Goniec rozpoczyna 2025 rok przedłużeniem partnerstwa strategicznego z Aquaphor Polska na styczeń. Kampania przeprowadzona w czwartym kwartale 2024 roku wygenerowała 75,4 mln wyświetleń na YouTube, Meta i TikToku, realizując 167,7% założonego celu.
Od października 2024 r. wszystkie produkcje redakcyjne objęte są ekspozycją marki Aquaphor – od lokowania produktu, przez scenografię, aż po pełną oprawę graficzną. W ciągu trzech miesięcy współpracy zrealizowano 366 materiałów redakcyjnych, w tym dwa głośne śledztwa dziennikarskie, które ujawniły m.in. nadużycia Arkadiusza Zgorzelskiego (Megakota) oraz kontrowersyjne praktyki Krzysztofa Rutkowskiego. Reportaż o Zgorzelskim i wcześniej wyemitowany materiał o fentanylu przyniosły dziennikarzom Gońca nominacje do prestiżowych nagród Grand Press i Grand Video Awards.
Partnerstwo Aquaphor Polska mocno wybrzmiało również w sondach i reportażach o tematyce społecznej, których widownia to średnio 70% kobiet do 30% męskiej widowni (dla porównania widownia na kanale Goniec w tym okresie to 57,8% mężczyzn i 42,1% kobiet). Historia 91-letniej pani Marii z Warszawy, obejrzana 9 mln razy na TikToku, zaowocowała spektakularną zbiórką środków na rzecz bohaterki reportażu w wysokości ponad 300 tys. zł.
- Najważniejsze jest dla nas zaufanie. Zarówno widzów, jak i reklamodawców. Zaufanie, zaufanie i jeszcze raz zaufanie - komentuje Maksymilian Tomanek, wiceprezes i współzałożyciel Iberionu.
W IV kwartale 2024 r. Goniec odnotował rekordowy wzrost + 93 tysięcy subskrybentów – plasując kanał na pierwszym miejscu wśród najszybciej rozwijających się kanałów informacyjnych na YouTube, wyprzedzając Kanał Zero i Telewizję Republika. Łącznie w całym 2024 r. społeczność Gońca na Youtube wzrosła o ponad 261 tysięcy nowych subskrypcji.
W 2024 roku Iberion odnotował prawie dwukrotny wzrost przychodów ze sprzedaży bezpośredniej, porównując do wyników z 2023 roku. Na czele zestawienia wzrostów przychodów reklamowych znalazł się właśnie Goniec. Najlepiej sprzedającym się produktem reklamowym był produkt wideo, który odpowiadał za blisko 50% łącznej sprzedaży w całym 2024 r.
Źródło: Iberion