logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Google: szkodliwe reklamy zablokowane w 2017 r.

  PR 14.03.2018, przeczytano 874 razy

Reklamy online odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu dzisiejszej sieci - forum, na którym każdy autor dobrych pomysłów i treści może dotrzeć do wielu odbiorców oraz potencjalnie zarobić na życie. Wspierająca reklamy i bezpłatna dla wszystkich sieć musi być miejscem, gdzie można bezpiecznie i skutecznie tworzyć, uczyć się i reklamować. Niestety nie zawsze tak jest. Niezależnie od tego, czy chodzi o jednorazowy przypadek, czy o skoordynowane działanie oszustów próbujących nielegalnie zarobić, takie negatywne doświadczenia szkodzą całemu ekosystemowi. Dlatego od 15 lat rozwijamy nasz zespół, technologie i zasady, aby walczyć z problemami takimi jak szkodliwe reklamy, złośliwe oprogramowanie czy oszustwa związane z treścią reklam. W ostatnim roku udało nam się szybciej i w większej skali niż kiedykolwiek wcześniej, usuwać oszustów z naszego ekosystemu reklamowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/google%3A-szkodliwe-reklamy-zablokowane-w-2017-r.,35797,artykul.html

Usuwaliśmy 100 szkodliwych reklam na sekundę

W 2017 r. wyłączyliśmy ponad 3,2 miliarda reklam, które naruszyły nasze zasady. To więcej niż 100 szkodliwych reklam na sekundę! Oznacza to, że jesteśmy w stanie zablokować większość z nich, na przykład reklamy mylące lub wyłudzające informacje, zanim zdążyły wprowadzić w błąd użytkowników. Wyłączyliśmy 79 milionów reklam, których zadaniem było przekierowywanie użytkowników na strony zawierające złośliwe oprogramowanie i usunęliśmy 400 tysięcy tych niebezpiecznych stron w ciągu minionego roku.

Zablokowaliśmy także 66 milionów reklam typu trick-to-click oraz 48 milionów reklam próbujących zmusić użytkowników do zainstalowania niechcianego oprogramowania.

Nowa technologia dla lepszej ochrony reklamodawców

W zeszłym roku usunęliśmy z naszej sieci 320 tysięcy wydawców za naruszenie wytycznych i zablokowaliśmy prawie 90 tysięcy stron oraz 700 tysięcy aplikacji mobilnych. Wprowadziliśmy również nową technologię, która umożliwiła nam usunięcie naruszających zasady reklam Google z ponad 2 milionów stron internetowych każdego miesiąca. Dzięki technologii pozwalającej nam działać na poziomie stron możemy lepiej chronić reklamodawców, usuwając więcej reklam z większej liczby witryn przy jednoczesnym zminimalizowaniu wpływu tych działań na uczciwych wydawców.

Nowa technologia okazała się kluczowa dla lepszego egzekwowania zasad zakazujących monetyzacji niewłaściwych i kontrowersyjnych treści. W kwietniu 2017 r. rozszerzyliśmy nasze wytyczne o zakaz dotyczący niebezpiecznych i obraźliwych treści, aby przeciwdziałać przejawom dyskryminacji i nietolerancji. W efekcie usunęliśmy reklamy Google z 8 700 stron, które naruszyły te zasady.

Walka z nieuczciwymi treściami online

Wielu właścicieli stron korzysta z naszych platform reklamowych, jak na przykład AdSense, aby wyświetlać reklamy na swoich stronach i czerpać z nich zyski. W zeszłym roku wypłaciliśmy 12,6 miliarda USD partnerom należącym do naszej sieci reklamowej. Jednak aby zarabiać na reklamach, trzeba również przestrzegać zasad - oznacza to, że doświadczenie użytkownika jest dla nas ważniejsze niż same reklamy.

Nasze zasady dla wydawców pomagają nam utrzymać tę równowagę nawet wtedy, kiedy trendy w internecie ulegają zmianom. Na przykład w ostatnich latach zauważyliśmy wzrost liczby oszustów chcących skorzystać z rosnącej popularności wiadomości online. Nasze zasady nie pozwalają na czerpanie zysków ze stron zawierających mylące treści. Dla oszustów oznacza to zakaz podszywania się pod wydawców newsowych. W 2017 r. zauważyliśmy, że niewielka liczba wydawców była odpowiedzialna za większość tych nadużyć. Sprawdziliśmy 11 tysięcy stron pod względem potencjalnego naruszenia zasad związanych z mylącymi treściami. W efekcie zablokowaliśmy 650 z nich i usunęliśmy 90 wydawców z naszej sieci.

Najczęściej spotykamy się z naruszaniem wytycznych dotyczących korzystania z fragmentów treści należących do innych wydawców. Zdarza się to, kiedy oszuści starają się zarobić w możliwie najkrótszym czasie i kopiują newsy lub treści z cudzych stron. W 2017 r. Zablokowaliśmy 12 tysięcy stron zawierających fragmenty, duplikaty lub całkowicie powielone treści - czyli o 2 tysiące więcej niż w 2016 r.

Czy reklama z nagłówkiem “Ellen DeGeneres adoptowała słoniątko!” sprawiłaby, że chcielibyście w nią kliknąć? Nie jesteście sami. W ostatnich latach oszuści próbowali sprzedawać pigułki odchudzające poprzez reklamy, które wyglądały jak sensacyjne wiadomości i przekierowywały do stron sprzedających coś zupełnie innego niż newsy. Zawiesiliśmy ponad 7 tysięcy kont AdWords za podszywanie się pod tabloidy, o 5,6 tysiąca więcej niż w 2016 r.

Nowe zasady w walce z pojawiającymi się zagrożeniami

Kiedy tylko zauważymy powstanie nowych zagrożeń, aktualizujemy od razu nasze wytyczne. W zeszłym roku stworzyliśmy 28 zasad dla reklamodawców i 20 dla wydawców, aby walczyć z nowymi zagrożeniami i zadbać o doświadczenie użytkownika. W tym roku dodaliśmy już kilka wytycznych dotyczących reklam nieuregulowanych lub spekulacyjnych produktów finansowych, takich jak opcje binarne, kryptowaluty, rynki walutowe i kontrakty na różnicę kursową (CFD). Zaktualizowaliśmy już nasze zasady dotyczące hazardu, aby objąć nimi także pojawiające się ciągle nowe sposoby gry z przedmiotami o pozawirtualnej wartości (skins gambling). Wprowadzimy także nowy sposób certyfikacji dla obiektów rehabilitacyjnych, który umożliwi uprawnionym ośrodkom leczenia uzależnień skontaktowanie się z potrzebującymi użytkownikami.

Nasza praca nad ochroną ekosystemu reklamowego nie kończy się tutaj – trwa cały czas. Wraz z rozwojem konsumenckich trendów ewoluują również nasze metody ochrony otwartej sieci, jak i sposoby oszustw w internecie. Polepszanie doświadczeń użytkowników związanych z reklamami poprzez usuwanie szkodliwych czy natrętnych reklam pozostanie naszym priorytetem.

Źródło: Google

www.google.pl

Dodatkowe informacje:

Autor:
Scott Spencer, Director of Sustainable Ads, Google

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764