logo
WIEDZA

Gościnne blogowanie – po co publikować własne artykuły na stronach partnerów?

  PR 07.11.2018, przeczytano 271 razy
Autor - Karolina Matyska, Content Marketing Manager w Senuto

Prowadzenie bloga firmowego jest integralną częścią działań content marketingowych. Informujemy tam o nowościach, dzielimy się wiedzą i edukujemy klientów na temat swoich produktów. Własny blog ma mnóstwo zalet. Dzisiaj jednak kilka słów o blogowaniu gościnnym – dowiedz się, co możesz zyskać dzięki publikowaniu artykułów nie tylko na blogu własnej firmy, ale i na stronach partnerów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/goscinne-blogowanie-%E2%80%93-po-co-publikowac-wlasne-artykuly-na-stronach-partnerow,380052,artykul.html

Na czym polega gościnne blogowanie?

Gościnne blogowanie to publikowanie swoich artykułów na blogach partnerów. Tematyka przygotowanego tekstu zależy przeważnie od autora. Możliwe jednak, że zostaniesz poproszony o przygotowanie treści na konkretny temat, który wpasuje się w strategię content marketingową partnera lub będzie lepiej dopasowany do rodzaju publikowanych przez niego treści.

W zamian za artykuł otrzymuje się przeważnie darmową promocję w mediach społecznościowych, w których aktywnie działa dany partner. Często możesz również liczyć na dodatkowe benefity – zniżki, gadżety, czy barterową wymianę usług. W zależności od rodzaju współpracy możesz zdecydować się na przygotowanie serii artykułów lub jednorazową publikację.

Pamiętaj – występujesz jako gość, a pod artykułem podpisujesz się swoim imieniem i nazwiskiem – koniecznie zadbaj więc o to, aby dostarczane przez Ciebie treści były jak najlepszej jakości. To bardzo ważne.

Ale to moje treści! Dlaczego miałabym je oddawać komuś innemu?

Czasami i mnie dopada myśl, że teksty, które piszę, powinny zasilać zasoby wyłącznie mojej firmy i naszego bloga. Dobrze napisany artykuł, który dodatkowo zoptymalizujemy pod kątem wyszukiwarki, ma przecież szansę wygenerować dużo wartościowego ruchu z Google. Dlaczego miałabym oddawać ten ruch komuś innemu? Przemawia za tym kilka powodów.

Co możesz zyskać, publikując artykuły na blogu partnera?

Po pierwsze, publikując na innym blogu niż Twój, poszerzasz grono potencjalnych odbiorców swoich treści. Nawet jeśli wydaje Ci się, że firma, dla której zdecydowałeś się pisać, ma bardzo zbliżoną grupę docelową, to jak duże są szanse, że Wasza wirtualna widownia pokrywa się w 100%?

Po drugie, docierając do czytelników bloga Twojego partnera, zwiększasz grono potencjalnych klientów, którym już na wstępie zostajesz przedstawiony jako specjalista, czym zwiększasz swoją wiarygodność. Fakt, że jesteś ekspertem, potwierdza już to, że o gościnny wpis zostałeś poproszony przez szanowaną przez nich firmę. Dodatkowo udowadniasz to poprzez wiedzę i doświadczenie, którymi dzielisz się w artykule.

Po trzecie, możesz w ten sposób wzmocnić profil linkowy własnej domeny. Podczas ustalania zasad współpracy zaznacz, że zależy Ci, aby w bio znajdującym się na stronie artykułu został zawarty link do Twojej witryny.

Dodam jeszcze, że publikując wpisy gościnne u partnera unosisz się na fali jego popularności. Nie tylko zacieśniasz współpracę z ciekawymi markami, ale również wzbogacasz swoje portfolio. Ponadto, zyskujesz darmową promocję w mediach społecznościowych, a nierzadko również dodatkowe benefity.

Idealne rozwiązanie dla specjalistów, którzy nie prowadzą własnego bloga

Nie masz własnego bloga, a chciałbyś promować w Internecie swoją firmę lub markę osobistą? Jest to idealna okazja, aby osiągnąć ten cel. Publikacje gościnne możesz śmiało włączyć do swojej strategii marketingowej, a nawet podpiąć pod działania PR-owe. Blogując gościnnie, nie wydajesz ani złotówki, a jedynym kosztem, który ponosisz jest Twój czas. Jak pisałam wyżej, promocja Twoich treści w sieci leży przecież po stronie partnera.

Pamiętaj jednak, aby skupić się na współpracy z podmiotami, które są ściśle związane z Twoją branżą. W ten sposób zwiększasz szanse na dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.

Jak zacząć publikowanie artykułów gościnnych u partnerów?

1. Zrób research i dowiedz się, która z marek w Twoim biznesowym otoczeniu prowadzi bloga i jest otwarta na współpracę.

Zadaj pytanie na grupie na Facebooku lub forum, na którym udzielają się specjaliści z branży – dowiedz się, jakie zasady gościnnego blogowania panują u potencjalnych partnerów. Może również któryś z Twoich klientów będzie otwarty na współpracę?

2. Zanim zdecydujesz się na gościnne blogowanie, uważnie wybierz blog lub markę, dla której chcesz pisać.

Przygotowanie wyczerpującego artykułu eksperckiego zajmuje sporo czasu. Zastanów się, u kogo naprawdę warto opublikować swoje treści. W wyborze pomogą Ci te 3 pytania:

  • Czy grupa docelowa partnera to również Twoi potencjalni klienci?
  • Czy zakres tematyczny bloga partnera odpowiada Twoim treściom?
  • Czy partner, u którego zamierzasz blogować, ma dobrą reputację w branży i oferuje atrakcyjne korzyści w zamian za dostarczone artykuły?

3. Nawiąż kontakt z marką lub właścicielem bloga.

Najprościej wyszukać kontakt bezpośrednio w witrynie, która Cię interesuje. Możesz też zaczepić daną osobę na LinkedInie lub Facebooku. W mailu powitalnym napisz, kim jesteś i jakie masz doświadczenie. Przekonaj adresata, że publikacja Twojego artykułu przyniesie jego firmie wymierne korzyści.

Pamiętaj, że szanowane marki dbają o jakość publikowanych treści, więc artykuły gościnne pojawiające się na ich blogach muszą być na jak najwyższym poziomie. Podczas pracy przy blogu Senuto, na którym pojawia się wiele gościnnych blogpostów, zdarzyło mi się odrzucić kilka artykułów, m.in. ze względu na ich słaby poziom merytoryczny. Unikaj takich sytuacji – skrupulatnie przygotuj się do procesu pisania, posługuj się prawdziwymi danymi, podawaj źródła i własne przykłady.

4. Znalazłeś odpowiedni blog i otrzymałeś potwierdzenie chęci współpracy? Nie zwlekaj – pisz!

Przekonałam Cię?

Gościnne blogowanie niesie za sobą wiele korzyści i naprawdę się opłaca. Publikując eksperckie treści na stronie partnera, nie tylko zwiększasz swoją widoczność w sieci, ale również poszerzasz grono odbiorców i potencjalnych klientów. Dodatkowo, oszczędzasz na promowaniu swoich treści w Internecie, budujesz profil linkowy własnej witryny oraz zwiększasz wiarygodność i zacieśniasz kontakty z szanowanymi markami. Dołącz gościnne blogowanie do swojej długofalowej strategii marketingowej, ponieważ efekty są tego warte.

Źródło: Senuto

www.senuto.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Przed sezonem świątecznych zakupów Criteo, reklamowa platforma w otwartym Internecie, opublikowała zestaw wskazówek dotyczących retargetingu. Mają one pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w ponownym zaangażowaniu użytkowników, którzy porzucili swoje koszyki przed dokonaniem zakupu. W Black Friday sprzedaż internetowa w Polsce jest prawie...
Jak skutecznie dotrzeć do odbiorców w okresie przedświątecznym?
W 2017 wydatki konsumenckie w okresie przedświątecznym wyniosły aż 687 mld dolarów, co stanowi największy roczny wzrost od zakończenia wielkiej recesji w 2010 roku. Przewiduje się, że sprzedaż detaliczna w analogicznym okresie w tym roku osiągnie nawet 720 mld dolarów. Co zrobić, aby z ich pomocą skutecznie docierać do odbiorców?
Jak programmatic może pomóc w dotarciu do właściwego odbiorcy?
Najlepsza kreacja reklamowa nie uzyska pożądanego efektu, o ile nie pojawi się we właściwym czasie i miejscu. Niezależnie od wielkości firmy i jej lokalizacji, wśród użytkowników Internetu rośnie potrzeba, aby reklama była skierowana tylko do nich. Jak tego dokonać? Z pomocą przychodzi model programmatic.
Gdzie deweloperzy promują ofertę mieszkaniową
Jaką formę promocji firmy budujące mieszkania uważają za najbardziej skuteczną? Jak i gdzie deweloperzy promują swoją ofertę sprawdził serwis nieruchomości Dompress.pl
Na 20. urodziny Google zaprasza do świata, w którym nie trzeba myśleć
Ile decyzji, które mają dla nas finansowe, zawodowe czy osobiste konsekwencje, jesteśmy w stanie powierzyć sztucznej inteligencji?
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone