logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Google obrazuje perspektywy wdrożenia RCS

  PR 30.08.2018, przeczytano 983 razy
ilustracjastrzałka

Specjaliści GSMA Intelligence szacują, że do 2020 r. na świecie będzie 4,3 miliarda urządzeń obsługujących SMS-y nowej generacji, czyli RCS (Rich Communication Services). SMS już teraz jest najpopularniejszym kanałem komunikacji (5 mld korzystających), pozostawiającym w tyle e-maile i komunikatory (3,7 użytkowników poczty oraz 1,5 mld użytkowników miesięcznie). Potencjał nowej technologii, zmieniając całkowicie oblicze SMS-ów, pozwoli tym bardziej stać się im niekwestionowanym liderem w dziedzinie komunikacji – zarówno prywatnej i biznesowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/google-obrazuje-perspektywy-wdrozenia-rcs,37744,artykul.html

Skuteczne dotarcie do obecnego lub potencjalnego klienta to absolutny priorytet w działalności każdej firmy. Współcześnie, jednym z kluczowych kanałów komunikacji jest mobile. Dane statista.com wskazują, że w 2014 roku ze smartfonów korzystało na świecie nieco ponad 1,5 mld osób, a w tym roku liczba ta ma wynieść już ponad 2,5 mld.

W Polsce, według badań Platformy SerwerSMS.pl, ze smartfonów (bo to one będą obsługiwać nowy standard wiadomości) korzysta aż 86,2 proc. użytkowników telefonów komórkowych. Tak duża grupa osób to wielki potencjał reklamowy i komunikacyjny, szczególnie, że telefony towarzyszą nam na każdym kroku, a używamy ich przez znaczną część dnia – od 2h 9 min dziennie, jak np. w UK, przez 3,3h jak w USA, po nawet 4h 48 min jak w Brazylii. Firmy na całym świecie aktywnie wykorzystują ten potencjał, w efekcie czego tylko w roku 2017 wysłały 2,1 biliona wiadomości biznesowych w modelu A2P.

Połączenie zalet SMS-ów i komunikatorów

Użytkownicy smartfonów chętnie korzystają z aplikacji mobilnych, najczęściej używając ich do utrzymywania kontaktu ze znajomymi, nawigacji, rozrywki czy płacenia. Najpopularniejszą z nich jest WhatsApp, jednak z niedostatecznym potencjałem komunikacji na linii marka-klient. Z tego powodu przedsiębiorstwa chętniej sięgają po komunikację e-mailową, chatboty w Messengerze czy livechaty na stronach internetowych. Rozwiązania te mają jednak w większości istotne ograniczenia – aby z nich korzystać trzeba zainstalować aplikację.

Inaczej jest w przypadku SMS-ów, których zasięg, niezawodność, uniwersalność czy prostota obsługi pozwalają na co dzień z nich szybko korzystać. Potwierdzają to również dane zebrane przez Google: z e-maili korzysta 3,7 mld ludzi na świecie, z komunikatorów 1,5 mld, zaś SMS-ów – aż 5 mld. Potencjał SMS jest więc zasadnym do wprowadzenia RCS i pozwala zakładać, że i ta forma szybko zyska na popularności.

Z RCS można korzystać z każdego telefonu w systemie Android z połączeniem internetowym (3G, LTE lub Wi-Fi) bez instalacji dodatkowych aplikacji i kont, wyłącznie w oparciu o numer telefonu. Obecnie z tej technologii korzysta ponad 150 mln użytkowników, a szacuje się, że do  2020 r. na świecie będzie aż 4,3 mld urządzeń obsługujących RCS. - RCS stanowi połączenie zalet tradycyjnych SMS-ów z najlepszymi cechami komunikatorów. Dzięki tej technologii możliwe są dwukierunkowe rozmowy, także grupowe lub video, wysyłki plików w różnych formatach aż do 100 mb – np. biletów na wydarzenia, biletów lotniczych, interaktywne prezentacje ofert czy lepsze personalizowanie treści. Mało tego, kampanie w nowym wymiarze mogą być skutecznie mierzone, dostarczając marketerom szczegółowych raportów i określając współczynnik konwersji – mówi Edyta Godziek PR & Marketing Manager Platformy SerwerSMS.pl, która jest oficjalnym partnerem Google i pracuje nad wdrożeniem projektu w Polsce.

Olbrzymi potencjał komunikacyjny

Wykorzystanie ulepszonej wersji SMS-ów to świetlana przyszłość komunikacji na linii marka-klient. Jak zaawansowane są dziś prace nad wdrożeniem tego systemu? Globalni operatorzy na czele m.in. z Deutsche Telekom, Vodafone, TIM, Orange osiągnęły porozumienie w sprawie zapewnienia otwartej, spójnej i globalnej usługi przesyłania wiadomości bogatych w multimedia. Obecnie RCS działa w 27 krajach, a szacuje się, że w najbliższym czasie ma zostać wprowadzony przez kolejnych 40 operatorów z 40 krajów. Szybsze zaimplementowanie go w Polsce zależy w dużej mierze od testów, które już teraz prowadzone są np. na rynku brytyjskim.

- Jesteśmy zaufanym partnerem Google, z którym testujemy RCS w ramach Early Access Program. Chcielibyśmy gorąco zachęcić wszystkich zainteresowanych do udziału w takich testach – wspólnego odkrywania potencjału RCS oraz czerpania z tego niekwestionowanych doświadczeń i zysków. Aktualnie działamy aktywnie w Wielkiej Brytanii, więc każdy, kto jest biznesowo związany z tym krajem lub chciałby być, powinien skorzystać z tej szansy. Aby dołączyć do testów wystarczy wypełnić formularz na naszej stronie i czekać na kontakt zwrotny – dodaje Daniel Zawiliński, Managing Director SerwerSMS.pl.

Źródło: SerwerSMS.pl

www.serwersms.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W ramach reorganizacji swojego portfolio Burda Media Polska podjęła decyzję o zamknięciu grupy tytułów (wersje drukowane i online) związanych z marką „Focus” („Focus”, „Focus Historia”, „Focus Coaching”) oraz magazynów „Elle Man” (wersja drukowana i online) i „Samo Zdrowie” (wersja...
TikTok to idealna przestrzeń dla marek, które mogą docierać do nowej grupy odbiorców i dopasowywać swoje treści do ich oczekiwań. By ulepszać nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami, platforma stale wprowadza nowe narzędzia i podejmuje kolejne współprace z zaufanymi partnerami biznesowymi. Dziś TikTok ogłasza nowe partnerstwo z Zefr, które zapewni...
Pierwsze polskie radio jazzowe w Chinach
1 grudnia ruszyło pierwsze polskie, jazzowe radio internetowe w Chinach – Radio Jazz Po Polsku. Stworzone przez Jakuba Krzeszowskiego, twórcę projektu Jazz Po Polsku, jest dedykowaną na rynek chiński, niekomercyjną stacją muzyczną. Można w niej posłuchać polskiej muzyki improwizowanej.
Od poniedziałku, 24 stycznia 2022 r. odbiorcy "Gazety Wyborczej" i Wyborcza.pl mogą czytać specjalne materiały z Ukrainy, które przygotowuje Piotr Andrusieczko. W pierwszym tekście korespondent dziennika, ekspert od spraw wschodnich i laureat tytułu Dziennikarz Roku 2014, opisał m.in. reakcje Ukraińców z przyfrontowych miejscowości na informacje o możliwej...
Nowy szef SEO w Wirtualnej Polsce Media
Od początku lutego do zespołu Wirtualnej Polski Media dołączy Mikołaj Madziąg. Zajmie stanowisko Head of SEO. Będzie odpowiadać za tworzenie i realizację strategii SEO, współtworzenie i realizację celów trafficowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764