logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gong, MSL, Wavemaker i Netflix – polskie agencje ze Złotą Statuetką Cannes Lions

  PR 21.06.2022, przeczytano 369 razy
ilustracjastrzałka

Czy kradzież może być sztuką? Wspólny projekt agencji GONG, MSL i Wavemaker dla Netflix pokazuje, że tak. Podczas wczorajszej gali Cannes Lions, kampania „Sztuka kradzieży” została nagrodzona Złotym Lwem w kategorii „Outdoor”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gong%2C-msl%2C-wavemaker-i-netflix-%E2%80%93-polskie-agencje-ze-zlota-statuetka-cannes-lions,396331,artykul.html

Dama z gronostajem” autorstwa Leonardo da Vinci jest jednym z najcenniejszych muzealiów w Polsce. Obraz został nabyty w 2016 roku przez Muzeum Narodowe w Krakowie. W czerwcu 2021 roku, w holu muzeum i na jego gmachu pojawiła się replika dzieła – jednak bez charakterystycznego naszyjnika. O „kradzieży” poinformowało Muzeum Narodowe na swoim Twitterze, rozpoczynając debatę w mediach społecznościowych. Do poszukiwań włączyły się media ogólnopolskie, takie jak onet.pl czy Wprost. Następnego dnia, gdy wszyscy zastanawiali się: KTO TO ZROBIŁ?!, na OOH tuż przed nosem Damy pojawił się Assane Diop, mistrz kradzieży i główny bohater serialu „Lupin” z podpisem „Merci Madame”. Skradł tym samym nie tylko naszyjnik Damy, ale i uwagę wszystkich.

Akcja rozniosła się viralowo generując setki wzmianek, ponad 2,5 miliona zasięgu i zaangażowanie na poziomie 10 tysięcy reakcji w social mediach, co z wpłynęło na zajęcie przez „Lupin” pierwszej pozycji najchętniej oglądanych produkcji Netflix w Polsce.

Za kreację kampanii odpowiedzialna była agencja GONG – creative director Michał Bucholc, associate creative director Piotr Stawowiak, communications and social media director Edyta Maciejewska, client service: Natalia Cichoń i Teresa Skorupa, copywriterzy: Artur Karwala i Adam Tokarski, art directorzy: Tomasz Loska i Łukasz Liszka, social media team: Marta Skiba, Justyna Kwiecień, Kamil Wawrzyniak. Za relację z mediami odpowiadał zespół MSL Group (Grzegorz Kuźnik, Izabella Siurdyna, Anna Buss), a za zakup mediów Wavemaker (Kamil Chwajoł, Joanna Rychlicka, Patrycja Gradkowska).

Kampania „Sztuka kradzieży” została również doceniona na festiwalu Golden Drum nagrodą „Bronze Drum”, brązem w konkursie KTR oraz srebrem w Epica Awards.

Źródło: MSL GROUP

www.mslgroup.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druga edycja akcji „Zaprojektowane po ludzku” zainicjowana przez „Gazetę Wyborczą” jest poświęcona tworzeniu przyjaznej ludziom przestrzeni wspólnej. W trakcie jej trwania na łamach „Wyborczej” ukażą się publikacje pokazujące problem przestrzeni publicznej w miastach z różnych perspektyw. Ważnym elementem akcji jest konkurs, który wyłoni najlepsze rozwiązania dla...
On Board Think Kong: kampania Hoya Lens z nagrodami IAC 2022
HOYA Lens Poland i agencja OBTK otrzymały międzynarodową nagrodę IAC 2022 w 2 kategoriach: Best Health Care Integrated Ad Campaign oraz Best Medical Integrated Ad Campaign. Statuetki zostały przyznane za kampanię „Wzrok OK!”, która zachęciła do zaplanowania wizyty u specjalistów ponad 2 mln Polaków.
Najlepsze okładki 2021 roku wybrane
Poznaliśmy laureatów VIII edycji Konkursu 30/30 na najlepszą okładkę płytową. Wręczenie nagród miało miejsce 23 czerwca podczas wernisażu wystawy pokonkursowej w Poznaniu, w 3-piętrowej Galerii na Dziedzińcu Starego Browaru.
W środę, 22 czerwca w Fabryce Norblina odbył się Finał 9. edycji Papaya Young Creators. Podczas finału ogłoszono zwycięzców i zwyciężczynie konkursu dla młodych talentów filmowych. Jury tegorocznej edycji przyznało 10 nagród, 1 wyróżnienie oraz 4 nagrody specjalne. Poznajcie laureatów i laureatki tegorocznych kategorii: Music Stories, Branded...
Dwie nagrody Golden Arrow 2022 dla Opus B
W tegorocznej edycji konkursu zdobyliśmy nagrodę główną za działania dla marki Jurajska oraz wyróżnienie za kampanię dla Familijnych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764