
Agencja kreatywna GONG odpowiada za pomysł i realizację kampanii dotyczącej utworzenia Miasta ING w przestrzeni metaverse na Robloxie. Opracowaniem koncepcji Miasta wraz z jego wdrożeniem oraz influencer marketingiem zajęła się agencja Game Changer.
Metaverse, czyli wirtualna rzeczywistość, to jedna z najszybciej rozwijających się technologii przyszłości. Będącą jej częścią platformę Roblox każdego dnia odwiedza 32 miliony graczy. Są to głównie młodzi ludzie, którzy w cyfrowym świecie rozwijają swoje pasje, spotykają ze znajomymi czy uczą nowych rzeczy - również takich, jak zarządzanie finansami. W wirtualnym Mieście ING, użytkownik ma możliwość zarabiania i oszczędzania wirtualnych pieniędzy, dzięki wielu wyzwaniom i zabawom. Może nawet za nie kupić swoje pierwsze „wirtualne” mieszkanie. Miasto ING to pierwsza taka realizacja w Polsce, której podjęły się GONG i Game Changer dla ING Banku Śląskiego.
- Młode pokolenie nie rozpoczyna dziś edukacji finansowej od kieszonkowego i odkładania na pierwszy rower. Bliżej im do coinsów, robuxów i innych wirtualnych walut, które wydają na ulubione skiny i przedmioty w grach. Dlatego zamiast zapraszać ich do banku, poszliśmy z bankiem do ich świata i zbudowaliśmy pełne atrakcji miasto w Robloxie. Nad projektem pracowaliśmy razem z młodymi graczami i znanymi twórcami ze świata Roblox. Zapewne zwrot "chodźmy do banku" to pewnie ostatnie zdanie, które mogłoby paść z ust nastolatków. Teraz możemy nadać temu nowe, bliższe stylowi ich życia, znaczenie. - mówi Michał Bucholc, dyrektor kreatywny w agencji GONG.
Oprócz samej realizacji wirtualnego Miasta, agencje zaprosiły do współpracy kilkoro znanych i lubianych graczy (Farell, Dżejdżejka, Yoshi Roblox, Miss Aga Gra, Cebulsonn). Fani będą mogli spotkać się z nimi w Mieście ING. Influencerzy zaprojektowali także autorskie karty płatnicze, które będzie można zamówić również w ING Banku Śląskim.
- Jesteśmy niezmiernie dumni, że to właśnie ING jako pierwszy bank i pierwsza marka w Polsce stworzył swój świat w metaversie! ING od lat stawia na odpowiedzialną i nowoczesną edukację finansową. Nie inaczej jest tym razem! Pamiętajmy, że my nie robimy kampanii! Tworzymy świat marki w długofalowej perspektywie i właśnie na tym trzeba się skupić! Metaverse jest dominującym obszarem działalności dla _game changera w tym roku i kolejnych latach! - mówi Tomasz Przeździecki, CEO w agencji _game changer
Gra jest udostępniona od 24.02. 2022
Źródło: Group One S.A.