logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Good One PR wysyła informacje prasowe tradycyjną pocztą

  PR 12.10.2021, przeczytano 144 razy
ilustracjastrzałka

„Kiedy ostatnio zdarzyło Ci się wysłać list, który nie był odpowiedzią na pismo z banku, umową z operatorem telekomunikacyjnym, fakturą, reklamacją czy innym oficjalnym drukiem?” – brzmi początek informacji prasowej, jaką w wersji drukowanej agencja Good One PR wysyłała wybranym dziennikarzom. Dlaczego na papierze, w kopercie i pocztą? Wysyłka została zrealizowana w imieniu klienta agencji – niezależnego operatora pocztowego Speedmail, który tym sposobem zwracał uwagę na obchodzony 9 października Światowy Dzień Poczty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/good-one-pr-wysyla-informacje-prasowe-tradycyjna-poczta,393336,artykul.html

Kto jeszcze wysyła dziś listy? Indywidualnie, praktycznie nikt już tego nie robi. Tradycyjna korespondencja listowa pozostaje jednak wciąż istotna dla wielu sektorów gospodarki. Największymi nadawcami od lat pozostają banki, firmy ubezpieczeniowe i windykacyjne, operatorzy telekomunikacyjni i telewizje kablowe, administracja publiczna. Postępująca cyfryzacja i przechodzenie na elektroniczne formy komunikacji sprawia, że tradycyjna korespondencja systematycznie traci na popularności, ale jej skuteczność jest nadal duża. Docenia to m.in. branża marketingowa, planując kampanie direct mailing czy kreatywną formę kontaktu z odbiorcą.

– W branży PR wysłać informację prasową tradycyjnie, oznacza najczęściej: drogą mailową. Dziś zresztą nie ma sensu robić tego inaczej. Chyba, że mamy dobry powód. Listy wysłane przez nas z okazji Światowego Dnia Poczty miały zwrócić uwagę na to, jaką rolę w komunikacji międzyludzkiej przez wieki odgrywała korespondencja papierowa. Obecnie jej wolumeny od lat systematycznie spadają, ale usługi pocztowe wciąż pozostają ważnym elementem komunikacji urzędowej czy biznesowej – mówi Michał Zębik, PR Account Manager w agencji Good One PR. – Nasza akcja miała oczywiście wymiar jedynie symboliczny. Listy trafiły do wąskiej grupy adresatów, zostały wydrukowane na niewielkiej ilości, ekologicznego papieru wykonanego w 100 proc. z makulatury, a szeroka dystrybucja informacji prasowej odbyła się mailowo – dodaje.

Światowy Dzień Poczty został ustanowiony w 1969 roku w Tokio, przez wyspecjalizowaną organizację ONZ – Światowy Związek Pocztowy. Dzień 9 października wybrano na pamiątkę konferencji w Bernie, która w 1874 roku powołała Światowy (Powszechny) Związek Pocztowy – jedną z najstarszych organizacji międzynarodowych. W różnych krajach pocztowe święto obchodzone jest inaczej, ale najczęściej celebruje się je wydaniem okolicznościowego znaczka, dniami otwartymi w urzędach, organizacją wystaw filatelistycznych, seminariów czy wydarzeń, których celem jest uświadamianie, jaką rolę w życiu społeczeństw i gospodarek pełni sektor pocztowy.

Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Spółka kieruje swoją ofertę do firm i instytucji. Nadawane przez nie przesyłki listowe i marketingowe, Speedmail doręcza poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Good One PR zajmuje się obsługą komunikacyjną operatora od kwietnia 2020 roku. Agencja odpowiada za realizację działań z zakresu PR produktowego i korporacyjnego, pozycjonowanie eksperckie, prowadzenie biura prasowego oraz doradztwo marketingowe.

Źródło: Good One PR

www.goodonepr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja Ancymony z nową kampanią dla Rossmanna
Wystartowała kampania „Taki skład to rozumiem” marki enerBIO. Za realizację odpowiada Agencja Ancymony.
Twórca internetowy Andrzej Tucholski ambasadorem Gizmi.io
Psycholog biznesu i twórca internetowy Andrzej Tucholski, który spędził dekadę w Top30 najbardziej wpływowych blogerów w Polsce, został ambasadorem Gizmi.io - pierwszej w Polsce platformy chat-commerce, która zmienia komunikatory internetowe w sklepy. Zapowiada też start pierwszego wspólnego projektu Gizmi Influencer Boot Camp.
Kool Things, zintegrowana agencja marketingowa specjalizująca się w grach wideo, przedłużyła i rozszerzyła umowy z kluczowymi klientami. Wśród nich są Bilibili, Jagex i Private Division. Nowe kontrakty obowiązują od października.
Czy polski e-commerce potknie się tuż przed żniwami?
Na październikowym posiedzeniu Rada Polityki Pieniężnej nieoczekiwanie podwyższyła referencyjną stopę procentową o 40 punktów bazowych – z 0,1 procent do 0,5 procent. Zła wiadomość dla e-handlu nadeszła na samym progu sezonu świątecznego. Firmy, które już zaciągnęły kredyty – czy to bankowe, czy pozabankowe – mogą spodziewać się stopniowego...
Brother rozbudowuje ofertę profesjonalnego druku etykiet dzięki współpracy z Teklynx
Brother rozpoczyna nowe partnerstwo z TEKLYNX, producentem oprogramowania do tworzenia kodów kreskowych. Współpraca obu firm sprawi, że zarówno produkcja, jak i druk etykiet będzie łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki temu partnerstwu Brother wzmocni portfolio oznaczeń do druku i pomoże przedsiębiorstwom w efektywnym tworzeniu etykiet zgodnych ze...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764