspierać rozwiązania oparte na zaawansowanych narzędziach analizujących zachowania użytkowników, rozpoznających ich potrzeby, które tworzy firma Datumo, dostawca rozwiązań z zakresu Big Data i Business Intelligence.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/goldenline-korzysta-ze-sztucznej-inteligencji-przy-wspolpracy-z-datumo,380946,artykul.html

Rynek pracy potrzebuje skutecznych rozwiązań rekrutacyjnych i jak najlepszego dopasowania ofert pracy do umiejętności kandydatów. Obecnie, przy rekordowo niskim bezrobociu, wielu specjalistów nie szuka nowego zatrudnienia. Jednak rekruterzy mogą zachęcić kandydatów do aplikowania, przesyłając im oferty świetnie dostosowane do ich profilu zawodowego, a nawet aspiracji. Platformy wspierające rekrutację bazują głównie na publikacji ofert pracy lub budowaniu sieci społecznościowej. Dlatego istnieje zapotrzebowanie na profesjonalny serwisu rekrutacyjny, dostarczający dopasowane oferty pracy zarówno osobom poszukującym pracy, jak i tym, które nie szukają aktywnie nowego zajęcia, ale są gotowe rozważyć ciekawą propozycję zatrudnienia.

Serwis GoldenLine, jako dostawca narzędzi rekrutacyjnych dla pracodawców i platforma umożliwiająca kandydatom założenie profilu zawodowego i znalezienie pracy, rozpoczął intensywne prace nad usprawnianiem swoich algorytmów. Przy skali sięgającej ponad 2,7 mln profili zawodowych niezbędna jest dokładna i głęboka analiza danych serwisu, oparta na mechanizmach machine learningowych, aby kandydaci otrzymywali jak najlepiej dopasowane oferty pracy bezpośrednio na swoje skrzynki mailowe - w formie propozycji składanych bezpośrednio przez rekrutera lub ogłoszeń publikowanych w serwisie.

- Zależy nam na tym, aby serwis GoldenLine opierał się na rzetelnych danych, a mechanizmy powiązania kandydata z wymaganiami stanowiska były precyzyjne. Do tego niezbędna jest wnikliwa, masowa i szybka analiza danych. Wiedza ekspercka jest w tym przypadku nieodzowna, podobnie, jak szybki do niej dostęp. I po to właśnie zaczniemy korzystać z rozwiązań AI. Chcemy budować siłę firmy na drugiej, najcenniejszej - zaraz po pracownikach - wartości, czyli gromadzonych od kilku lat danych - podkreśla Maciej Nowak, prezes GoldenLine.

Dzięki mechanizmom deep learning oraz machine learning, na których opiera się Datumo, możliwe jest dotarcie do wiedzy głęboko ukrytej w danych, związanej z algorytmami dopasowującymi umiejętności kandydatów z ofertami pracy. Dojście do tak gruntownych informacji stanowi wyzwanie nawet dla najlepszych ekspertów, a często zwyczajnie nie jest dostępne przy ręcznej analizie. Przy skali milionów profili zawodowych założonych w serwisie algorytmy uczenia maszynowego potrafią świetnie zautomatyzować proces, który człowiekowi zająłby tysiące godzin.

- Jako eksperci w obszarze Big Data widzimy ogromny potencjał, dzięki któremu GoldenLine może zautomatyzować oraz usprawnić dopasowywanie ofert do profili kandydatów. Tym potencjałem są oczywiście dane. Jako znawcy tematyki machine learning wykonaliśmy wspólnie z GoldenLine projekt PoC, który udowodnił nasze hipotezy oraz przydatność narzędzi AI. Dzisiaj wiemy, że osiągnęliśmy o 30% lepsze wyniki w dopasowaniu profili kandydatów niż eksperci. Zastosowaliśmy nowatorskie podejście w przetwarzaniu tekstu wykorzystując modyfikację algorytmu Word2Vec - FastText. Dzięki niemu oraz modelowi statystycznemu potrafimy zauważyć nieoczywiste korelacje, niedostępne ludzkiej analizie - zaznacza Piotr Guzik, CEO Datumo.

Usprawnienie mechanizmów dopasowania zajmie niewiele czasu. Wdrożenie platformy Storyteller oferowanej przez Datumo wraz z algorytmami AI potrwa nie więcej niż 4 miesiące. W świecie Big Data jest to bardzo szybko - a dzięki temu, że czas implementacji rozwiązania jest krótki, możliwe jest dostrajanie go na bieżąco aż do uzyskania jak najlepszego efektu.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764