logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Google: Tworzymy razem przyszłość marketingu

  PR 25.05.2022, przeczytano 232 razy

Technologia wspiera współcześnie rozwój wielu przedsiębiorstw na niespotykaną dotąd skalę. Zmiana zachowań konsumentów sprawiła, że musieliśmy przedefiniować rolę, jaką technologia odgrywa w naszym codziennym życiu. Widać to m.in. we wzroście czasu przeznaczanego na oglądanie filmów, większej liczbie zapytań w wyszukiwarce, a także rosnącej liczbie zakupów online. Daje to wiele nowych możliwości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/google%3A-tworzymy-razem-przyszlosc-marketingu,396006,artykul.html

Używając odpowiednich narzędzi, przedsiębiorcy mogą spotkać swoich klientów dokładnie tam, gdzie obecnie coraz częściej kupują, czyli w internecie. Wszelkie opinie i spostrzeżenia naszych klientów, a także branży i przedsiębiorców  pomagają nam kształtować każdą decyzję związaną z produktami i inwestycjami, jaką podejmujemy w zespole Google Ads.

Podczas Google Marketing Live pokażemy, jak pracujemy nad tym, by uwolnić potencjał firm i przyspieszyć ich rozwój, a także pomóc im szybko odnaleźć się w tak szybko zmieniającym się środowisku reklamowym. Zachęcamy do dołączenia do nas 24 maja o godz. 18:00 czasu CET, aby posłuchać o nowościach Google związanych z reklamą oraz e-commerce. Poniżej przedstawiamy zaś niektóre z nich.

Przyszłość marketingu w wyszukiwarce Google oraz na YouTube

Konsumenci coraz częściej korzystają z wyszukiwarki Google i YouTube podczas podejmowania decyzji o zakupie danego przedmiotu lub usługi. Każdego dnia takie informacje są wyszukiwane w Google ponad miliard razy.1

Od początku staraliśmy się, aby proces zakupowy w wyszukiwarce Google odbywał jak najbardziej naturalnie i intuicyjnie. Kategorie, takie jak na przykład odzież, cieszą się w wyszukiwarce ogromną popularnością, ponieważ konsumenci mogą w łatwy sposób przeglądać informacje o produktach wraz z ich zdjęciami. Jeszcze w tym roku reklamodawcy będą mogli udostępniać nową, odświeżoną wizualnie wersję reklam w zakładce Zakupy klientom ze Stanów Zjednoczonych. Będą one wyraźnie oznaczone jako reklamy i znajdą się w dedykowanych miejscach reklamowych na całej stronie.

Nic nie jest w stanie zastąpić obejrzenia produktu na żywo lub wypróbowania go w domu. Jednak wykorzystanie technologii rzeczywistości rozszerzonej (AR) przy użyciu aparatów fotograficznych w smartfonach może zbliżyć do tego użytkowników. Obecnie ponad 90% Amerykanów używa lub rozważa wykorzystanie technologii AR do robienia zakupów.2 Wkrótce sprzedawcy będą mogli wyświetlać modele 3D swoich produktów bezpośrednio w wyszukiwarce Google, dzięki czemu kupujący będą mogli łatwo je dopasować do swojej przestrzeni lub zobaczyć “z bliska”.

W nadchodzących miesiącach udostępnimy także mieć możliwość dodania i promowania benefitów lojalnościowych wśród potencjalnych klientów w USA, którzy aktualnie robią zakupy w Google. Programy lojalnościowe, które już wkróce będzie można łatwo zintegrować z Google Ads, mogą pomóc w umacnianiu relacji z dotychczasowymi klientami.

Dzięki kampaniom Performance Max — i wykorzystaniu kanału produktowego — firmy będą mogłyi zwiększyć liczbę rejestracji do programów lojalnościowych dostępnych online w YouTube, sieci reklamowej, wyszukiwarce, Discover, Gmailu i Mapach.

Od dziś kampanie wideo zachęcające do działania i kampanie promujące aplikacje będą skalować się automatycznie do YouTube Shorts. Te krótkie filmy są już dzisiaj wyświetlane ponad 30 mld razy dziennie, czyli ponad cztery razy więcej niż rok temu. Jeszcze w tym roku umożliwimy połączenie kanału produktowego z kampaniami, dzięki czemu reklamy wideo w YouTube Shorts będą przynosić lepsze efekty. W ciągu ostatniego roku testowaliśmy reklamy w ramach YouTube Shorts, a od teraz będziemy stopniowo udostępniać je wszystkim reklamodawcom globalnie. To kolejny kamień milowy dla reklamodawców i ważny krok na naszej drodze do rozwiązania, które pomoże twórcom zarabiać więcej w ramach Shorts. Opowiemy o tym więcej wkrótce.

Lepsze wyniki przy wykorzystaniu automatyzacji i danych

Najlepszą drogą do przyspieszenia rozwoju firm jest połączenie danych i wiedzy z uczeniem maszynowym Google. Oznacza to m.in. tworzenie produktów, opartych na automatyzacji, które spełniają cele i są proste w użyciu.

Kampanie Performance Max to potężne narzędzie, które wspiera przedsiębiorców w dotarciu do klientów w ramach różnych kanałów Google. Dane pokazują, że reklamodawcy korzystający z kampanii Performance Max odnotowują średni wzrost łącznej liczby konwersji o 13% przy podobnej cenie za akcję.3  Dzisiaj ogłaszamy sześć nadchodzących dodatków do narzędzia:

  • Więcej możliwości eksperymentowania, takich jak testy A/B, dzięki którym będzie można zobaczyć w jaki sposób Performance Max generuje więcej konwersji wynikających z personalizacji.
  • Rozszerzone wsparcie dla zarządzania kampaniami w Search Ads 360 i aplikacji mobilnej Google Ads.
  • Wsparcie celów sprzedażowych, by optymalizować sprzedaż w sklepie, zwiększać liczbę odwiedzin czy działań lokalnych.
  • Maksymalizacja efektów działań, dzięki kampaniom o dużej frekwencji wyświetlania reklam w określonym czasie, by wspierać osiąganie założonych celów sklepu podczas wydarzeń sezonowych.
  • Nowe statystyki i objaśnienia, w tym informacje o konsumentach, odbiorcach i aukcjach, dzięki którym będzie można dowiedzieć się, co wpływa na skuteczność.
  • Wyniki optymalizacji i rekomendacje, dzięki którym będzie można sprawdzić, jak usprawnić  kampanie.

Rothy’s, zrównoważona marka, znana ze swoich kultowych butów i akcesoriów, uruchomiła kampanię Performance Max, by nawiązać kontakt z klientami w różnych kanałach. W efekcie udało im się zwiększyć konwersje o 60%, a ich przychody wzrosły o 59%.

Strona Statystyki wykorzystuje uczenie maszynowe, by pokazywać aktualne i zbliżające się zainteresowanie produktami lub usługami, które są najbardziej związane z działalnością danej firmy. Google ma możliwość dostarczania takich danych na podstawie miliardów wyszukiwań dokonywanych każdego dnia i milionów informacji, które analizujemy podczas każdej aukcji reklamowej. Dziś ogłaszamy trzy nowe raporty, które będą dostępne w nadchodzących miesiącach:

  • Statystyki atrybucji pokazują, jak reklamy działają wspólnie w różnych obszarach i narzędziach Google – takich jak wyszukiwarka, sieć reklamowa i YouTube – by napędzać konwersje.
  • Statystyki budżetowe wyszukują nowe możliwości optymalizacji budżetu i pokazują tempo wydatków w zestawieniu z celami budżetowymi.
  • Statystyki odbiorców na podstawie danych first-party pokazują, jak segmenty klientów, takie jak te utworzone za pomocą kierowania na listę klientów, zwiększają skuteczność kampanii.

Budowanie odporności firm w zmieniającym się środowisku

W Google mamy wspólny cel: być najbardziej pomocną firmą na świecie. Wiemy jednak, że nasze produkty mogą być pomocne, tylko wtedy gdy są bezpieczne. Dlatego jeszcze w tym roku wprowadzamy innowacje, takie jak Moje Centrum Reklam, by zapewnić użytkownikom kontrolę nad prywatnością podczas korzystania z Internetu. Użytkownicy będą mogli wybierać typy reklam, które chcą oglądać częściej lub rzadziej, i kontrolować sposób, w jaki ich dane wpływają na reklamy, które widzą w YouTube, wyszukiwarce Google i na karcie Discover.

Te rozwiązania mogą i powinny wciąż pracować na korzyść reklamodawców. Równoczesne zwiększenie prywatności użytkowników i wspieranie ekosystemu dla reklamodawców jest jak najbardziej  możliwe.

Dołącz do nas podczas Google Marketing Live

Wszystkie zmiany i innowacje to wyjątkowy czas dla branży — mój zespół i ja jesteśmy wdzięczni, że możemy odbyć tą podróż razem z Wami. To wielka chwila dla nas wszystkich i wiemy, że pracując wspólnie, możemy osiągnąć więcej.

Dołącz do nas już dziś podczas Google Marketing Live o 18:00 czasu CET, by dowiedzieć się więcej o opisanych wyżej, a także innych innowacjach reklamowych oraz nowych ogłoszeniach związanych z e-commerce.

Źródło: Google Polska

Dodatkowe informacje:

Autor: Jerry Dischler, Vice President / General Manager, Ads

1 Dane wewnętrzne Google, globalne, 2021 r.
2 Badanie technologii Ipsos/Google Shopping, USA, „Everything Is Shoppable," S6. Which statement best describes your position on using augmented reality (AR) for shopping? Baza: Gen. pop. n=1,835, wrzesień 2020 r.
3 W Europie kampanie Performance Max można używać z dowolną usługą porównywania cen (CSS), z jakiej korzystasz. Reklamy będą wyświetlane w ogólnych wynikach wyszukiwania i na wszystkich innych przestrzeniach, które zostały włączone przez CSS.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Isa Soares Tonight”: nowy program informacyjny CNN International
CNN International zapowiada nowy program informacyjny „Isa Soares Tonight”, który poprowadzi wyróżniona Emmy dziennikarka Isa Soares. Program wejdzie do europejskiej ramówki stacji 4 lipca i będzie nadawany w regionie EMEA na żywo z siedziby CNN w Londynie co tydzień o godz. 20:00 CET.
Już od najbliższego poniedziałku, 4 lipca br. w ramówce Radia TOK FM znajdą się dwa nowe programy. Audycje „Przewodnik o podróżach” oraz „Przewodnik o kuchni” to nowe, letnie propozycje dla słuchaczy stacji. W czasie wakacji na antenie Radia TOK FM pojawi się również dodatkowe wydanie programu „Jeszcze Więcej Sportu”, a zmianie...
63 proc. ankietowanych dziewcząt doświadczyło różnych form nękania w mediach społecznościowych. 38 proc. osób z niepełnosprawnościami padło ofiarą mowy nienawiści w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie – czytamy w raporcie Think Tanku Parlamentu Europejskiego.
Patrycja Pupiec z redakcji Poradnikzdrowie.pl została laureatką I nagrody w kategorii „Nowotwór - przełamać strach, wygrać życie”. Nasza redakcyjna koleżanka została nagrodzona za artykuł „Ignorancja a może niewiedza? Dlaczego kobiety umierają na raka?”.
Od 28 czerwca anglojęzyczny kanał TVP World jest dostępny bezpłatnie dla odbiorców telewizji naziemnej w Estonii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764