logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Google ogłasza nowe narzędzie do personalizacji wyświetlanych reklam

  PR 21.10.2022, przeczytano 372 razy
ilustracjastrzałka

Od dziś można jeszcze łatwiej i szybciej decydować jakie reklamy wyświetlane są w wyszukiwarce Google, na YouTube oraz w karcie Discover. Moje Centrum Reklam to najnowsze rozwiązanie, które pozwala na większą kontrolę reklam, szybkie blokowanie oraz personalizowanie informacji, na bazie których są wyświetlane reklamy. Funkcje te będą stopniowo udostępniane dla wszystkich użytkowników i użytkowniczek na świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/google-oglasza-nowe-narzedzie-do-personalizacji-wyswietlanych-reklam,397688,artykul.html

Moje Centrum Reklam zapewnia większą kontrolę nad reklamami w witrynach i aplikacjach Google. Wystarczy być zalogowanym do konto Google, by mieć automatyczny dostęp do Mojego Centrum Reklam bezpośrednio z reklam w wyszukiwarce, na YouTube i z karty Discover. Pozwoli to wybrać opcję wyświetlania większej liczby interesujących reklam marek i tematów, niwelując jednocześnie częstotliwość pojawiania się tych treści, które nie interesują użytkowników i użytkowniczek.

Równie intuicyjnie można zarządzać reklamami dotyczącymi ofert, na których w danym momencie zależy użytkownikom i użytkowniczkom, takich jak np. reklamy butów, czy urlopów. Moje Centrum Reklam odpowiada również za personalizację treści reklamowych i dotyczy to każdego miejsca i urządzenia, na których użytkownicy i użytkowniczki są zalogowani na swoich kontach Google.

Prywatność na pierwszym miejscu

Google przestrzega podstawowych zasad prywatności, które określają, jakie informacje gromadzi, a jakich nie. Google nie sprzedaje informacji o użytkownikach, nie wykorzystuje także treści przechowywanych w aplikacjach takich jak Gmail, Zdjęcia i Dysk do celów reklamowych. Do personalizacji reklam nie korzysta też z informacji wrażliwych, takich jak stan zdrowia, rasa, religia czy orientacja seksualna. Moje Centrum Reklam opiera się właśnie na tych zasadach i umożliwia na bieżąco kontrolę informacji, które są wykorzystywane do personalizacji oglądanych treści - sprawdzenie, jakie informacje dany użytkownik udostępnił i które z nich są wykorzystane oraz zarządzanie nimi w oparciu o własne preferencje.

Nowe narzędzie pozwala też zdecydować jakie rodzaje aktywności użytkowniczek i użytkowniczek w Google są wykorzystywane do pokazywania reklam -  bez wpływu na doświadczenia z samymi produktami Google. Na przykład jeśli osoby korzystające z produktów Google nie chcą, by historia wyszukiwań w YouTube była używana do personalizacji reklam, mogą to wyłączyć właśnie w Moim Centrum Reklam, bez wpływu na rekomendacje filmów na swoich kontach. Można też wybrać (lub całkowicie je wyłączyć) i dostosować kategorie wyświetlanych reklam dla określonych grup odbiorców takie jak wykształcenie, status związku lub branży, z którą jest się związanym zawodowo.

Kontrola reklam poza Google

Czasem można trafić na reklamy firm, które używają narzędzi Google do promowania się w innych witrynach i aplikacjach. Opcja wyłączenia spersonalizowanych reklam w Moim Centrum Reklam dotyczy reklam, które wyświetlają się w ekosystemie Google i poza nim, i będzie automatycznie stosowana na każdym urządzeniu, na którym nastąpi logowanie poprzez konto Google. Jeśli nie jest się natomiast zalogowanym w Google, nadal można zarządzać swoimi preferencjami w Ustawieniach reklam.

Źródło: Google Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764