logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Google: zwalczanie dezinformacji w sieci a ochrona integralności wyborów

  PR 26.03.2024, przeczytano 208 razy
ilustracja
fot. Peter Forster/Unsplash

W tegorocznych wyborach do Parlamentu Europejskiego głosować będzie nawet 400 milionów obywateli i obywatelek. W tak istotnym czasie, kiedy dostęp do wiarygodnych informacji jest jedną z kluczowych kwestii, Google i YouTube – wraz z Europejskim Instytutem Uniwersyteckim i Fundacją Calouste Gulbenkiana, z którymi wspieramy Europejski Fundusz Mediów i Informacji – organizują wydarzenie „Fighting Misinformation Online: Elections 2024”. Inicjatywa poświęcona zwalczaniu dezinformacji w internecie w kontekście wyborów gromadzi ekspertów związanych ze społeczeństwem obywatelskim, instytucjami państwowymi, środowiskami akademickimi i organizacjami branżowymi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/google%3A-zwalczanie-dezinformacji-w-sieci-a-ochrona-integralnosci-wyborow,403608,artykul.html

Na początku roku informowaliśmy, w jaki sposób wspieramy wybory do Parlamentu Europejskiego, między innymi poprzez udostępnianie wyborcom wiarygodnych informacji, ochronę naszych platform, oferowanie narzędzi i szkoleń, wykorzystanie AI do zwalczania nadużyć na dużą skalę. Dzisiaj ogłaszamy dalsze inicjatywy we współpracy z szerszym ekosystemem, dotyczące zwalczania dezinformacji w sieci oraz rozwoju umiejętności korzystania z mediów (media literacy). Uruchamiamy także Centrum wyborcze w Trendach Google, pokazujące istotne w kontekście wyborów trendy wyszukiwania.

Przeciwdziałanie publikowaniu nieprawdziwych informacji: od demaskowania po obalanie mitów na wczesnym etapie

Weryfikatorzy treści (fact checkers) odgrywają ważną rolę w procesie demaskowania dezinformacji, dlatego przekazaliśmy 1,5 miliona euro na rzecz Europejskiej Sieci Standardów Weryfikacji Faktów (EFCSN), nowo utworzonego stowarzyszenia reprezentującego europejskie organizacje weryfikujące informacje, w celu uruchomienia projektu Elections24Check.

Platformę Elections24Check tworzy ponad 40 organizacji z całej Europy zajmujących się weryfikacją wiadomości i faktów na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego. Aby wesprzeć współpracę transgraniczną, Elections24Check utworzy kompleksową bazę danych zawierającą nieprawdziwe informacje, twierdzenia i narracje związane z wyborami – pierwszą tego typu otwartą bazę danych, która będzie wspierać badania i weryfikowanie informacji na całym świecie.

Organizacje biorące udział w projekcie uzyskają dostęp do nowych funkcji w wersji beta narzędzia Fact Check Explorer, które umożliwiają wyszukiwanie zweryfikowanych informacji z wykorzystaniem nie tylko tekstu, ale również obrazów, co staje się coraz ważniejsze w związku z rosnącą liczbą treści tworzonych za pomocą generatywnej AI. Zapewniamy również szkolenia z zakresu analizowania kontekstu i sprawdzania osi czasu obrazu, tak aby łatwiej było zrozumieć, kiedy został on po raz pierwszy zindeksowany przez Google i w jaki sposób był używany od tego czasu. Pomaga to śledzić pochodzenie i historię danego obrazu w internecie.

Inną przydatną metodą walki z dezinformacją jest prebunking, czyli obalanie mitów na wczesnym etapie, który uczy, jak rozpoznawać powszechne techniki manipulacji. Wraz z Jigsaw ogłosiliśmy niedawno, że wiosną tego roku uruchomimy kampanię prebunkingu przed wyborami do Parlamentu Europejskiego we Francji, Niemczech, Włoszech, Belgii i Polsce. Jej celem jest zwiększenie umiejętności korzystania z mediów wśród osób, które ukończyły 45 lat, poprzez zapoznanie ich z technikami stosowanymi do szerzenia dezinformacji, takimi jak wyrywanie z kontekstu, szukanie kozłów ofiarnych i dyskredytacja. Kampania opierać się będzie na krótkich reklamach wideo w mediach społecznościowych. Filmy będą udostępnione we wszystkich językach Unii Europejskiej, a także w języku arabskim, rosyjskim czy tureckim.

Nowe zasoby dla dziennikarzy zwiększające świadomość dotyczącą dezinformacji

Przed czerwcowymi wyborami agencja AFP zapewni dziennikarzom zasoby umożliwiające zwiększanie świadomości na temat dezinformacji i podejmowanie działań mających na celu przeciwdziałanie tej aktywności. Wśród materiałów znajdzie się seria krótkich filmów na wielokrotnie nagradzanej playliście YouTube „AFP Fact Check: How to verify information online” w co najmniej ośmiu językach europejskich, a także trzyczęściowy kurs online w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim i portugalskim, dotyczący zwalczania dezinformacji podczas wyborów. Skalowalny program szkoleniowy, kursy i filmy AFP są wspierane przez Google News Initiative.

Partnerstwo na rzecz wzmocnienia pozycji młodych wyborców

W niektórych krajach europejskich dzięki obniżeniu wieku uprawniającego do głosowania do 16 lat, w wyborach może uczestniczyć więcej młodych ludzi. Aby ich wesprzeć, Google.org przyznaje belgijskiemu zespołowi doradców ThinkYoung grant w wysokości 1 miliona dolarów. Dotacja ta umożliwi sfinansowanie młodzieżowych hackatonów w całej Europie, które ułatwią młodym wyborcom walkę z dezinformacją i opracowywanie rozwiązań ze szczególnym uwzględnieniem społeczności znajdujących się w niekorzystnej sytuacji. Ta inicjatywa opiera się na wieloletnim zaangażowaniu Google.org w edukację w zakresie korzystania z mediów przez młodzież i bezpieczeństwa w internecie – od 2018 roku wspieramy ponad 60 organizacji działających w tej przestrzeni.

Aktualne informacje na temat trendów wyszukiwania

Aby pomóc w zrozumieniu, czym interesują się wyborcy i jakich informacji szukają, uruchamiamy Centrum wyborcze w Trendach Google. Będzie tu można sprawdzić trendy wyszukiwania dla całej Unii Europejskiej, a także te dotyczące popularności wyszukiwania partii, kandydatów i tematów politycznych na poziomie krajowym z Niemiec, Francji, Polski i Hiszpanii. W Centrum można zobaczyć wykresy wyświetlane w czasie rzeczywistym na podstawie danych z Trendów Google.

W nadchodzących tygodniach udostępnimy również newsletter wyborczy Trendów Google zawierający ogólnoeuropejską analizę trendów wyszukiwania dotyczących partii, kandydatów i tematów politycznych. Każde wydanie newslettera będzie zawierać analizę głównych trendów w ujęciu geograficznym, porównania bieżących i poprzednich cykli wyborczych, będzie również przedstawiać najczęściej wyszukiwane pytania dotyczące wyborów i głosowania w miarę zbliżania się jego terminu. Zainteresowane osoby mogą zasubskrybować newsletter centrum Trendów.

W tym roku wyborczym – i nie tylko – z zaangażowaniem działamy na rzecz ograniczenia zagrożeń związanych z szerzeniem dezinformacji, a także promowania wiarygodnych informacji, rozwijając współpracę z organizacjami rządowymi, branżowymi i przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego, aby osiągnąć ten cel.

Annette Kroeber-Riel
Vice President, Government Affairs and Public Policy for Europe

Źródło: Google

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Doda, zespół The Kolors i dziennikarze RMF FM w kampanii wizerunkowej
Wystartowała kampania wizerunkowa radia RMF FM pod hasłem „Fajne radio RMF”. Jej twarzami została Doda, członkowie zespołu The Kolors oraz prezenterzy stacji. Częścią akcji jest też konkurs antenowy oraz event, w ramach którego RMF FM odwiedzi polskie miasta i miasteczka.
Zmiany w dziale sprzedaży „Wyborczej”
W kwietniu br. nastąpiły zmiany w zespole zajmującym się sprzedażą reklam w mediach marki „Wyborcza”. Mateusz Gros objął stanowisko kierownika ds. sprzedaży agencyjnej w „Wyborczej” i Wyborcza.pl, a Wioletta Napurka – dyrektorki sprzedaży w regionie Warszawa.  
Dzień Patronów w Radiu Nowy Świat
16 kwietnia, w Dniu Patronów, ramówka radia zostanie zmieniona. Oprócz stałych, wtorkowych pozycji pojawią się inne, lubiane przez Patronów audycje. A wieczorem o godzinie 19.00 creme de la creme, czyli koncert WAGLEWSKI FISZ EMADE w koncert holu z udziałem Patronów.
Bankier.pl otrzymał nagrodę Media Rynku 2023
Portal Bankier.pl otrzymał nagrodę MEDIA RYNKU 2023 podczas jubileuszowej, 10 edycji gali Invest Cuffs towarzyszącej największej w Europie konferencji gromadzącej przedstawicieli świata inwestorów. W głosowaniu, w którym wzięło udział ponad 138 tysięcy osób, Bankier.pl pokonał inne nominowane w tej kategorii redakcje:...
Media relations - PR-owcy a dziennikarze
Dziennikarze otrzymują dziennie średnio kilkadziesiąt informacji prasowych od działów PR lub agencji PR-owych, z czego udaje się im przeczytać od 10 do 30 proc. O tym, czy informacja prasowa będzie wykorzystana przez dziennikarza decyduje najczęściej tytuł, treść maila oraz nadawca wiadomości. Jak wynika z raportu „Media relations. Status związku – to skomplikowane”...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764