logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Gorączkę świątecznych zakupów podgrzeją SMS-y

  PR 22.11.2016, przeczytano 693 razy

Już za chwilę wpadniemy w szał świątecznych zakupów.  Dla wielu sklepów to prawdziwe żniwa, w tym okresie notują one rekordowe obroty w skali roku.  Konkurencja o serca i portfele klientów jest jednak bardzo duża, a zdaniem firmy doradczej Deloitte główną areną tej walki jest Internet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/goraczke-swiatecznych-zakupow-podgrzeja-sms-y,30594,artykul.html

Największy wpływ na taki stan rzeczy ma rewolucja technologiczna związana z coraz większą liczbą urządzeń mobilnych i nawyków klientów, którzy coraz częściej dokonują zakupów online. SMS-y są narzędziem po które sięgają firmy, aby dotrzeć bezpośrednio do klientów ze specjalnymi, świątecznymi ofertami. Firma Infobip specjalizująca się w komunikacji mobilnej przewiduje, że w grudniu firmy roześlą do swoich klientów co najmniej 40% więcej wiadomości SMS w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

W sklepach już pojawił się świąteczny wystrój, a to oznacza, że przygotowania do corocznego świątecznego szaleństwa zakupowego idą pełną parą. Gra toczy się o poważną stawkę, bo w tym właśnie okresie sklepy notują rekordowe zyski. Przykładowo, branża jubilerska w samym tylko grudniu osiąga nawet 30% rocznego obrotu. Jednak według badania Barometr Provident, Polacy w tym roku zamierzają wydać na Święta Bożego Narodzenia średnio 720 zł i jest to kwota o 100 zł niższa, niż ta deklarowana rok temu. Eksperci przewidują więc, że więcej pieniędzy niż w zeszłych latach, polscy konsumenci wydadzą w Internecie.

Badanie przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie serwisu zakupowego Ceneo.pl pokazuje, że 90% kupujących w Internecie ceni sobie przede wszystkim możliwość większego wyboru produktów a niemal 80% docenia możliwość zapoznania się z opiniami innych internautów. Ankietowani wskazują także na takie ważne aspekty, jak niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych (32%), możliwość zakupów bez wychodzenia z domu (29%) oraz możliwość porównania cen i ofert różnych sklepów (18%). Nie bez znaczenia jest fakt, że w sieci omija nas to wszystko, co w tradycyjnych zakupach najbardziej doskwiera – tłumy, kolejki, nagabujący sprzedawcy, czy też bezskuteczne poszukiwania od sklepu do sklepu. W kanale online konsumenci poszukają przede wszystkim prezentów. Najczęściej spodziewanym przez kobiety prezentami są książki, odzież, kosmetyki i biżuteria. Mężczyźni pod choinką chcieliby znaleźć elektronikę, odzież, alkohol lub kosmetyki.

W sieci jednak konkurencja jest bardzo duża. Według „Barometr e-commerce 2016”, przygotowanym przez Sociomantic Labs, rynek handlu internetowego w Polsce miał wzrosnąć w tym roku o 15 proc. i osiągnąć wartość 35,8 mld złotych, a w 2020 roku ma być wart więcej niż 63 mld zł. Z kolei liczba sklepów internetowych w Polsce w tym roku miała wzrosnąć o 7 proc. i przekroczyć poziom 23,5 tysiąca. Do 2020 roku w sieci powinno być ponad 30 tysięcy  polskich e-sklepów, a warto pamiętać, że o portfele klientów na tym rynku rywalizują również zagraniczni gracze. Na tak wymagającym rynku najwięcej wygrają innowacyjne firmy, które będą potrafiły dotrzeć do klientów i zainteresować ich swoją ofertą.

Po zwiększonym ruchu SMS-ów na naszej platformie, zwłaszcza w okresach świąt, widzimy, że Polacy coraz częściej dokonują zakupów w sieci. Grudniowe szaleństwo zakupowe to dobry moment, aby dostarczyć bezpośrednio na wyświetlacze smartfonów specjalne oferty m.in. w postaci kodów rabatowych. Poza tym, SMS-ami można wciągnąć klientów do zabawy – zorganizować quiz z niespodziankami, przeprowadzić akcję budującą wizerunek sklepu i wspierającą sprzedaż. Odpowiednio zredagowany i wysłany we właściwym momencie SMS może być decydującym impulsem przesądzającym o dokonaniu zakupu. Dla klientów natomiast oferta specjalna otrzymana za pośrednictwem krótkiej wiadomości tekstowej może pomóc w znalezieniu idealnego prezentu w niższej cenie. Szacujemy, że ruch SMS-ów na naszej platformie w grudniu wzrośnie o 40% w stosunku ostatniego miesiąca do ubiegłego roku. – powiedział Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.

Rewolucja technologiczna sprawiła, że korzystanie z urządzeń mobilnych stało się znakiem czasów współczesnego Polaka. Dostęp do smartfonów ma obecnie już 80 % z nas, a ponad połowa do tabletu. Gdy dodamy do tego wyniki ostatniego raportu UKE, który mówi, że operatorzy w swoich bazach mają zarejestrowanych łącznie 56,6 mln aktywnych kart SIM, nie może dziwić, że wykorzystywanie komunikacji SMS w okresie świątecznym jest coraz popularniejsze. Z krótkich wiadomości tekstowych w tym czasie chętnie korzystają m.in. sklepy stacjonarne i internetowe oraz firmy z branży finansowej, które za pośrednictwem krótkich wiadomości tekstowych udzielają świątecznych pożyczek. Komunikacja SMS wykorzystywana jest w systemach zakupowych i bankowości mobilnej.

Walka o klienta w przedświątecznym okresie powoduje, że marketingowcy coraz częściej sięgają także po powiadomienia PUSH, które dostarczane są bezpośrednio do użytkowników wybranych aplikacji mobilnych. Powiadomienia wykorzystują mechanizm geolokalizacji, co oznacza,  że mogą docierać wyłącznie do klientów, którzy pojawią się w określonym miejscu np. w galerii handlowej.

Źródło: Infobip

www.infobip.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wizytówki firmowe to jeden z najstarszych, a zarazem wciąż skutecznych kanałów komunikacji w biznesie. Choć żyjemy w erze cyfrowej, moment wymiany wizytówek podczas spotkania czy konferencji wciąż trwa w pamięci odbiorcy. W niewielkim formacie mieszczą się tu wszystkie kluczowe informacje o firmie – nazwa, dane kontaktowe, logo i adres strony...
Dlaczego cyfrowa suwerenność nie jest taka prosta? O problemach z platformami z USA
Pamiętacie jeszcze czasy, w których prodemokratyczne ruchy zwoływały się na platformach społecznościowych? Arabska Wiosna była opowiadana jako twitterowa rewolucja – oddolny, prodemokratyczny ruch, który z pomocą „nowych technologii” obalił złego dyktatora.  Zaledwie dekadę później tamta opowieść o końcu autorytaryzmów i technologicznym upodmiotowieniu...
Zespoły hybrydowe: współpraca frelancerów i etatowców
Wg. danych Freelancehunt firmy radykalnie zwiększają budżety na freelancerów - w 2024 roku to wzrost o 51,5% w stosunku do poprzedniego roku. Trend potwierdza najnowszy globalny raport Upwork - ponad jedna trzecia (36%) wykwalifikowanych pracowników etatowych rozważa przejście na freelancing, aby uzyskać lepszy dostęp do możliwości zawodowych. Jednocześnie tylko 10%...
Seat: produkcje filmowe z hiszpańską marką w tle
Samochód w filmie to coś więcej niż tylko element scenografii – to często jeden z głównych atrybutów bohatera, a czasem nawet i sam bohater. Swoje angaże wielokrotnie otrzymywały modele SEAT-a – auta hiszpańskiej marki pojawiły się w ponad 800 produkcjach filmowych i telewizyjnych.
Mikrotrendy w komunikacji marek beauty
Branża beauty to jedna z najbardziej wymagających i konkurencyjnych przestrzeni rynkowych. Tu nie ma miejsca na przypadek – sukces nie zależy już tylko od jakości produktu czy efektownego opakowania. Wygrywają ci, którzy błyskawicznie reagują na mikrotrendy, potrafią zbudować emocjonalną narrację wokół marki i wiedzą, jak współpracować z...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764