W sobotę światowe gwiazdy designu, najlepsi polscy projektanci, przedstawiciele biznesu, polityki, kultury, wielbiciele trendów spotkają się 26 i 27 października na Targach Wiedzy Graficznej w Warszawie. Przedstawiamy sylwetki i prace zaproszonych gości.
David Carson
David Carson zrewolucjonizował podejście do projektowania. Zdobywca licznych nagród, współpracował z takimi magazynami jak Transworld Skateboarding, HOW, Ray Gun, The New York Times, Newsweek, Blue, Surfing Magazine, z różnymi klientami tj. Pepsi Cola, Ray Ban (orbsproject), Nike, Microsoft, Budweiser, Giorgio Armani, NBC, American Airlines and Levi Strauss Jeans, AT&T Corporation, British Airways, Kodak, Lycra, Packard Bell, Sony, Suzuki, Toyota, Warner Bros., CNN, Cuervo Gold, Johnson AIDS Foundation, MTV Global, Princo, Lotus Software, FoxTV, Nissan, quiksilver, Intel, Mercedes-Benz, MGM Studios and Nine Inch Nails. Dyrektor kreatywny w Gibbes Museum of Art i Bose Corporation. Autor książkek End of Print (jedna z najlepiej sprzedającej się książki o projektowaniu graficznym wszechczasów), 2nd Sight, Fotografiks, Trek. Pasjonat surfingu (w 1989 wśród 9 najlepszych surferów na świecie).
http://www.davidcarsondesign.com
Studio Dumbar / Tom Dorresteijn
Holenderskie studio Dumbar zostało założone w 1977 roku w Hadze. Studio pracuje z najlepszymi designerami, charakteryzuje się doskonałymi projektami dopracowanymi w najmniejszym szczególe, z dbałością o nowatorskie i oryginalne podejście. Autorzy m.in. identyfikacji wizualnej dla rządu Holandii czy holenderskiej policji. Posiadają na koncie mnóstwo międzynarodowych nagród oraz wdrożenia projektów dla różnych klientów.
http://studiodumbar.com
Edenspiekermann / Steven Cook
Studio mające swoją siedzibę w Amsterdamie, San Francisco, Berlinie, Stuttgarcie. Realizuje projekty z szerokiego zakresu projektowania graficznego (brand development, digital products & services, service design, enabling change). Wśród klientów studia znajdują się zarówno instytucje publiczne, kulturalne jak i klienci biznesowi.
http://edenspiekermann.com
LUST - Dimitri Nieuwenhuizen
LUST to multidyscyplinarne studio graficzne z Hagi. Studio w 1996 założył Jeroen Barendse, Thomas Castro, and Dimitri Nieuwenhuizen. LUST odważnie łączy spektrum wszystkich mediów – od druku i projektów książek, eksperymentalnych map danych, nowych mediów po instalacje interaktywne. Studio nieustannie poszukuje nowych form wyrazu, gdzie projektowanie graficzne, nowe media, architektura i urbanistyka nakładają się na siebie tworząc nową, spójną całość.
http://lust.nl
Prof. Lech Majewski
Specjalizuje się w grafice wydawniczej i reklamowej, ale najdłużej jest związany z formą plakatu. Jeden z nich przygotowany na XVI Międzynarodowe Spotkania Wokalistów Jazzowych w 1989 r. znalazł się wśród setki najważniejszych plakatów z Europy i Stanów Zjednoczonych, powstałych w latach 1945-1990. Lech Majewski przypomina, że nawet jeśli „plakat nie zmienia świata, trzeba pamiętać o jednej rzeczy. Plakat jest znakomitym zapisem miejsca, czasów i wydarzenia.” Ukończył Państwowe Liceum Plastyczne w Zamościu (1966). Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom przygotował w pracowni prof. Henryka Tomaszewskiego. Ma własne studio graficzne, prowadzi zajęcia na wydziale grafiki warszawskiej ASP, był również Prezydentem Międzynarodowego Biennale Plakatu w Wilanowie, a projektowane przez niego książki zdobywają tytuły najpiękniejszych wydawnictw roku. Jego plakaty (w latach 70. – malarskie, potem zredukowane do czarno-białej grafiki, ostatnio zaś bliskie „współczesnej estetyce ulicy”) prezentowane są na całym świcie. Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień m.in. Międzynarodowego Salonu Plakatu w Paryżu, osobowością medialną i animatorem kultury.
http://stgu.pl/lech-majewski
Martin Majoor
Martin Major to holenderski projektant i typograf, który zaprojektował kroje tj. Scala czy Seria. Ma na koncie międzynarodowe nagrody, projektuje także inne materiały graficzne.
http://www.martinmajoor.com
White Cat Studio / Michał Łojewski
Urodzony w 1974 r. w Warszawie. Grafik i designer. Dzieciństwo spędził w Tokio. Zdeklarowany minimalista, wierny przekonaniu, że „mniej znaczy więcej“, unika rozbudowanej kolorystyki na rzecz barw monochromatycznych, stroniąc od dosłowności i nadinterpretacji. W 2001 współzałożył White Cat Studio, które dzisiaj uznawane jest za jedną z wiodących firm specjalizujących się w projektowaniu brandingowym. Jest najczęściej nagradzanym polskim grafikiem. Ma na swoim koncie ponad 30 nagród i wyróżnień w dziedzinie projektowania graficznego. Magazyn Brief uhonorował go tytułem „Człowiek Roku 2012”. W jego portfolio znajdują się projekty dla największych firm w Polsce, m.in.: projekt identyfikacji wizualnej Alior Banku, re-branding PKO Banku Polskiego, PZU oraz Netii. Za ten ostatni zyskał międzynarodowe uznanie otrzymując prestiżowe nagrody: Red Dot Communication Design (2011) oraz dwie European Design Awards (2012). W tym roku rebranding PZU otrzymał złoto w konkursie KTR i był nominowany do GRAND PRIX. Michał Łojewski współtworzył również lifestylowy magazyn FUTU, którego był dyrektorem kreatywnym i projektantem. Zdobył 9 nagród konkursu projektowania prasowego Chimera. Pomysłodawca i współzałożyciel Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej STGU oraz współzałożyciel Klubu Brand Design (KBD). Jego drugą pasją jest konceptualna marka odzieżowa UEG, w której łączy najważniejsze dla siebie dziedziny – sztukę, design i modę. UEG zdobyło uznanie zarówno w Polsce jak i za granicą pojawiając się w wielu modowych tytułach oraz na portalach internetowych na całym świecie. Jeden z projektów UEG jest częścią międzynarodowej wystawy “RRRIPP!! PAPER FASHION”, prezentowany obok prac takich artystów i projektantów jak: Andy Warhol, Issey Miyake, Rick Owens, Helmut Lang, Martin Margiela czy Rei Kawakubo.
http://www.michallojewski.com, http://www.whitecat.com.pl, http://www.ueg.pl
GONG / Bartek Gołębiowski
GONG to niezależna agencja kreatywna, specjalizującą się w rozwiązaniach z pogranicza mediów cyfrowych i tradycyjnych. Misją firmy jest przekonanie, że w czasach rewolucji mediowej, klienci potrzebują partnerów, którzy rozumieją nowe, interaktywne formy komunikacji i w sposób skuteczny potrafią je łączyć z działaniami w mediach tradycyjnych. Od 2001 roku agencja realizuje rozwiązania, które odpowiadają na tę potrzebę. Zespół tworzy ponad 30 specjalistów. Łączą strategię, kreację i technologię, tworząc kampanie i rozwiązania interaktywne oraz działania komunikacyjne z zakresu ATL i BTL. Zdobywcy wielu nagród.
Źródło: STGU