Gong wygrał przetarg na obsługę Tymbarku i stworzył dla marki inteligentny kapsel. Innowacyjna aplikacja FunBot to pierwsze w Polsce wykorzystanie sztucznej inteligencji do komentowania zdjęć w czasie rzeczywistym.
Agencja kreatywna Gong (Group One) wygrała przetarg na obsługę Tymbarku, lidera rynku w kategorii soków, nektarów oraz napojów i stworzyła pierwszą w Polsce kampanię digitalową, która wykorzystuje sztuczną inteligencję. FunBot, cyfrowaaplikacja autorstwa Gong to inteligentne wcielenie kultowego bohatera marki – kapsla, który od lat bawi odbiorców komentując rzeczywistość zabawnymi hasełkami. Aplikacja pozwala kapslowi rozpoznawać zdjęcia i komentować je w czasie rzeczywistym, dzięki czemu hasełka są jeszcze celniejsze i śmieszniejsze. FunBot rozpoznaje kilka tysięcy obiektów, lokalizacji, a nawet celebrytów i cały czas się uczy.
Gong dla Tymbark – innowacyjność wpisana w DNA marki
Tymbark, który wchodzi w portfolio Maspex, to jedna z najsilniejszych i najdłużej obecnych na rynku polskich napojów marka, której produkty trafiają do blisko 30 krajów na całym świecie. Znakiem rozpoznawczym Tymbarku jest angażująca komunikacja, niestandardowe akcje, innowacyjne kampanie i kultowy kapsel, który dzięki Gong zyskuje teraz nowe umiejętności.
- Nasza współpraca z marką Tymbark po raz kolejny zaowocowała innowacyjnym na skalę Polski projektem. Bardzo ucieszyliśmy się, gdy Tymbark zdecydował się oddać w nasze ręce swojego brand hero i „wszczepić” mu sztuczną inteligencję. Po kilku miesiącach wdrażania algorytmów AI i wytężonej pracy copywriterów, widzimy że operacja się udała. FunBot rozpoznając zdjęcia, pozwala na interakcję z odbiorcami w zindywidualizowany, niespotykany dotąd sposób - mówi Michał Bucholc, creative director, Gong.
Agencja Gong specjalizuje się w rozwiązaniach z pogranicza mediów cyfrowych i tradycyjnych. W ramach kampanii 360 stopni odpowiada za kompleksową platformę komunikacyjną, rozwinięcie big idea kampanii ze spotów reklamowych na pozostałe kanały komunikacji - digital, mobile, event i social media. Zintegrowane działania komunikacyjne, które obejmują również akcje niestandardowe potrwają do końca sierpnia. Gong i Tymbark współpracowały już projektowo na przestrzeni ostatniej dekady. Agencja przygotowała dla marki m.in. wielokrotnie nagradzaną „Operację: Kapsel”. Zrealizowana 8 lat temu pierwsza w Polsce kampania z wykorzystaniem “alternate reality game” stała się benchmarkiem nowoczesnej i angażującej komunikacji brandu z konsumentami.
Źródło: Gong