logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gong, MSL, Wavemaker i Netflix – polskie agencje ze Złotą Statuetką Cannes Lions

  PR 21.06.2022, przeczytano 1034 razy
ilustracjastrzałka

Czy kradzież może być sztuką? Wspólny projekt agencji GONG, MSL i Wavemaker dla Netflix pokazuje, że tak. Podczas wczorajszej gali Cannes Lions, kampania „Sztuka kradzieży” została nagrodzona Złotym Lwem w kategorii „Outdoor”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gong%2C-msl%2C-wavemaker-i-netflix-%E2%80%93-polskie-agencje-ze-zlota-statuetka-cannes-lions,396331,artykul.html

Dama z gronostajem” autorstwa Leonardo da Vinci jest jednym z najcenniejszych muzealiów w Polsce. Obraz został nabyty w 2016 roku przez Muzeum Narodowe w Krakowie. W czerwcu 2021 roku, w holu muzeum i na jego gmachu pojawiła się replika dzieła – jednak bez charakterystycznego naszyjnika. O „kradzieży” poinformowało Muzeum Narodowe na swoim Twitterze, rozpoczynając debatę w mediach społecznościowych. Do poszukiwań włączyły się media ogólnopolskie, takie jak onet.pl czy Wprost. Następnego dnia, gdy wszyscy zastanawiali się: KTO TO ZROBIŁ?!, na OOH tuż przed nosem Damy pojawił się Assane Diop, mistrz kradzieży i główny bohater serialu „Lupin” z podpisem „Merci Madame”. Skradł tym samym nie tylko naszyjnik Damy, ale i uwagę wszystkich.

Akcja rozniosła się viralowo generując setki wzmianek, ponad 2,5 miliona zasięgu i zaangażowanie na poziomie 10 tysięcy reakcji w social mediach, co z wpłynęło na zajęcie przez „Lupin” pierwszej pozycji najchętniej oglądanych produkcji Netflix w Polsce.

Za kreację kampanii odpowiedzialna była agencja GONG – creative director Michał Bucholc, associate creative director Piotr Stawowiak, communications and social media director Edyta Maciejewska, client service: Natalia Cichoń i Teresa Skorupa, copywriterzy: Artur Karwala i Adam Tokarski, art directorzy: Tomasz Loska i Łukasz Liszka, social media team: Marta Skiba, Justyna Kwiecień, Kamil Wawrzyniak. Za relację z mediami odpowiadał zespół MSL Group (Grzegorz Kuźnik, Izabella Siurdyna, Anna Buss), a za zakup mediów Wavemaker (Kamil Chwajoł, Joanna Rychlicka, Patrycja Gradkowska).

Kampania „Sztuka kradzieży” została również doceniona na festiwalu Golden Drum nagrodą „Bronze Drum”, brązem w konkursie KTR oraz srebrem w Epica Awards.

Źródło: MSL GROUP

www.mslgroup.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764