Konkurs Doodle 4 Google został rozstrzygnięty – decyzją internautów wygrywa praca pod tytułem „Każdy wie, że w Polsce górale pod Giewontem wypasają owce”. Projekt logo autorstwa Martyny Króliszewskiej, uczennicy 4. klasy z Murzasichla uświetni objęcie przez Polskę Prezydencji w Unii Europejskiej 1 lipca 2011 roku.
Do udziału w konkursie zaproszono uczniów klas I-VI szkół podstawowych, dzieląc go na dwie kategorie wiekowe (klasy I-III i IV-VI). W finałowej dziesiątce znaleźli się uczniowie z różnych regionów Polski.
Doodle – okazjonalne wersje logo na stronie głównej od lat mają uprzyjemniać wyszukiwanie użytkownikom Google. Firma tak wyjaśnia swoją inicjatywę: „Kiedy stworzono pierwszego doodla nikt nie przypuszczał, że staną się one tak popularne i uznane za integralną część wyszukiwarki Google. Obecnie wielu użytkowników z zainteresownaiem czeka na każdego nowego doodla, a niektórzy nawet je kolekcjonują! Doodle znane są jako logo Google zmienione z okazji świąt, rocznic i urodzin sławnych artystów i naukowców.„
Okazjonalne zmiany logo są dla Google częścią wizerunku marki. Zabawa w doodle ma być nie tylko sposobem składania hołdu sławnym ludziom i zdarzeniom ale także ilustrować kreatywność i innowacyjność firmy.
Skąd wziął się pomysł na doodle? W 1998 r. założyciele Google, Larry i Sergey chcieli zakomunikować swoją obecność na festiwalu Burning Man na pustyni Nevada. W drugim „o” logo umieścili znak graficzny festiwalu. Od tej pory doodle regularnie występują na stronie głównej Google. Na początku rysunki ilustrowały święta, a obecnie przedstawiają szeroki wachlarz wydarzeń i rocznic, od igrzysk olimpijskich do lądowania pierwszej sondy na Marsie.
I jak Wam się podoba nasz nowy wizerunek?
Źródło: Google / inf. wł.