logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Google ogłasza nowe narzędzie do personalizacji wyświetlanych reklam

  PR 21.10.2022, przeczytano 150 razy
ilustracjastrzałka

Od dziś można jeszcze łatwiej i szybciej decydować jakie reklamy wyświetlane są w wyszukiwarce Google, na YouTube oraz w karcie Discover. Moje Centrum Reklam to najnowsze rozwiązanie, które pozwala na większą kontrolę reklam, szybkie blokowanie oraz personalizowanie informacji, na bazie których są wyświetlane reklamy. Funkcje te będą stopniowo udostępniane dla wszystkich użytkowników i użytkowniczek na świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/google-oglasza-nowe-narzedzie-do-personalizacji-wyswietlanych-reklam,397688,artykul.html

Moje Centrum Reklam zapewnia większą kontrolę nad reklamami w witrynach i aplikacjach Google. Wystarczy być zalogowanym do konto Google, by mieć automatyczny dostęp do Mojego Centrum Reklam bezpośrednio z reklam w wyszukiwarce, na YouTube i z karty Discover. Pozwoli to wybrać opcję wyświetlania większej liczby interesujących reklam marek i tematów, niwelując jednocześnie częstotliwość pojawiania się tych treści, które nie interesują użytkowników i użytkowniczek.

Równie intuicyjnie można zarządzać reklamami dotyczącymi ofert, na których w danym momencie zależy użytkownikom i użytkowniczkom, takich jak np. reklamy butów, czy urlopów. Moje Centrum Reklam odpowiada również za personalizację treści reklamowych i dotyczy to każdego miejsca i urządzenia, na których użytkownicy i użytkowniczki są zalogowani na swoich kontach Google.

Prywatność na pierwszym miejscu

Google przestrzega podstawowych zasad prywatności, które określają, jakie informacje gromadzi, a jakich nie. Google nie sprzedaje informacji o użytkownikach, nie wykorzystuje także treści przechowywanych w aplikacjach takich jak Gmail, Zdjęcia i Dysk do celów reklamowych. Do personalizacji reklam nie korzysta też z informacji wrażliwych, takich jak stan zdrowia, rasa, religia czy orientacja seksualna. Moje Centrum Reklam opiera się właśnie na tych zasadach i umożliwia na bieżąco kontrolę informacji, które są wykorzystywane do personalizacji oglądanych treści - sprawdzenie, jakie informacje dany użytkownik udostępnił i które z nich są wykorzystane oraz zarządzanie nimi w oparciu o własne preferencje.

Nowe narzędzie pozwala też zdecydować jakie rodzaje aktywności użytkowniczek i użytkowniczek w Google są wykorzystywane do pokazywania reklam -  bez wpływu na doświadczenia z samymi produktami Google. Na przykład jeśli osoby korzystające z produktów Google nie chcą, by historia wyszukiwań w YouTube była używana do personalizacji reklam, mogą to wyłączyć właśnie w Moim Centrum Reklam, bez wpływu na rekomendacje filmów na swoich kontach. Można też wybrać (lub całkowicie je wyłączyć) i dostosować kategorie wyświetlanych reklam dla określonych grup odbiorców takie jak wykształcenie, status związku lub branży, z którą jest się związanym zawodowo.

Kontrola reklam poza Google

Czasem można trafić na reklamy firm, które używają narzędzi Google do promowania się w innych witrynach i aplikacjach. Opcja wyłączenia spersonalizowanych reklam w Moim Centrum Reklam dotyczy reklam, które wyświetlają się w ekosystemie Google i poza nim, i będzie automatycznie stosowana na każdym urządzeniu, na którym nastąpi logowanie poprzez konto Google. Jeśli nie jest się natomiast zalogowanym w Google, nadal można zarządzać swoimi preferencjami w Ustawieniach reklam.

Źródło: Google Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Canal+ pokaże Klubowe Mistrzostwa Świata FIFA w piłce nożnej
CANAL+ pozyskał prawa do Klubowych Mistrzostw Świata – FIFA Club World Cup Maroko 2022. Turniej z udziałem siedmiu drużyn, w tym Realu Madryt i Flamengo, odbędzie się w dniach 1-11 lutego. Wszystkie spotkania będą transmitowane w kanałach sportowych CANAL+ oraz CANAL+ online.
Alfa TVP i Belsat TV dostępne na szóstym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej
Wprowadzenie do dystrybucji naziemnej programów TVP Alfa i Belsat TV zapewni widzom z całej Polski możliwość ich swobodnego odbioru, w szczególności tym, dla których naziemna telewizja cyfrowa jest głównym źródłem odbioru sygnału telewizyjnego. Oba kanały od 24 stycznia są nadawane w nowym standardzie DVB-T2/HEVC, w wysokiej rozdzielczości...
W ramach akcji przygotowaliśmy dwie aukcje.
Pierwsze wydanie czasopisma Murator ukazało się w styczniu 1983 roku i liczyło 64 strony. Do tej pory wydanych zostało 466 numerów miesięcznika.
To już 31. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Tegoroczna zbiórka organizowana jest pod hasłem „Chcemy wygrać z sepsą!”. TVN Warner Bros. Discovery po raz siódmy jest głównym partnerem telewizyjnym tej wyjątkowej akcji. Relacje z wydarzenia będzie można oglądać od rana 29 stycznia na antenie TVN, TTV, TVN24 oraz w Playerze.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764