logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Gorączkę świątecznych zakupów podgrzeją SMS-y

  PR 22.11.2016, przeczytano 639 razy

Już za chwilę wpadniemy w szał świątecznych zakupów.  Dla wielu sklepów to prawdziwe żniwa, w tym okresie notują one rekordowe obroty w skali roku.  Konkurencja o serca i portfele klientów jest jednak bardzo duża, a zdaniem firmy doradczej Deloitte główną areną tej walki jest Internet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/goraczke-swiatecznych-zakupow-podgrzeja-sms-y,30594,artykul.html

Największy wpływ na taki stan rzeczy ma rewolucja technologiczna związana z coraz większą liczbą urządzeń mobilnych i nawyków klientów, którzy coraz częściej dokonują zakupów online. SMS-y są narzędziem po które sięgają firmy, aby dotrzeć bezpośrednio do klientów ze specjalnymi, świątecznymi ofertami. Firma Infobip specjalizująca się w komunikacji mobilnej przewiduje, że w grudniu firmy roześlą do swoich klientów co najmniej 40% więcej wiadomości SMS w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

W sklepach już pojawił się świąteczny wystrój, a to oznacza, że przygotowania do corocznego świątecznego szaleństwa zakupowego idą pełną parą. Gra toczy się o poważną stawkę, bo w tym właśnie okresie sklepy notują rekordowe zyski. Przykładowo, branża jubilerska w samym tylko grudniu osiąga nawet 30% rocznego obrotu. Jednak według badania Barometr Provident, Polacy w tym roku zamierzają wydać na Święta Bożego Narodzenia średnio 720 zł i jest to kwota o 100 zł niższa, niż ta deklarowana rok temu. Eksperci przewidują więc, że więcej pieniędzy niż w zeszłych latach, polscy konsumenci wydadzą w Internecie.

Badanie przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie serwisu zakupowego Ceneo.pl pokazuje, że 90% kupujących w Internecie ceni sobie przede wszystkim możliwość większego wyboru produktów a niemal 80% docenia możliwość zapoznania się z opiniami innych internautów. Ankietowani wskazują także na takie ważne aspekty, jak niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych (32%), możliwość zakupów bez wychodzenia z domu (29%) oraz możliwość porównania cen i ofert różnych sklepów (18%). Nie bez znaczenia jest fakt, że w sieci omija nas to wszystko, co w tradycyjnych zakupach najbardziej doskwiera – tłumy, kolejki, nagabujący sprzedawcy, czy też bezskuteczne poszukiwania od sklepu do sklepu. W kanale online konsumenci poszukają przede wszystkim prezentów. Najczęściej spodziewanym przez kobiety prezentami są książki, odzież, kosmetyki i biżuteria. Mężczyźni pod choinką chcieliby znaleźć elektronikę, odzież, alkohol lub kosmetyki.

W sieci jednak konkurencja jest bardzo duża. Według „Barometr e-commerce 2016”, przygotowanym przez Sociomantic Labs, rynek handlu internetowego w Polsce miał wzrosnąć w tym roku o 15 proc. i osiągnąć wartość 35,8 mld złotych, a w 2020 roku ma być wart więcej niż 63 mld zł. Z kolei liczba sklepów internetowych w Polsce w tym roku miała wzrosnąć o 7 proc. i przekroczyć poziom 23,5 tysiąca. Do 2020 roku w sieci powinno być ponad 30 tysięcy  polskich e-sklepów, a warto pamiętać, że o portfele klientów na tym rynku rywalizują również zagraniczni gracze. Na tak wymagającym rynku najwięcej wygrają innowacyjne firmy, które będą potrafiły dotrzeć do klientów i zainteresować ich swoją ofertą.

Po zwiększonym ruchu SMS-ów na naszej platformie, zwłaszcza w okresach świąt, widzimy, że Polacy coraz częściej dokonują zakupów w sieci. Grudniowe szaleństwo zakupowe to dobry moment, aby dostarczyć bezpośrednio na wyświetlacze smartfonów specjalne oferty m.in. w postaci kodów rabatowych. Poza tym, SMS-ami można wciągnąć klientów do zabawy – zorganizować quiz z niespodziankami, przeprowadzić akcję budującą wizerunek sklepu i wspierającą sprzedaż. Odpowiednio zredagowany i wysłany we właściwym momencie SMS może być decydującym impulsem przesądzającym o dokonaniu zakupu. Dla klientów natomiast oferta specjalna otrzymana za pośrednictwem krótkiej wiadomości tekstowej może pomóc w znalezieniu idealnego prezentu w niższej cenie. Szacujemy, że ruch SMS-ów na naszej platformie w grudniu wzrośnie o 40% w stosunku ostatniego miesiąca do ubiegłego roku. – powiedział Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.

Rewolucja technologiczna sprawiła, że korzystanie z urządzeń mobilnych stało się znakiem czasów współczesnego Polaka. Dostęp do smartfonów ma obecnie już 80 % z nas, a ponad połowa do tabletu. Gdy dodamy do tego wyniki ostatniego raportu UKE, który mówi, że operatorzy w swoich bazach mają zarejestrowanych łącznie 56,6 mln aktywnych kart SIM, nie może dziwić, że wykorzystywanie komunikacji SMS w okresie świątecznym jest coraz popularniejsze. Z krótkich wiadomości tekstowych w tym czasie chętnie korzystają m.in. sklepy stacjonarne i internetowe oraz firmy z branży finansowej, które za pośrednictwem krótkich wiadomości tekstowych udzielają świątecznych pożyczek. Komunikacja SMS wykorzystywana jest w systemach zakupowych i bankowości mobilnej.

Walka o klienta w przedświątecznym okresie powoduje, że marketingowcy coraz częściej sięgają także po powiadomienia PUSH, które dostarczane są bezpośrednio do użytkowników wybranych aplikacji mobilnych. Powiadomienia wykorzystują mechanizm geolokalizacji, co oznacza,  że mogą docierać wyłącznie do klientów, którzy pojawią się w określonym miejscu np. w galerii handlowej.

Źródło: Infobip

www.infobip.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Do 2026 r. wyszukiwarkom ma ubyć 1/4 użytkowników
Do 2026 roku wyszukiwarkom internetowym ma ubyć aż 25 proc. użytkowników – wynika z najnowszego raportu analityków Gartnera. Przestaniemy wyszukiwać w tradycyjny sposób? Nie, ale na pewno to AI i nasze z nią rozmowy będą czymś na porządku dziennym. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych, którzy w swoich działaniach wykorzystują...
Dźwięk w cyberprzestrzeni: Audio marketing w świecie online
W dobie niezwykle szybkiego rozwoju rynku e-commerce i digitalizacji kanałów sprzedaży, kształtowanie wizerunku marki online staje się równie kluczowe, co tradycyjne strategie marketingowe. W tej cyfrowej erze, gdzie klienci są nieustannie bombardowani informacjami, warto zwrócić uwagę na potężne narzędzie - dźwięk.
Pierwszy sklep formatu „Nike Rise
20 lutego br. w Centrum Handlowym Bonarka otwarto pierwszy salon "Nike Rise" w Polsce. Dwupoziomowy sklep o powierzchni 1000 mkw. w swoim założeniu łączy bogaty świat sportu i jego różnorodnych dyscyplin z innowacyjnymi, cyfrowymi doświadczeniami i usługami.
Polski projekt miejskich mebli dla fińskiego miasteczka
Zimą pogoda nie zachęca do spędzania czasu na świeżym powietrzu? My uważamy inaczej i razem z Parkly stworzyliśmy „zimoodporny” zestaw mebli miejskich dla Keravy – fińskiego miasteczka nieopodal Helsinek. 
Opinie o marce. Jak przeprowadzić samodzielny audyt?
97 proc. klientów czyta opinie o firmie, a 85 proc. konsumentów ufa temu, co zobaczy w Internecie o danej marce. Opinie online są tak samo istotne, jak rekomendacje znajomych – wynika z danych popularnej platformy do monitorowania brandów. Jak przeprowadzić samodzielny audyt opinii o naszej firmie? Czy istnieją na to proste sposoby? I dlaczego w ogóle warto...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764