logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Good One PR wysyła informacje prasowe tradycyjną pocztą

  PR 12.10.2021, przeczytano 765 razy
ilustracjastrzałka

„Kiedy ostatnio zdarzyło Ci się wysłać list, który nie był odpowiedzią na pismo z banku, umową z operatorem telekomunikacyjnym, fakturą, reklamacją czy innym oficjalnym drukiem?” – brzmi początek informacji prasowej, jaką w wersji drukowanej agencja Good One PR wysyłała wybranym dziennikarzom. Dlaczego na papierze, w kopercie i pocztą? Wysyłka została zrealizowana w imieniu klienta agencji – niezależnego operatora pocztowego Speedmail, który tym sposobem zwracał uwagę na obchodzony 9 października Światowy Dzień Poczty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/good-one-pr-wysyla-informacje-prasowe-tradycyjna-poczta,393336,artykul.html

Kto jeszcze wysyła dziś listy? Indywidualnie, praktycznie nikt już tego nie robi. Tradycyjna korespondencja listowa pozostaje jednak wciąż istotna dla wielu sektorów gospodarki. Największymi nadawcami od lat pozostają banki, firmy ubezpieczeniowe i windykacyjne, operatorzy telekomunikacyjni i telewizje kablowe, administracja publiczna. Postępująca cyfryzacja i przechodzenie na elektroniczne formy komunikacji sprawia, że tradycyjna korespondencja systematycznie traci na popularności, ale jej skuteczność jest nadal duża. Docenia to m.in. branża marketingowa, planując kampanie direct mailing czy kreatywną formę kontaktu z odbiorcą.

– W branży PR wysłać informację prasową tradycyjnie, oznacza najczęściej: drogą mailową. Dziś zresztą nie ma sensu robić tego inaczej. Chyba, że mamy dobry powód. Listy wysłane przez nas z okazji Światowego Dnia Poczty miały zwrócić uwagę na to, jaką rolę w komunikacji międzyludzkiej przez wieki odgrywała korespondencja papierowa. Obecnie jej wolumeny od lat systematycznie spadają, ale usługi pocztowe wciąż pozostają ważnym elementem komunikacji urzędowej czy biznesowej – mówi Michał Zębik, PR Account Manager w agencji Good One PR. – Nasza akcja miała oczywiście wymiar jedynie symboliczny. Listy trafiły do wąskiej grupy adresatów, zostały wydrukowane na niewielkiej ilości, ekologicznego papieru wykonanego w 100 proc. z makulatury, a szeroka dystrybucja informacji prasowej odbyła się mailowo – dodaje.

Światowy Dzień Poczty został ustanowiony w 1969 roku w Tokio, przez wyspecjalizowaną organizację ONZ – Światowy Związek Pocztowy. Dzień 9 października wybrano na pamiątkę konferencji w Bernie, która w 1874 roku powołała Światowy (Powszechny) Związek Pocztowy – jedną z najstarszych organizacji międzynarodowych. W różnych krajach pocztowe święto obchodzone jest inaczej, ale najczęściej celebruje się je wydaniem okolicznościowego znaczka, dniami otwartymi w urzędach, organizacją wystaw filatelistycznych, seminariów czy wydarzeń, których celem jest uświadamianie, jaką rolę w życiu społeczeństw i gospodarek pełni sektor pocztowy.

Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Spółka kieruje swoją ofertę do firm i instytucji. Nadawane przez nie przesyłki listowe i marketingowe, Speedmail doręcza poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Good One PR zajmuje się obsługą komunikacyjną operatora od kwietnia 2020 roku. Agencja odpowiada za realizację działań z zakresu PR produktowego i korporacyjnego, pozycjonowanie eksperckie, prowadzenie biura prasowego oraz doradztwo marketingowe.

Źródło: Good One PR

www.goodonepr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ikony polskiego designu na znaczkach Poczty Polskiej
Poczta Polska przygotowała nową emisję znaczków pocztowych „Polski design". Projekt został zrealizowany we współpracy z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
Netia z nową kampanią reklamową
Internet do 300 Mb/s za 25 zł miesięcznie przy zakupie pakietu: światłowód, TV S 4K, dostęp do serwisu Max. Dodatkowo 3 miesiące na start bez opłat. Sprzedaż tej oferty wspiera Netia w nowej odsłonie „olimpijskiej” kampanii ATL (m.in. TV, OOH, internet).
Bezpieczne dzieci w sieci - w kampanii ING
Zasady cyberbezpieczeństwa w postaci wpadających w ucho rymowanek to idea nowej kampanii ING w ramach działań edukacyjnych „Bezpieczne dzieci w sieci”. ING zachęca w niej do wspólnej nauki i utrwalania zasad bezpiecznego korzystania z sieci. Już prawie milion dzieci trenuje takie zasady przez zabawę w grze edukacyjnej „Miasto ING” na platformie Roblox....
Kampania „Wyprostuj spojrzenie” kontra stereotypy na temat chorób mózgu
Choroby mózgu są narastającym problemem zdrowotnym, który dotyka coraz większej grupy osób na świecie. W Polsce na depresję choruje około 1,2 miliona osób[1], na schizofrenię 385 tysięcy[2], a na padaczkę około 400 tysięcy.[3] Mimo tego, że są to powszechne choroby, wiedza na ich temat wciąż nie jest wystarczająca. Wokół osób...
Oranżada Hellena sponsorem XV edycji The Voice of Poland
Oranżada Hellena, marka należąca do polskiego producenta Colian, jesienią pojawi się na szklanym ekranie w jednym z najbardziej popularnych talent show w kraju – The Voice of Poland. Pierwszy odcinek zostanie wyemitowany 7 września na antenie TVP2 o godzinie 20:05. To kolejny, po Sopot Festiwal Top of the Top, muzyczny projekt zaplanowany w działaniach marketingowych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764